Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

K grrl skrev 2016-02-08 22:34:41 följande:

Jag gjorde pass 21 idag. PR i marklyft!

Grattis! Hur mycket?
  • Margaux

91 är väl inte så illa? Eller är du relativt kort?
    Muskler väger ju som bekant mer...

Jag tränar normalt 2-3 pass på dagtid men denna och förra veckan har varit omöjliga pga arrangemang som vi har. Väldigt stressande mentalt.

• Margaux

17. 
    Hang power clean, teknikträning. upp till 30kg

Deadlifts
    5*35
    5*45
    5*55
    5*60

Pull-up progression 

Sliten idag. Håller på att bli sjuk...

• Margaux
    Berguven skrev 2016-02-12 09:23:56 följande:

Godmorgon.

Idag är det dags för träningspass nummer 36 för i år. Jag ökade vid årsskiftet till 6 dagar i veckan och det är ett av de bästa besluten jag har gjort. Jag har en enorm energi och jag har riktigt kul under mina träningspass. Jag passar på nu när jag är student att träna så mycket som möjligt då jag om ett år tar examen och då inte har samma frihet med tid som jag har nu. 

Idag är det benpass. Vi får se hur det går, sov rätt så dåligt inatt och är rätt trött (och dricker inte kaffe, vilket skulle vara bra nu för den uppiggande effekten). 

Vi får se hur det går helt enkelt!

Oj. Det var ambitiöst. Vad tränar du? Styrka?
    Jag tränade 4-5 pass i veckan i slutet av 2015 men nu går det dessvärre inte. Nu är jag sjuk så nu blir det inget alls....
  • Margaux

Tack snälla Berguven! Det är bara häftig förkylning/influensa så jag är nog igång igen nästa vecka.. Fördelen är att jag är för sliten för att det ska klia någonstans som helst...

• Margaux

18.

Efter en vecka med influensa.... Inte så kul variant i år...

Team work out:
    3 Rounds for time
    50 wall balls (14 kg)
    40 Box jumps
    30 Ring rows
    20 KB swing 16 kg
    10 Partner medball situp

21.24

Jag fick göra det mesta på sista varvet för min partner var så sliten efter en månads semester utan träning. Alla andra var klara på 15-17min.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-02-16 19:07:43 följande:
    Mycket!
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Hur gamla är dina barn? Vi funderar på premiär åk för båda barna i nästa vecka men minsta är 2,5 så det är kanske lite lite?
    Min äldsta är snart 6 och väldigt duktig på längdskidor men vi har som sagt aldrig provat nedför. Gissar att han skulle digga det!
  • Margaux

Wall balls är det tyngsta och segaste jag vet. Vi har bara 14 och 20 kg att välja på....

Krya på dig!!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-02-19 21:00:45 följande:
    Oj, är det inte lbs (pounds)? Tjej/killvikter brukar ligga på det typ sex och nio kg och det är 14/20 lbs.

Tackar, jo det släpper nog snart
    haha ja det skulle det ju kunna vara, ska höra.... Men vi har 6 kg på Sats och dessa är mycket värre..... Återkommer!!
  • Margaux

19. 
    Igår tog jag kidsen med mig och checkade in dem på Minisats. Själv gick jag på pulse och core. Var två serier med 32 saxhopp och det känns i rumpan idag... 

Idag var det fotbollsträning med hela familjen fast mest kaffedrickning på mamman....

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!