Inlägg från: Daddy39 |Visa alla inlägg
  • Daddy39

Träningsnördar - här samlas vi!

Vad kul, en tråd för oss träningsnarkomaner :)

Mitt fokus nu under sommaren är att lyckas med att stå på en hand utan stöd kontrollerat några sekunder och att klara av en enarmspullup. Får se hur det går, har en bra bit kvar. Tycker det är superkul med grejer man kan göra i lekparker och klätterställningar. Två flugor i en smäll; kidsen får leka och jag får träna samtidigt!

Försöker få barnvakt då o då o kör benpassen på gym.

mvh

• Daddy39
    Wilowa skrev 2014-07-01 21:55:01 följande:
    Vill du ha träning så gör det barnen gör. Jag jobbar som förskollärare och förundras dagligen över barnens energi och rörelseförmåga. För det första så går de typ bara när vi säger till dem, annars springer eller hoppar de fram. För det andra så klättrar de på allt som går att klättra på.

Du kan även använda din fantasi och få med träningen i leken med barnen. Armhävningar kan vara en mullvad som äter mask osv. Nu vet jag inte hur gamla dina barn är, men de flesta barn brukar uppskatta detta om man lägger det på rätt nivå. Vill du ha inspiration så kika lite på "Miniröris" från F&S. Övningarna är ju anpassade för barn, men har man gympat lite så ser man oftast vilken vuxenövning det bygger på.
    Instämmer helt. Mina är 6 & 8 så att klättra är helt naturligt för dem och att 'träna' blir som en naturlig del i vardagen. Bidraget från min sida är att försöka få dem att se andra sidor också, exempelvis stå på händer etc. som involverar andra muskelgrupper. Men sen ska jag inte sticka under stol med att när de drar vidare till gungorna är jag kvar kanske 20 min till för att komplettera för min egen del...:)

ha en bra dag
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!