Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Gymmet idag. Mitt vä knä faller in på tunga knäböj. Tänkrr testa paussquats (lättate fler reps för teknik)

borde evt vila lite.

knäböj

mark

bänk

Frivändningar

chins

Russian twist o en magetjofräs till.

5×5

tog 75min (totaltiden här könns ju mindre viktigt än ok återhämt mellan set eller?)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Crossfit ser kul ut! Tävlingen gick på min bakgård i princip hdet igen. i gbg. Såg riktigt hårt ut!

Ja det förklarar ju upplägget. Fast det du jlrr blir snarast fartlek än ett rent intervallpass. Det ger oxå bra träning naturligtvis. Du är ju ute efter andra saker än jag som löper halvmaran.

Jag vet ju hur tekniken ska se ut. Känns som ngt har hänt efter graviditeten. Som lederna är mjukare. Brukar bara köra till 90gr men vill få mer gluteus därav ända ner. Jag kan inte köra över huvudet. Har en kass axel som inte klarar det. (Bilolycka o en gammal inflamation läkt men gav bestående stelhet)

mer teknik ja.. kört med fitnessboll motovägg kanske får göra det igen. Köra slut på benen o sen mot vägg...

Misstänker att jag är svag någonstanns. Nåt skumt är det. Gick ok tills förra veckan nu är jag som ettrkorthus i knäböjen. Lite föll knäet in innan men jag har använt spegeln o korrigerat undet böjen. La på merevikter med får väl backa *sur* kändes son dax!

Jo snö! Jag springer ute året runt. Lösbatt med rätt prylar! Icebuggs på fötterna!

OCH DAMN! Du sa ngt! SKOR! Mina gymskor äe helt slut. Kört 5 år!! Idom och under grav växte ju fötterna o töjde skorna..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Stackars knän! Ja jag jar tänkt be en av gymkillarna om hjälp m frontsquasen så det blir rätt från start. Tror med detr bra.

Öht köra lite variation på temat böj för känslan.

Misstänker att jag är trött i ryggslutet med. Mkt goddag mm i förra passet. Vilodag idag

Imorgon intervaller.

Jag är lättviktare...

• MissKaos

Ska kolla filmen. Cykelinstruktör bla så knävinklar vet jag något lite om.

Jag tror fotlederna kan vara problemet då. För mig. Jag har op ena foten är svag i stab nusklerna i fötterna o tränar dom nu tror ju min hälsporre kommer av det.

• MissKaos

Q

Wilowa skrev 2014-10-24 18:08:34 följande:

Ammar du fortfarande?

Ja länge till!

Löpning på bandet idag.

uppvjogg

100-200-300-400 m/intervaller. 3 varv. Sista 400metern lite lätt kräkkänsla av. Men skönt pass.

Tot löpsträcka 8km tot tid 50min.
  • MissKaos

Nä höfterna är ok. Fotleder o korsrygg tror jag är problem däremot

Wilowa skrev 2014-10-25 14:23:41 följande:

Amningen mjukar upp fogarna på liknande sätt som graviditeten gör. Om problemet kommer från höfterna så kan kanske amningen spela in?

Härligt med amning! Hoppas det blir som du önskar, att du kan amma länge. Jag ammade den ene länge, den andra bestämde sig för att sluta själv...helt i linje med deras nuvarande personligheter.

• MissKaos

Vet ju inte om det är av grav eller pga ngt annat eg

Testat front det funkar bättre!

Igår skivspinn. Idag träningsvärk... 7.km löpn inkl några spontana intervaller på slutet.

Mätt mig. +-noll på vägen. -2% fett. Känns som magert resultat på 8v.

• MissKaos

Jag behöver ner några kilon men viktigast känns ju som att bygga på lite muskler..man får bara ut vikt o fett på mitt närmsta apotek. I stan kan msn få muskelmassa etc med. Surar då dwt ju inte hänt NÅTT.nattvak o amning förstör nog endel. Blir hungrig. Vet att jag tappade fett närä ag slutade amma sonen. Sen rör jag mindre på mig nu än när jag jobbar antar jag.

men ändå. Nada resultat. Borde ju minskat mer i fett om jag lagt på mig muskler tycker man.

ny mätning om 8v.

• MissKaos

Hade liknande problem som er förr. La smaklöst protein i havregröten på morgonen. Efterätt är bra. En xtra frukt eller proteinbar risifrutti el dyl.. enl en gymkollega som även är falskärmajägare o rätt så grymt tränad är snickers bra..

mellanmål är lätt på.mitt jobb. Frukost under morgonmötet. Fika kl 10 lunch vid 12 kaffe kl15. Bra ordning

• MissKaos

Snickers är evt guds gåva tull folket

Nää jag vet! Tack är så jäkla sugen på halvmaran.. vill lixom bara tbx i form. Ska till Thailand i mars. Vill trivas i skinnet med. Fåfängt men det skiter jag i!

Deras vågar kan bara jfr mwd sig själva

Gjordr kalipfer förr. Men nu orkar jag inte ta tag i det. Känns inte värt pengarna

ska på massage på fredag! Det däremot. Har konstant träningsvärk! Och muskelknutori helaryggen

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!