Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 9 2015 Förmodligen det värsta jag varit med om på månader.

Varje minut i 12 minuter: Eller 4 varv non stop på "svenska"
    min 1: 15 burpees
    min 2: 20 situps
    min 3: 25 airsquats

I lag om två
    20 armhävningar var
    Sen medan den ena kör kör den andre burpees:
    10 axelpress 40kg
    15 front squat 50 kg
    20 push press 40 kg
    25 front squat 40 kg
    30 hang power clean 40 kg
    35 benböj 40 kg
    5 wallclimb

Tid 25 min och vi var först i "mål", men rekommenderad vikt var egentligen 60 kg  och det fanns inte en chans att jag hade fixat det. 40 kg är för tjejer. Mina ben var rätt möra sen igår.

Jag hatar fan burpees

Nu är jag sliten i kroppen, sovit dåligt en längre period då dottern sover dåligt. Sen allmänt stressad på jobbet. Så nu blir det mat och vila några dagar. Dottern och jag är ensam hemma i helgen så det blir myshelg

If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa

Träna eller inte träna det är den stora frågan? Sömnbristen fortsätter då dottern fortsatt är sjuk, var på sjukan igår kväll och inhalerade och fick lite betapred och grejer så hon kan andas bättre. Jag känner mig inte på topp men vet inte om jag börjar bli sjuk eller bara är trött. Har ju vilat två dagar nu och det börjar väl bli dags då Tyst

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-01-17 18:00:52 följande:
    Jag gillar de flesta väder, till och med hård blåst med snö, men blask och dimma avskyr jag...och extrem värme. Som tur var så har dimman hållit sig borta än så länge, men den kommer nog snart. Kräks En vinter som denna är jag ännu gladare över att ha möjligheten att åka till fjällen, men tyvärr kan vi inte åka upp så ofta som jag önskar. Imorgon är det slalomtävling och hockeymatch på programmet.   Annars hade jag gärna velat åka upp efter att ha sett bilder därifrån, som förra vintern kommer det vi får i regn som snö där uppe.

www.facebook.com/skistarsalen/photos/a.10152091354658594.1073741831.161146973593/10153063429408594/&theater
    Såg fint ut! Vi skulle ha åkt i helgen om inte dottern blivit sjuk, vi behöver som tur är inte åka så långt för att åka skidor utan kan åka 6-7 mil för att komma till bra backar.
  • Studentpappa
    Sorbus skrev 2015-01-18 09:50:23 följande:

Hmm... det är inte alltid så lätt att bestämma sig. Men lyssna på kroppen, det är inte värt att kämpa sig genom något som känns enbart jättetungt och motigt, bara för att. Att byta till ett lättare/mjukare pass brukar oftast bli bättre, om man inte vill ha uppehåll helt.

Jag kan ju tänka mig att ett tufft crossfitpass kanske inte helt idealt med stor sömnbrist, dels blir man ju tyngre och trögare i kroppen och orkar inte riktigt prestera som man brukar, dels påverkar ju sömnbrist reaktionsförmågan ungefär som man är full, så skaderisken måste öka en hel del vid snabba övningar som kräver att man är skärpt. Men ett lugnt löppass i lågt tempo borde ju funka.

Sant, jag funderar på att åka dit och discoträna lite bara för att komma ut från sjukstugan en stund
  • Studentpappa

Pass 10 2015:

Skippade hårdkörning idag.

Kabeldrag bröst

Bröstpress

Tricepsextension?

Bicepscurl både med hantel och stång

Vadpress 50 kg, idag fick jag bra träff.

Triceps med viktplatta bakom huvudet 20 kg.

• Studentpappa

Köpte mig min första våg idag, 89 kg. Fortsätter upp uppenbarligen Cool Ser egentligen inte samma problem idag att bli tung då det inte märks på samma sätt som tidigare. Misstänker att jag var fetare den gången. Kanske kan tillåta mig att väga 93-94 lite jobbigt att behöva köpa en helt ny garderob..

• Studentpappa
    FruSötPotatis skrev 2015-01-19 12:36:38 följande:

Planerar att börja gå 1 km i månaden.
    Hur lång tid kommer det ta för mig att gå ner en sisådär 50KG?
    Väger 135kg och är 173 

Du bränner kanske 150 Kcal på en km promenad, ett kg kroppsfett motsvarar 7000 Kcal. Så om du ligger kvar på kaloriebalans och tänker reglera din vikt med en promenad i månaden så tar det dig i runda slängar 194 år att gå ner 50 kg. Råkar du lukta på en snickers så är du tillbaka på ruta ett.
  • Studentpappa
    minmaj skrev 2015-01-21 18:41:08 följande:

Blööö skulle till gymmet idag men mannen fick dessvärre rycka in akut och jobba och med de små här hemma blir det inget gymbesök för min del. Någon som har tips på någon bra app för hemmaträning? Har dessvärre inga vikter eller hantlar så det får bli att köra med kroppen som belastning. Men nåt ska man väl kunna få till på vardagsrumsgolvet :)

Vi kör mycket med enbart kroppen som belastning.

Burpees, armhävningar, benböj, situps, wallclimb (grym för axlarna), (hspu men den är tung och kräver övning, är dock ännu tyngre för axlarna), plankan, mountain climbers, utfall, benlyft liggande på rygg, rygglyft liggande på mage (lyft överkroppen)
  • Studentpappa

Att jag glömde box jump, går väl att göra på en stadig stol. En grymt jobbig kombo är burpee-box jump, man kan antingen göra en burpee hoppa upp på lådan och ner på samma sida eller motsatt sida och då gör en burpee igen. Rinse and repeat Cool

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!