Träningsnördar - här samlas vi!
Vete tusan varför det blir radbrytning när jag skriver på mobilen, inte meningen.
Vete tusan varför det blir radbrytning när jag skriver på mobilen, inte meningen.
Snyggt Anders!!
löpning är ju mingrej sprang så.mkt förrut 4-7mil/v då måste man! men köpte på xxl.. löpskor gårju lätt på en slant.
Idag vila. Nu sova!! Imorgon gymmet. Ska inte köra några ben öm i muskelfästena runt knäna. Men armarna behöver stryk. Och min core. Lite axlar. Lite kort cardio i roddmaskinen.
Hej! Har en fråga till alla träningskunniga angående viktminskning och styrketräning :) Jag tränar ganska mycket, varierat och regelbundet (ca 4 pass i veckan). Oftast blir det på olika pass såsom spinning, cirkelgym, indoorwalking etc. Har ju förstått att det är tung styrketräning som gäller om man vill få till en snyggare kropp och finare former och det vill jag såklart :) Så jag tänkte därför koncentrera mig mer på tung styrka nu. Men då till min fråga, jag har ca 4-5 kg som jag skulle vilja gå ner, ska jag satsa på viktnedgång och cardioträning först för att minska i vikt och därefter bygga muskler? Eller funkar det att styrketräna och samtidigt minska i vikt?
Summering av 2014:
Ca 100 gympass.
24 löppass loggade på runkeeper, körde utan det ett tag i somras så det är antagligen ca 10 till.
Sen tränade vi Crossfit ute i somras rätt mycket, men det har jag ingen koll på kanske 10-15 pass.
Så runt 150 pass känns som en bra nivå för en småbarnsförälder. Jag tränar i stort sett alltid efter dottern somnat, så slipper jag dåligt samvete för att jag väljer träning framför tid med henne.
Kul. Jag summerade min träningskalender för 2014 för ett par dagar sedan och fick ihop totalt 156 pass, varav 36 löppass. Fast ingen crossfit ingick i min träning.
Jag skulle gärna träna mer, men håller med om att med mindre barn, plus jobb och allt annat som man ska/vill hinna med så känns det som man i alla fall hållit sig på en rimlig nivå.
Pass 4 2015:
Böj 90kgx3x5 djupa.
Kändes sådär, dålig i magen hela eftermiddagen..
Vadpress stående i maskin, skitövning är alldeles blå på axlarna.. Positiv idag! blev även utklassad av en femtonåring som körde 160 i böj fullt djup.
Gick vidare och övade på att gå på händer och handstand pushups istället. Blev tillslut ett roligt pass. Hspu sitter ganska bra nu.
Körde även Toes to bar 5x5
Tycker det är lite bilder på dagsformen så jag får väl följa Anders exempel och bjuda på en, iofs ingen större skillnad mot profilbilden. Blev en liten miss med blixten på också men..
Tänkte försöka lura fram några rutor till sommaren, skulle vara roligt att en gång i livet ha haft det, men har trots att jag är smal rätt mycket fett på magen. Sen äter jag förjävla mycket och vill inte banta, moment 22 minst sagt
Snyggt studentpappa!
----
Nu ska jag bege mig på en löpningrunda. Går upp i vikt just nu när jag kör hårdare. Alltid så.