K grrl skrev 2015-02-09 08:09:35 följande:
Två träningsdagar överkropp, två träningsdagar underkropp. Underkroppspassen har jag dock bytt ut mot egna, för mycket fokus på isolerande benövningar i PHUL tycker jag. Fokus på baslyften och i princip samma övningar som jag har gjort tidigare, skillnaden är att det är en träningsdag som är vigd åt styrka och en träningsdag som är vigd åt hypertrofi. Så jag bänkar t ex i repintervallet 1-5 och det har jag inte gjort tidigare.
Det är nästan magiskt - jag har gjort sådana styrkeökningar som märks väldigt väl på hypertrofidagarna.
Ett av mina mål är att ta 30 kg i militärpress och jag ligger inte långt därifrån nu.
Ok, spännande
Jag kör alltid låga reps och tungt när jag kör vanligt gym. Vi gör ofta så många lätta reps på crossfiten så det känns naturligt att variera. Det har också gett bra resultat i maxstyrka, jag åtnjuter väl iofs nästan nybörjarökningar fortfarande då jag inte tränat seriöst på något år innan jag började igen jan -14.
Mitt nästa delmål är 100 kg powerclean, fixade 85 kg sist och missade precis på 90. Men dessa veckors sjukdom lär väl sinka mig en aning.