Sissel skrev 2014-01-20 14:52:08 följande:
Jag hoppar gärna på här :)
Jag har aldrig tränat i mitt liv, mer än på gympalektionerna i skolan (som jag helst spelade sjuk under). Men nu vill jag bli hälsosam och få lite muskler! Vet inte vad min styrka ligger på just nu, och vet egentligen inte hur jag bör lägga upp träningen. Jag såg ut några styrkeövningar förut som lät bra, men när jag kollar ovan så kanske det är bättre att följa ett program, som t.ex. Jillian Michaels 30 day shred som nämndes. Men hur ofta gör man det? Man behöver väl någon vilodag i veckan iaf?
Jag är mitt uppe i universitetsstudier och har mycket att göra, men jag tycker att jag borde ha tid med träning :)
30 day shred har jag försökt köra förut, flera gånger.
Tanken är att man ska köra på 30 dagar i sträck, det finns tre nivåer och alla nivåer kör man 10 dagar.
Nu kan man ju modifiera det där lite, är man riktigt "nersunkad" måste man modifiera det. Det är rätt hårda pass, även på första nivån, så är man helt otränad får man sjukt mycket träningsvärk och det blir omöjligt att fortsätta 30 dagar i rad. (som mest har jag kommit upp i 11 dagar i rad).
En annan grej som kan vara en idé är att ladda ner Nikes Training app. Där kan man väldigt lätt få ett 4 veckorsprogram som passar även en väldigt otränad.
Tänkte du träna på gym någonting?