Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Efter en helg med mkt onyttighter och festande måste jag ta tag i träningen idag. Visserligen tränade jag i Lördags, men det passet gick åt skogen. Körde en rejäl omgång för benen. Har inte kört benpressen på länge. Jäklar vilken träningsvärk jag har i skinkorna nu. haha

Ge mig all motivation att komma ner till gymmet idag är ni snälla Skrattande

• Mollly

Jag tog mig ner till gymmet. Idag gick det skit bra att träna, bättre än på länge. Jag har skippat att göra situps, nu gör jag olika varianter av plankan när jag kör magen.

Sen la jag på lite extra på benpressen idag. 100kg tog jag, det var absolut inga problem, me ville inte lägga på mer när jag inte visste om jag skulle klara att göra alla repetioner. Men jag hade nog klarat lite till.
    Hur mkt är normalt för en tjej att ta i benpress? Vet inte ens om det heter det. Men man sitter som på en rälls typ, så att stolen åker bakåt när man tar i. Hajar ni? Skrattande

• Mollly
    ETSS skrev 2011-08-15 16:54:55 följande:
    Jag såg just nu att jag skulle ha sparkat dig tidigare, men det gick ju bra för dig ändå Glad
    Du är rätt stark du med 100 kilo!
    Bra jobbat Glad
    Själv har jag överkropp att ta tag med i kväll om jag nu bara kommer mig iväg Glad
    ok. Jag har ju ridit i hela mitt liv, så det är nog mkt därför jag är stark i benen:)

Jag ger dig en ordentlig spark så du kommer iväg... SPAAAAAAAAARKSkrattande
  • Mollly
    ETSS skrev 2011-08-15 17:03:00 följande:
    Tack Glad
    Förresten har du tips på någon bra träningsmusik?
    Tyvärr. Jag lyssnar alltid på radion när jag är på gymmet. Tycker att sladdarna bara är ivägen när jag lyssnar på egen musik.
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-15 17:05:39 följande:
    Mollly: 100 kg?? Schajse, jag fixar väl 50 kg kanske....har inte kört den maskinen på ett tag nu. Måste testa ikväll bara för det
    japp 100kg. Men jag hade klarat mer, men håller mig nog på mina 100. Jag vill inte ha massa muskler på benen. Skrattande
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-08-15 19:28:17 följande:
    Träningen blev inte alls som jag ville. Är väldigt missnöjd just nu. Började passet i vanlig ordning med löpning, men orkade "bara" springa 5,4 km på 30 minuter. Höll ett 5 tempo, men när det hade gått runt 20 minuter började jag må så dåligt, illamående och svaghetskänsla, så var tvungen att jogga istället. Tråkigt! Jaja, det är väl bara att lyssna på kroppen helt enkelt.
    fast det är ju bra iaf. Jag hinner inte så långt på 30 min.Skrattande
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-15 19:44:42 följande:
    Bah, trilskandes barn som vägrar sova, kombinerat med gymmets sommartider = inget träningspass ikväll
    Jag ska försöka köra lite triceps med hantlarna senare ikväll och lite planka osv.
    Vi ska till Liseberg nån kväll denna veckan och då "försvinner" ytterligare en träningskväll. Hur knäpp är man om man mäter det mesta gentemot träningen då ?
    Likadant här ikväll. Tösen bara vägrar sova. Skriker hysteriskt att hon inte vill sova. Suck. Så imon ska vi testa ta bort vilan mitt på dagen. Hoppas på bättre nattning imon :)
  • Mollly
    Jennnyn skrev 2011-08-16 10:18:52 följande:
    Ikväll ska jag ut och rida! Det blir skoj Hästarna har haft några veckors sommarvila, men nu är det dags att köra igång igen!

Förresten, jag fick tipset att blunda när det känns som om man inte orkar fler repetitioner. Man "stänger liksom av"  allt runtomkring och går in i sig själv. Då orkar man oftast ta sig igenom repetitionerna. Jag testade detta igår vid bicepscurl och ryggresningar. Vet inte om det bara var en tillfällighet, men jag orkade ta mig sjutton ta mig igenom alla reps!
    åh vad härligt att rida. Idag är det ett år sedan jag fick ta bort min häst. Men vad jag saknar att rida.
  • Mollly
    Jennnyn skrev 2011-08-16 10:59:20 följande:
    Det är verkligen hemskt när man måste ta bort sin häst. Jag har haft häst ända sedan jag var liten. Man blir lika ledsen varje gång.

Numer har jag lagt att ha egen häst på hyllan, av tidsbrist bland annat. Dessutom är det ju inte direkt gratis... Istället hjälper jag en kollega med en av hennes hästar ett par gånger i veckan. Det är precis lagom för mig just nu
    nej det är verkligen inte gratis. Skrattande  Där jag hade min häst uppstallad innan, där brukar jag vara och rida ibland.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!