Inlägg från: Michael 310 |Visa alla inlägg
  • Michael 310

Träningsnördar - här samlas vi!

Känner mig nöjd nyss avklarat träningspass nr 11 på min 2 veckors jobb period. Totalt vart det 4 styrkepass 2 roddpass à 10000m och 35 km löpning. Ska försöka ta 3 till pass på övertidsdagarna.. Sen tillkommer en helvetisk massa trappsteg och tungt fysiskt arbete 12 timmar om dagen med. Så ska bli skönt att åka hem på fredag och vila lite!

• Michael 310
    Ziraya skrev 2013-07-13 21:13:58 följande:
    Vet ni vad! Jag har bestämt mig för att arbeta riktigt hårt på att komma över min rädsla och börja träna aikido i höst (på nybörjarnivå så klart). Finns det någon här som har tränat kampsport som kan ge mig lite tips om vad jag har att förvänta mig? Kommer det gå bra trots att jag har ett litet diskbråck? Jag känner i princip aldrig av diskbråcket längre. 

Har tränat aikido i 7 år den snällaste av de olika formerna ki-aikido. Vi hade flera som var 60 och äldre i gruppen bl.a. En med reumatism men han klarade det väldigt bra. Så jag tror det kommer gå fint.
  • Michael 310

Transformer på sats som morgondags och 5 km löpning som kvällspass :) lite nöjd över min löpkompis, fått ner hans tid från 40+ till 26,39 på 5:an sen 5:e juli :)

• Michael 310
    josiejoss skrev 2013-09-07 23:24:33 följande:
    Vad är transformer?

Styrketräning i cirkelform 45 SEK intensivt 15 SEK vila och byta övning. Tungt som fan men Grymt effektivt.
  • Michael 310
    MissKaos skrev 2013-09-10 19:11:57 följande:
    Marklyft. 90grader. Planka. Axelpress. Kast m boll i studsmatta. Smal rodd i trx. Armhävningar i trx. Dips. Och endel annat. Fick en eller två blicksr i gymmet. Förvirrade blickar. Löst nytt årskort. Den höggravida elefanten kommer hs träningsvär imorgon!BRA!!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Har du några bra tips på övningar som passar för gravida nybörjare? Har lite svårt att komma på några tips till sambon, då jag inte har så mycket erfarenhet av att träna som gravid själv ;)
  • Michael 310
    MissKaos skrev 2013-09-10 20:40:20 följande:
    Vad brukst hon göra? Bevom en gyminstruktion!
    Allt som känns ok! Spinning är bra. Vattengympa.
    Hon brukar inte träna, men vill komma igång. Ska nog rekommendera vattengympan. Tack för tipsen :)
  • Michael 310

Ser slutet på den här träningsveckan från helvetet snart pass nr 11 imorgon. ska bli skönt med en normal vecka efter det här :=)  Men jag hoppas det gett resultat!

• Michael 310

Suck hopplöst och försöka springa efter man jobbat natt, går långsamt och känns som att man ska dö. Men men skönt och vara klar med dagens träning.

• Michael 310

Intervall passet från helvetet avklarat. Löpbandet är verkligen en obeveklig träningspartner...

• Michael 310

Nej körde en stege startade på 1000 m 15 km/h minskade med 250m och ökade 1 km/h ner till 250m och upp till 1000 igen med 400m joggvila mellan.

• Michael 310
    MissKaos skrev 2013-10-03 18:25:01 följande:
    Tycker det där generellt har minskat! Såg en osnyggt tränad typ på gymmet för ett tag sedan. HAn ahde bara kört det HAN såg -biceps axlar bröst och mage... Jag tror tjejer generellt kör mkt ben och mage ja. JAg gör ju det.. Fast jag gör det ju med focus på löpning. Gilalr tex "pistolen" i trx etc. Annars tycker jag det ger bra resultat med mkt av den träning som har dykt upp på senare tid typ HIT (hög intesiv träning) med funktionella övnignar i intervaller. På friskis har dom haft sånna pass och man kryper ju ut. Knöböj varvat med hopp övet en skivstång ocharmhävningar. Sen byter man station och varvar att köra idioten med att stå i planka etc. Och boxning, modell gympass. Det är grymt! Körde mot en kille en av de ssita gångerna och jag hade blåmärken efteråt. Nu SA jag ifs att han gärna fick slå. Hårt. Jag bakade ju på allt jag kunde så. Men kunde knappt gå dagen efter... Det där varvat med annan träning = resultat! (om man hittar en kille eller stark tjej att slås mot. Mesar undanbes..)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja håller helt med, lyckades bli ihopparad med en tjej som såg ut som att hon skulle gå av om jag råkade träffa henne. Det passet gav inte så mycket, men med en hållbar sparringpartner är det grym träning! För egen del vart det 5 km löpning med uppför nerför och skrålöpning tack vare 10m vågorna på jobbet. Lite småknepigt med balansen ibland...
  • Michael 310
    Wilowa skrev 2013-10-04 14:17:23 följande:
    Vad jobbar du med?

Jobbar på en flytande oljeplattform, därav de instabila underlaget :) vart backintervaller idag, tungt tråkigt men ack så välbehövligt...
  • Michael 310

tillbaka i gammla rutiner igen efter förslappning i samband med tillskott i familjen. 8 pass avklarade 3 kvar på min 2 veckors jobbtur :) 6000m löpning intervaller a 500m. vilhan finns men farten har mystiskt försvunnit under nästan 3 månaders slappande. :/

• Michael 310

2 härligt tunga men säkert givande intervallstegar på löpbandet. Sen jobbat 12 timmars skift som lätt mäter sig med de flesta crosstrainingpass jag vart på bara 10 timmar längre.... Nu duscha sen Sooooooooova!

• Michael 310

2 härligt tunga men säkert givande intervallstegar på löpbandet. Sen jobbat 12 timmars skift som lätt mäter sig med de flesta crosstrainingpass jag vart på bara 10 timmar längre.... Nu duscha sen Sooooooooova!

• Michael 310

Sista löppasset på den här jobbturen vart 7.6 mil på 14 dagar känner mig nöjd. Imorn blir det semester och fjälllöpning :D

• Michael 310

jobbturen blrjade bra med 9 träningspass på 6 dagar, sen vart det ett abrupt slut.. dunkade i armbågen i en stålkonstruktion resulterade förmodligen i olekranon bursit(tror jag stavat rätt) . armbågsspetsen var stor som en tennisboll i 3 dagar :/ sp blir nog vila i en vecka till...

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!