Inlägg från: ander25k |Visa alla inlägg
  • ander25k

Träningsnördar - här samlas vi!

Vart ett pass i Tyngdlyftningens tecken , så hela ryggen och axelpartiet är genomkört och många trötta muskler nu , massage fås i kväll :) och kommer vara välbehövlig :)

• ander25k

Vart lite annat fokus idag , har börjat köra mer hög reppare , blir en tävling till våren med antal reps i bänken , och dips , och troligen knäböj , ska ställa upp för att ha nått roligt mål ,och blir garanterat äldst med mina 50 år :)

• ander25k

Gäst tränat på Friskis och Svettis, och otroligt vilken sorglig syn med halv utförande av övningar, för att försöka imponera på andra med höga vikter, 80% med spagetti Ben och 45 cm biceps

• ander25k

Började köra efter ett nytt schema igår , som det känns i kroppen idag , så tog det bra , hoppas att resten av dagarna ger samma resultat , så kommer nog mina mål kunna förverkligas ganska snabbt .

• ander25k
    cirkusmusen skrev 2013-11-05 21:17:22 följande:
    Men behöver man inte kolhydrater för att gå upp i vikt?? :/

Även LCHF are går upp i vikt, tränar du och äter bra, så ombildas det i kroppen till bränsle för musklerna, så nej, du behöver inte så stor mängd kolhydrater.
  • ander25k
    cirkusmusen skrev 2013-11-08 12:12:46 följande:
    Min läkare menade att jag var så pass lite allergisk mot komjölk att det inte gjorde någon skillnad. Har mycket större allergier isf.
    sv.wikipedia.org/wiki/UHT-behandling kan vara ännu bättre i ditt fall .
    Wilowa skrev 2013-11-08 08:28:53 följande:
    Måste man vara vaken halva natten för den laddningen? 3.02 sov jag skönt, men antar att du har ett jobb som kräver att du är vaken den tiden. Hoppas att du blir nöjd med träningen!

Jag ska snart åka till gymmet och ta min lilla runda, jag som kräver variation börjar redan tycka att det är tråkigt. Fast jag gör det jag måste och njuter av träningen, men jag skulle gärna vilja gå på ett pass istället. jag är inte riktigt redo för pass än och dessutom ingår de inte i mitt träningskort. Efter nyår är jag nog inte längre patient hos min sjukgymnast och då är det fullpris som gäller och då ingår passen. Jag har aldrig testat spinning, men är lite sugen på att testa. Dock måste jag bli starkare först för den ställningen är tydligen inte så bra för mig att träna i, fattade det som att det var framåtlutningen som inte var bra..
    Jo , jag var uppe och drack vatten den tiden , och kände faktiskt då att det fanns respons i kroppen :)

• ander25k

Otroligt trevligt med respons på mitt nya schema , men så är det alltid med det som är nytt , kroppen kommer in i en växt fas i några veckor , innan det blir ned trappning igen , men just nu går det verkligen bra att köra 12-15 reppare på övningarna .

• ander25k
    Ronja 551 skrev 2013-11-13 23:57:59 följande:
    Har en fråga till er som tränar 5-6 dagar/veckan. Hur äter ni på vilodagar?! Mindre? Annorlunda?? Tips behövs!

Äter nästan samma, bara lite mindre kolhydrater, är ändå under vilan man växer och blir starkare.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!