Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2016-01-21 19:08:54 följande:
    Det beror väl på vad du vill uppnå, tycker du 100 situps på tre min är en rolig utmaning och vill bli bra på det är det en bra idé. Annars så fungerar magen på samma sätt som alla andra muskler även om den traditionellt tränas med väldigt höga reps. Vill du bli stark i magen så träna den tungt med färre reps, marklyft, frivändningar etc kräver en stark mage för tunga vikter. 

Men lite av tjusningen med CF är ju alla dessa idiotutmaningar som dyker upp som man aldrig skulle komma på annars, jag har testat 100 burpees på tid några ggr och det är vidrigt

I veckan är jag i Sthlm sön-fre och ska testa CF Tegen har jag tänkt. Kul med nytt!
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Jag tycker nog det kvittar hur många minuter det tar... Mest det att det är jobbigt att vara sist.... Idag var det bara en tjej(helt ny) som inte klarade utmaningen. Alla andra var under 5 typ. Jag är ju rätt färsk jag också med men hittills har jag hängt med bra men med lättare belastning än de duktiga.
  • Margaux

8.

Double under. 5min så många rep som möjligt. 90st och randiga armar....

5 Rounds for time
    10 power clean
    15 Wall balls
    9.10

Nu har jag ont i hela kroppen. Vila i morgon!!

• Margaux

9.

Warmup: 3 rundor
    Med ball power clean*10
    5 wormwalk
    3 burpees

Front squats
    5-3-2-5-3-2
    nytt personbästa på 50 kg. I 2016 hoppas jag på att kunna öka 15kg ca.

Metcon:

30-20-10
    Twisting knees to elbow
    Kettlebell swings

• Margaux

10.
    Teknikträning snatch

Amrap 15min
    8 snatch
    8 pull up
    8 KB cleans "hot potato" klurig sak...
    300 m löpning

4 varv

• Margaux

Har småont i ryggen men tränade ändå.

A. Handstand progression

B. Cindy amrap 20 min
    5 pullups(skalerat till ring-rows
    10 push ups
    15 air squats
    9,5 varv

Känns rätt ok att ha gjort 95 pushups. Trodde inte jag skulle klara det...

• Margaux

Dagens wod:

Chin up
    5*2

5 Rounds for time
    Squat clean 25kg
    KB 16 kg
    9,41

Väldigt trött i kroppen nu, vila resten av helgen tror jag... Kanske en mesig timme på Elixia om barnen vill gå...

• Margaux

För min del låter det nog bättre än vad det är... Jag är stark i pushups och enligt tränaren är de godkända till tävling. Långt nog ned och bra rygg. Jag har för brett grepp med armarna och jobbar på att flytta dem närmare kroppen. Men du får komma ihåg att de är uppdelade i sett. 10/varv. Mot slutet, typ efter 6 varvet var jag tvungen att ta 5 och 5 med paus.

Chin-up klarar jag två strict med full extension. Pull-up har jag inte med full extension än. Jag måste ha hjälp och jobbar mest negativt. Skulle gissa att jag klarar en om några veckor.... Vi får inte använda gummiband som jag gjort tidigare på Elixia och nu fattar jag ju varför. Jag är stark nog efter 10 cm men inte helt i starten där bandet hjälpt till innan.

Jobbar mycket med negativa handstand pu och märker fort att jag blir bättre. Nu faller jag inte sista biten till golvet som innan.

62,5 i frontböj är tufft! Bra jobbat!! Jag ska prova att komma ikapp....

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!