Inlägg från: Berguven |Visa alla inlägg
  • Berguven

Träningsnördar - här samlas vi!

Ger mig väl in i leken.

Tränar ca. 5-6 dagar i veckan vanligtvis men förra veckan blev det endast 3 stycken riktiga träningspass på grund av att jag kände mig hängig till och från. De dagar jag inte tränade så valde jag istället att ta långpromenader då vädret har varit helt underbart.

Men idag blir det till att hoppa upp på hästen igen. Idag tränas det ben & rumpa och jag hoppas på att kroppen pallar trycket då jag räknar med att öka till 70 kg på marklyft och 50 kg på front squats, vi får se hur jag lyckas med det - men jag är motiverad att klara det.

Jag känner mig ännu mer motiverad då jag vecka för vecka ser hur min kropp förändras. Magen minskar och börjar närma sig det utseende jag tycker om, rumpan och låren blir fastare och större och jag blir bara starkare och starkare. Det är otroligt roligt att märka hur stark man har blivit och hur mycket mer man klarar av. 

• Berguven

Idag har varit en sådan där dag då jag har dragit mig för att träna. Kom i alla fall ner till gymmet efter ett tag och körde överkropp och det gick bra fram tills jag körde Pull Over och vänster axel sa i från riktigt rejält. Första gången den smärtan har kommit så jag avbröt direkt och fortsatte med övningar som inte involverade axeln och resterande set gick bra. 

Det känns riktigt roligt nu när jag börjat få lite muskler på överkroppen, speciellt armarna som var riktigt pinniga innan. Nu blir det faktiskt en rätt så stadig muskel när jag spänner, vilket är riktigt roligt (Nu förstår jag varför folk står framför spegeln och spänner musklerna..)

Imorgon blir det intervallträning + core. Här ska det svettas riktigt rejält.

• Berguven

Länge sedan jag skrev här i tråden.

Gällande träningen så går det bra just nu. Allt flyter på och jag har nu börjat med ett 3-splitschema som jag tycker är något så otroligt roligt och jag förbannar mig själv för att jag inte började tidigare. 

Nu är det verkligen en lycka att ta mig ner till gymmet och köra ett pass och se musklerna spela (nu förstår jag varför så många står och flexar sig i spegeln på gymmet..). 

Jag har dessutom nått min målvikt och försöker nu att äta mer, men är en som äter små portioner vanligtvis så jag måste lära mig att äta mer och det går rätt så bra. 

• Berguven

Gårdagen gick bra. Pass 5 av årets träningspass och var pull + några magövningar. Utöver detta så tog jag mig en promenad till universitetet i den oerhörda kylan. Jag hade planerat att gå hem också men hade verkligen inte kraften att gå 40 min i -25C så för första gången på ett år tog jag bussen hem.

Idag är det ben-pass, pass 6, när jag kommer hem. Ska även idag ta mig till universitetet och idag är det varmare så då blir det till att gå fram och tillbaka (8,8 km totalt). Ikväll ska det svullas med massa god mat hos svärmor så ser fram emot det.

• Berguven

Pass 7

Push idag. 
    4 set, 10,10,12,15 reps. 
    Incline bench press
    Overhead dumbbell press 
    Dumbbell flyes 
    Lateral raises

3 set, 10,12,15
    Skullcrusher
    Overhead tricep extensions

Jag är tyvärr väldigt svag i överkroppen så klarar inte så mycket som jag hade velat men försöker att öka varje pass. Jag är snart inne på vecka 2 av detta program och jag rör mig långsamt framåt. Nu kör jag ju push-pull-leg och många av övningarna är nya för mig men det är bara roligt. Det enda pass som är detsamma som innan är ben-passet, då det inte krävde någon större förändring mer än att jag utökat mina tre set till fyra och ökade antalet reps i det sista setet. 

Jag är så förvånad över att jag sitter här nu och är så taggad på träning. För ett år sedan hade jag inte ens rört en vikt och hade aldrig satt min fot på ett gym, träning var ingenting för mig och jag la inte ner tid på det då jag ansåg att det var tråkigt. Det är så underligt hur man kan förändras och när jag tittar på bilder från när jag började så blir jag så förvånad över vad jag har lyckats åstadkomma. 

Det ska bli intressant och se hur jag ser ut i slutet av detta år och hur långt jag kommit då. Jag ser fram emot det! :D

• Berguven

Pass 14

Pull igår
    4x8,8,10,12
    Dumbbell Upright Row
    Dumbbell Row
    Incline biceps curl
    Biceps curl
    +
    Olika coreövningar. 

Roligt pass. Hade repeat på en sinnesjukt skön låt (Embrace - Armin Van Buuren) och det gjorde det hela ännu bättre. Utöver detta så gick jag 10.000 steg, ut i vinterkylan för att sälja lite kurslitteratur (vad gör man inte för lite cash). 

Just nu äter jag frukost och sedan blir det till att dra ner och köra Pass 15 och idag är det benpass som står på listan så det ska bli roligt. 

• Berguven

Godmorgon.

Idag är det dags för träningspass nummer 36 för i år. Jag ökade vid årsskiftet till 6 dagar i veckan och det är ett av de bästa besluten jag har gjort. Jag har en enorm energi och jag har riktigt kul under mina träningspass. Jag passar på nu när jag är student att träna så mycket som möjligt då jag om ett år tar examen och då inte har samma frihet med tid som jag har nu. 

Idag är det benpass. Vi får se hur det går, sov rätt så dåligt inatt och är rätt trött (och dricker inte kaffe, vilket skulle vara bra nu för den uppiggande effekten). 

Vi får se hur det går helt enkelt!

• Berguven
    Margaux skrev 2016-02-12 09:29:32 följande:

Oj. Det var ambitiöst. Vad tränar du? Styrka?

Jag tränade 4-5 pass i veckan i slutet av 2015 men nu går det dessvärre inte. Nu är jag sjuk så nu blir det inget alls....

Tränar bara styrka just nu, för det är vad jag tycker är roligast. Tränar 3-split-schema med Push-Pull-Leg upplägg :)

Vad tråkigt. Jag hoppas du blir bättre snart, vet hur det kan klia i kroppen då man bara vill träna. Krya krya!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!