Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 108

5x20 hantelsnatch 22,5kg

5x5 strikta pullups

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 109
    Utfall med kb utlåst ovanför huvudet i en hand ingen aning vad det heter. Körde varannat ben 10 per arm, 2x500m rodd på valfritt ställe i i setet.
    4x10 12kg
    8x10 16kg
    2x10 24kg

3x20 kb-swing 24kg

Ringde sjukgymnasten igen idag, måste försöka få ordning på knät eller få tid för operation. Insåg igår hur begränsad jag egentligen är när jag var med dottern på gymnastik där föräldrarna fick vara med ett pass, jag klarade ju inte ens samma saker som 6-åringarna gör pga smärta i knät.

• Studentpappa

Pass 110

Utfallsgång med hantel ovan huvudet. 15 och 22,5kg vet inte hur många men jag gick ca 12m per vända och jag körde 25 min ca. Sen bänkpress 5x5@70kg

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-30 20:10:49 följande:

Snabb recap.
    Har varit ev liten vecka i Piemonte. Dåligt med träning men blev någon springtur.
    Sen var jag på Fäviken Magasin i Järpen(ditt Hood Studentpappa?) så det blev inte så mycket träning då heller. Men mycket mat...
    Var och lyfte lite skrot lördag. Och körde några km på romaskin söndag.
    Idag joggade jag 5km när dottern var på dans. Saknar Crossfit!

Yes jag vet var det är men finkrog är inte riktigt min kopp te

Pass 111
    C&J 3-2-2-1-1-1 körde inte så tungt fokade på teknik på split jerk.

EMOM 30min
    min 1 maxrep powerclean 70kg, (körde 5 st fyra första varven och gick all in på sista och klämde av 10. 5 st var lite fegt 6-7 st hade varit mer rätt. 
    min 2 vila
    min 3 maxrep CTB
    min 4 vila
    min 5 maxrep DU/SU
    Min 6 vila

Ska testa Gorilla fitness allround programmering tänkte jag för att försöka komma tillbaka, 4 pass i veckan 60-90 min långa. Ska köpa någon månad och ge det ett försök, har även tid hos sjukgymnasten igen så jag ska försöka få ordning på knät.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-30 20:36:48 följande:
    Hahaha finkrog ja. Det är steget förbi finkrog. Bästa jag gjort faktiskt i matväg. Och vi har provat mycket.... sjukt stolt kan du vara över råvaror och fantastisk lokal talang!

Vad är Gorilla Fitness?
    Ja det ska väl vara något verkligt extra, nu bor ju inte jag i Åre så stolt vet jag inte om jag ska vara. Jag har bott där för ca tio år sedan nu turistar jag bara där. Men det är klart det är coolt att en sådan restaurang kan existera på ett sådant ställe. 

Gorilla fitness är ett företag som säljer olika programmeringar i Sverige, både till enskilda personer och boxar. Väldigt duktiga, ägaren har tävlat i Games flera ggr i masterklassen. Nu tror ju inte jag att jag ska bli grym på något sätt utan tyckte bara att "Allround" tilltalade mig då den inte är så hård som många andra programmeringar är med 6 pass i veckan på minst 2h. Skönt att ha en planering färdig, boxens pass funkar typ aldrig för mig tidsmässigt. 

gorillafitness.se/
  • Studentpappa

Pass 112 testade gorilla fitness idag.

Emom 18min 1rep snatch under 70% inga fails

Böj 3reps x6 under 80%

Kondition amrap 20 min

50cal rodd

40 wallballs (passade ont i knät)

30 kbswing 24kg

20 burpees över rodden

Var en del till också men jag hann inte måsta hem och lägga barn.

• Studentpappa

Fan! Det gick inte alls bra att köra ett "riktigt" pass som jag gjorde sist. Haft konstant värk sen dess... Sjukgymnasten på fredag. Har börjat renovering av hela huset här hemma idag, vi har mer eller mindre flyttat in halva huset i matsalen ser ut som ett kaos.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-11-06 18:50:36 följande:

Trist med knät! Tänker du på operation?

renoverar ni hela på en gång? Det låter jobbigt....

Vi har köpt hus och flyttar i vår, kommer nog renovera innan vi flyttar in!

Ja om det går så är inte jag den som protesterar men det ska ju vara opererbart också.

Vi köpte 2009 och har inte gjort någon större renovering tidigare, jag tror på att bo ett tag innan för att känna hur man vill ha det. Sen kanske man inte behöver vänta så länge som vi gjort men jag pluggade till 2013 så ekonomin fanns inte riktigt tidigare. Av 215m2 så renoverar vi ca 100m2 och i det ingår köket vilket såklart blir en utmaning.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2017-11-06 23:59:50 följande:

Vårt hus renoverades sist 1951. Det var en del... vi är ännu inte klara, flyttade in 2009 med fyra kallställda rum (badrum, kontor och två sovrum). Nu är i alla fall inget rum kallställt! Har en förbaskat envis senfästesinflammation i knäet, höften och hälsenan i samma ben och vilar nu från träning.

Låter som en jobbig inflammation! Har ni fått vinter nu? Såg det var nästan åkbart i kittelfjäll även om bilden säkert var tagen för att visa det så.
  • Studentpappa

Pass 113

E90Sek Jerk + split jerk 8 set bygg tungt men inga fail.

5 Strikt press 45kg + 5 strikta pullups 4varv

1 minut on 4 min off 12 stoh 45kg (unbroken) resten av minuten assault bike fullt ös 4 varv.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!