Inlägg från: Fitness for life |Visa alla inlägg
  • Fitness for life

Träningsnördar - här samlas vi!

Hej hej! Tänkte hoppa på här om det går bra. Ska precis börja gymma igen efter att ha fått barn och vill inspireras och peppas med er!

• Fitness for life
    Scratchy skrev 2013-12-20 16:23:19 följande:
    Välkommen!!!

Tack! Är superpeppad att köra igång igen. Tänkte försöka klämma in ett pass eller två i mellandagarna men seriös träning blir från nyår. Det känns verkligen som en uppförsbacke att komma igen nu men jag är sugen på att få tillbaka min mage och rumpa igen.
  • Fitness for life
    MissKaos skrev 2013-12-22 12:46:30 följande:
    LillaElsa ett par timmar gamma´l. söt och mysig, men ul visadefel!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Grattis till er fina tös
  • Fitness for life
    Mollly skrev 2013-12-22 14:49:44 följande:
    Hej på er. Tänkte hoppa in här igen efter ett långt uppehåll med graviditet. Tösen är nu tre månader och jag har börjat träna. Jag har tränat i ca en månad nu.  Vad har ni för tips för att få bort fluffet kring  magen?

Skönt att det finns fler med "mammafluff". Då får du och jag peppa varandra för nu ska mitt mammafluff också bort
  • Fitness for life
    The Ultimate Grizzy skrev 2013-12-24 09:25:39 följande:
    Tänker också bli av med mammafluffet! Minstingen är över 20, så nu får det baske mig vara dags!

Heja heja! Mammafluff be gone! Har lagt upp lite startbiler i mitt galleri om nån vill kika och tipsa om bra träning för att tighta upp allt.
  • Fitness for life

Vill gärna ha lite feedback på ett träningsprogram som jag knåpat ihop....om ni har nått ni tycker behöver ändras eller andra tips säg gärna till! 

www.tränahemma.org för att se videos på hur övningarna ska utföras!

Mage: Plankan 3x1 minut (ökafrån knä till tå), Rushian twist 3x10 /sida
    Rygg: Marklyft 3x8st, Bird-dog 3x8 st
    Ben/Rumpa: Utfall 3x10st /ben, Rumpa liggande 3x8 st
    Bröstövningar: Armhävning på knä 3x8 st, Hantelpress 3x8 st
    Axelövningar: Axelpress 3x10 st
    Tricepsövningar: Tricepsextentions 3x8 st
    Bicepsövningar: Skivstångscurl Tänkte köra detta 3 dagar i veckan hemma nu till i feb då jag ska köra med PT som en boost. Hur gör ni andra med maten? Kolhydrater? Inga kolhydrater? Frukt osv. Berätta hur ni äter.
  • Fitness for life
    cosinus skrev 2013-12-26 21:04:22 följande:
    Det jag har hemma och gillar att köra är:

Ett hjul att träna magen med (igen sån här manick med inbyggd broms utan bara stå på knä och rulla ut med ett vanligt hjul med handtag)

En sån här stång man sätter fast i dörrposten för att köra chins med, när man kan för många har jag tagit ett vanligt bälte jag inte är rädd om och fäst lite extravikter i.

Triceps kör jag gärna mellan två stolar/soffan. Händerna på den ena, fötterna på den andra och så upp och ner. Jag gillar överlag att jobba med egna vikten hemma, tycker det är enklare än att börja skruva om vikter på hantlarna.

När det gäller mat äter jag kolhydrater för jag tycker det är sjukt tråkigt att springa och köra hårt utan kolhydrater i kroppen. Däremot äter jag inte jättemycket, har jag t ex tränat på fm är det inte säkert jag äter mer kolhydrater den dagen. Men att helt utesluta kolhydrater passar inte mig. Frukt gillar jag också, äter ofta kvarg och frukt på kvällen.

Tack för dit svar!

En sån chinsstång har jag (eller maken om man ska va noga ;-p) också. Har inte testat den faktiskt  Har du nått tips på hur man börjar lite enklare med den? Tror 17 inte jag klarar en chin ens just nu. Ska utöver mitt styrkeprogram cykla30 min 3 ge i veckan.

När det gäller maten tänker vi nog rätt lika. Jag äter med kollisar men försöker äta bra kollisar och ganska lite. Frukt äter jag men föredrar bär. Gärna varma i kvarg (Icas för 8 kr/200 gr) . 
  • Fitness for life
    cosinus skrev 2013-12-26 21:57:05 följande:
    Nu är jag väldigt dålig på terminologin men den sidan du länkade till tyckte att det hette chins både om man körde brett och med handryggarna mot sig eller om man höll tätare och med handflatorna mot sig.Det senare är väldigt mycket lättare och när jag började för 3 år sen klarade jag 1. Det jag gjorde var att köra så många jag klarade på riktigt och sen hoppa upp och bara bromsa ner resten. Man kan använda en pall också. Har man en sammarbetsvillig sambo tycker jag det är ännu bättre om man kan vinkla benen och få lite hjälp upp. Lättare anpassa så man gör så mycket som möjligt med armarna mot om man hoppar.Sen när jag blivit starkare har jag börjat köra de bredare chinsen också.Nu klarar jag 10-11 smala och 7 breda och har börjat köra med lite extravikter då och då och bara 5 kg gör det galet mycket tyngre så det behövs inte mycket :)

Det borde ju funka att ta en stol och vinkla underbenen på också va? Likväl som en sambo haha
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!