Inlägg från: k girl |Visa alla inlägg
  • k girl

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2014-02-05 14:51:03 följande:
    Gjort gång 2 av Programmet samt promenerat ca 45 min med vagnen idag.

Träningsvärk blir det av Olga! Plankan på knä... 1min 30sek 30 sek. Samma på sidplankorna. Orkar inte mer. Het sjukt..

Tror nog den där boken funkar, ser ju att målet LÖPNING finns i boken nog för att få mig att hålla intresset uppe tror jag!
    Imorgon mammacore på Friskis. Kommer nog svida gött. OM jag inte blir förkyld har känningar i halsen och lätt huvudvärk.. Pliiiis inte nu när jag precis har börjat ta tag i mig själv igen. ETT kex till kaffet, inte hela pakaetet idag.

Men hungrig.. Hela tiden! Försöker stoppa i mig extra proteiner nu.
    Den funkar absolut. Jag tränade efter boken i somras och under hösten, trodde aldrig att jag skulle få magmuskler... men det gick.
  • k girl

Jag hoppar gärna in här. Har smygläst ganska länge nu men att beskriva sig som "träningsnörd" har väl minst sagt känts lite fel tidigare. Det gör det inte längre!

Jag har alltid hatat gymnastik och har aldrig fastnat för någon gruppträning de gånger jag har följt med kompisar. Simning är dock något som har följt med mig genom livet och fortfarande hänger kvar. Jag fyller 37 om en vecka och är i mitt livs hittills bästa form... tränar 4-5 gånger i veckan, helst lite mer explosiva pass som boxercise och kettlebells och tabataintervaller. Simmar gör jag fortfarande, också intervaller.

Började som jag skriver träna efter Olga Rönnbergs bok vid midsommar förra året. Jag tycker att hon är helt galet duktig och ska nu börja på hennes online-PT-tjänst - får se hur det går. Jag är lite nervös att hon ska plocka bort alla mina gruppträningar, inte minst för att det är en möjlighet för mig att komma hemifrån och träffa trevliga människor. Det ska dock bli jättespännande att få höja ribban lite och se vilka resultat jag kan nå.

• k girl
    Scratchy skrev 2014-02-12 15:44:02 följande:
    Vill bara skryta om att jag igår kväll gjorde marklyft med 40 kilo, och står upp idag. Det är inte många män som skryter om en sådan sak, men med tanke på mina skador så är jag grymt stolt att ha kommit så här långt utan smärta.

Hur går det för er nya i tråden?
    Jag började med Olga Rönnbergs online-PT-tjänst i måndags. Första veckan handlar enbart om kosten. Mängderna mat jag äter... jag orkar knappt få i mig mer. Ska äta 2200 kcal per dygn och 34E% protein.

Träningsschemat kommer efter vecka ett, så än så länge kör jag som vanligt. Det ska dock bli spännande att få det.
  • k girl

En fråga dock, ni som styrketränar. Jag kompenserar en hel del och blir jättesned i somliga övningar. Vad gör jag åt det? Försöker tänka på hur jag står, men så fort jag blir lite trött... När jag kör bänkpress vrider jag stången snett.

• k girl
    MissKaos skrev 2014-02-12 18:41:36 följande:

Inte mkt. . Låg på 3000 när jag körde som hårdast. Åt jämnt! Du vänjer dig snart smile1.gif shakes är bra!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Det är det som är så svårt. Att tänka om. Har gått ner 18-20 kilo. Ja, det är de onekligen! :)
  • k girl
    Wilowa skrev 2014-02-12 19:17:13 följande:
    Jag skulle ha kontaktat en sjukgymnast.
    Ja, jag har funderat på det.
  • k girl
    ander25k skrev 2014-02-13 09:12:04 följande:
    Skulle kolla hur det blir när du kör sittande axelpress ( Om gymmet har spegel ) men om det där är på dom 2 sista reppen , så är man alltid starkare i en sida av kroppen , och eftersom du är kvinna , så är du troligen starkare i barnbärar sidan

Haha, ja - det där är till och med de två extrarepen min "lärare" tvingade mig att göra för att han ville fota hur sned jag blir. Han sade att jag blev väsentligt mycket mindre sned när jag tänkte på det. Det är två övningar han har noterat att jag kompenserar i, det ena är bänkpress och så detta. Jag är märkbart starkare i höger sida, det syns också, till exempel är latsen noterbart större på höger sida än vänster.
  • k girl
    MissKaos skrev 2014-02-13 14:32:25 följande:
    Kör de vikter som svaga sidan klarar... gärna övningar som är ensidiga.

Tack för tipset! Ensidiga övningar?
    Har bokat tid hos sjukgymnast. Tyvärr inte hos sjukgymnasten som är bodybuilder, jag hade hoppats på det.
  • k girl
    MissKaos skrev 2014-02-13 16:00:34 följande:
    Ja som tränar en sida i taget. Då kan du köra de vikter svaga sidan klarar så du jämnar till det. Tex enarmsrodd m hantel. Kör tunga bas öcningar först och avsluta med ensidigt där du inte kan kompencera upp. Vikt efter svagaste sidan!
    Tack!
    Scratchy skrev 2014-02-13 18:19:03 följande:
    Testa IYT-övningar också, så att du får stabiliteten i övre ryggen. Det kan hjälpa lite granna, men som sagt, unilaterala övningar och ett snack med sjukgymnast borde göra susen.
    IYT, det var också ett begrepp jag inte är bekant med.
    Solstråle00001 skrev 2014-02-13 18:31:46 följande:
    Har tjuvläst länge nu Har ett löpband som jag joggar och går på. Senaste gångerna har det blivit en mil per gång och ca 1,10. Känns skönt! Problemet är att jag iår har blivit förkyld varannan vecka så jag kommer liksom inte igång! Har börjat fundera på om det är för lite mat efter varje gång. Brukar ta en banan och en macka. Om det är middagstid så banan och middag ca 30-60 min efter. Sambon tjatar om gainomax men jag är ju ingen elitidrottare så det borde väl inte behövas. Ca 700 kcal förbränner jag enligt löpbandet... Träningen har oftast varit Tors, lör, sön...
    Har alkohol stor inverkan på immunförsvaret? På lör är det ju gott med några glas vin! Hur gör ni

Jag har tränar mycket tidigare utan att bli sjuk och jag jobbar dessutom med små söta och snoriga barn så mitt immunförsvar brukar funka perfekt. Det är därför jag är desperat efter råd!
    För lite mat generellt? 
  • k girl
    Solstråle00001 skrev 2014-02-14 09:33:08 följande:
    K girl: äter inte alls lite mat snarare mycket!

Väntar på att förkylningen ska gå över så jag kan springa igen! Är så sugen!
    Jag tyckte också att jag åt mycket. Jämför jag med vad jag äter nu har jag definitivt ätit för lite! 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!