Inlägg från: Så svårt är det inte |Visa alla inlägg
  • Så svårt är det inte

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2014-10-06 21:06:36 följande:

Testade stronglift. I går. Körde knäböj änd ner marklyft bänkpress chins ovh axelpress m skivstång. Avslutade med russian twist och ngn merbmaghistoria.Har aldrig haft såhär ont av träningavärk ever. Försökt jogga bort det.. försöker bota med extra protein.. vill ju köra igen imorgon!

Kör också stronglift, 5x5, men vafan kör du samtliga övningar på en och samma dag? schemat går ju ut på

A)Knäböj,bröst,rygg
    B)Knäböj,axlar,marklyft

A,B,A
    B,A,B

Håll dig till 3 övningar sen 5x5 på varje(Marklyft 1x5), tanken är ju att du ska öka med 2.5kg på samtliga övningar ifall du klarar 5x5, förutom marklyft då ökar man med 5kg

Om du vill träna mer efter passet hade jag kört några magövningar/kondition bara, inte fler muskelgrupper.
  • Så svårt är det inte
    MissKaos skrev 2014-10-08 08:31:59 följande:

Man gör väl som man vill antat jag.

fimna ju massor av program att följa.. har kört ett test nu för att se hur det känns i kroppen. Mest för variation. Ändrat antaö reps/set brukar bita bra. Funderat på att köra madcow o då blir det ju ada bab.

Absolut, du får träna precis hur du vill :)

Men det är inte stronglift i mina ögon då, klarar du av 5x5 på varje övning samt att öka vikt från gång till gång?

• Så svårt är det inte
    MissKaos skrev 2014-10-08 18:14:26 följande:

Jamen jag hade ju testst EN gång.

Säg klrt inspirerat av stronglift då.

fast fler program än dit finns. Överväger att sjösätta madcow pga att jag vill körs mkt ben..

Menar inte att vara otrevlig men förstår inte vart du läst på om stronglift/madcow, är precis samma övningar bara att man ändrar antalet övningar i madcow, tanken är att man skall fått upp rejäl råstyrka med stronglift tills det inte går att öka lika lätt i vikt på övningarna, då övergår man till madcow

Det är knäböj som gäller varenda träningstillfälle...

stronglifts.com/madcow-5x5-training-programs/

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!