Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-09-16 21:50:04 följande:
    Shit vilken aptit
    JAA! Jag kommer vakna och vara fet en morgon *s* Jag har haft en helt psyko aptit de senaste veckorna. Binikmask? Eller vad?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-16 21:55:50 följande:
    Sömnhygien?
    Ja.. Psyksyrra du vet..

Lägger du dig samma tid varje dag?
    Kaffe? Efter lunchtid NONO! Även cola och thé.
    Ingen träning för sent.
    INget vin sent
    Svalt utvädrats sovrum
    Ingen tv/dator i sovrummet.
    Släcka ner lampor stänga av tvn en stund innan sänggående.
    Alltid -7dagar/vecka gå upp samma tid.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-16 22:26:10 följande:
    yrek = yrke
    Shrek *vet*
  • MissKaos

Mestränign här med. Orkar inte pressa upp tempot (pulsen) 13-14km på 90!! min. En hel evighet.. Hade planerat långpass på MINST 15km i helgen helst 20km men det såg ju skitförkylningen till att göra slut på. Imorgon ska jag på kalas hos granen, Me&I det lär väl sno min träningstid.. Nåja, alla träningskläder hinner tvättas och torkars. Alltid något. Tröstar mig med choklad och rödvin..

• MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-09-17 19:42:49 följande:

en timmes PW idag, känns bra i kroppen och jag känner att jag är på G igen

Har börjat strama till kolhydraterna igen, kört LCHF till och från senaste åren, och min IBS mage mår verkligen inte bra av för mycket kolhydrater.....men jag orkade tillslut inte med att sky kolhydrater och oroa mig för att det var mera kolhydrater i röd än grön paprika....Blev en fixering över att räkna kolhydrater hela tiden och ville äta som "alla andra" men det funkar inte för mig.......uppblåst mage, ständigt godissugen, svullen......

Nu kör jag på en medelvariant och kör mera kolhydrater än "äkta" lchf och inte fullt lika mycket fett, utan snarare en kolhydratreducerad kost. Magen känns efter en vecka mycket bättre! så skönt, inget godissug och mycket energi i kroppen Få se hur länge det varar för denna gången......men jag mår bra nu

Tror jag är sundare! Äkta LCHF verar ju kunna ge både förkalkade kärl och hjälpa till att skapa tarmcancer.. Lagomär bäst! I perioder kör jag min variant: Dvs mindre kolhydrater (typ 1/2 port) och sunda fetter. Massa grönisar OCH frukt och mkt mkt fet fisk. MKt proteiner. Mår mkt bra på den dieten, bättre än sista månadens slarv eg. Verkar dessutom tappa vikt av att äta såhär fast jag äter för mkt kalorier eg... Vägde mig igår och stämmer vår våg så har jag gått ner lite. MIsstänker att kroppen tycker att godis/kakor är skit så det kan man bajja ut.. Den vill ha riktig mat. Bra grejjer lixom.

Testat min nya matberedare. Mikket god apelsinjuice och ok kycklingbiffar. Ska krydda dom annorlunda nästa gång bara.
  • MissKaos
    Jennnyn skrev 2011-09-17 19:55:55 följande:
    Grym träningsvärk idag efter gårdagens pass! Triceps är helt mörbultade...Avslutade gårdagens pass med en jäkla massa frivändningar, som även dem gjort sig påminda idag

Idag har jag haft en vilodag
    Frivändningar är en favorit!
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-17 21:25:52 följande:
    Ja men varför är det så? Varför lever man alltid i framtiden? När lever man då liksom? Min man är också en sådan här lättsam jäkel, vilket gör min oro värre. KONTROLL!

Det är svårt att kombinera barn och träning samt jobb!
    Det är normalt att reagera så på föränding som du gör. Det är en krisreaktion. Människor är olika. Du behöver lära dig bättre strategier för att hantera det. Skriva kan vara bra!

Skivst-spinning idag
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-09-18 15:15:55 följande:
    Ungefär som jag äter, fast min mage tål inte frukt....men äter istället bär

Äter jag potatis så nöjer jag mig med en liten, mycket grönsaker och fullfets mejeri

Idag har det dock blivit lite naturgodis, sååå sugen och sen "hjälpte" jag barnen äta upp överblivet godis.....så nu lär väl magen protestera igen.......nåja det var iaf gott
    JAg kör mager mejeri, eller mittemellan typ lättmjölk.

Jag känner mig helt uppsväld och fet! HAr fikat så mkt denna helgen, druckit vin, ätit choklad osv. Varit bortbjudna mm mm. Kändes på träningen idag var helt tung tung i magen. Såg tom uppblåst UT! Som en liten liten gravidmage.. Ska nog göra mig en smothie innan sängen och imorgon blir det vettig kost igen! Det var verklgein inte uppbyggligt att fylla år, fredagsfika extra fika med sonen däremellan + en riktig fika helg. Men, på ett vis är det väl bra att man itne mår bra av att täa så annars hade man kankse gjort det hela tiden!
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-09-19 06:00:49 följande:
    Misskaos: vad är skivst.spinning? Låter spännande.

Lchf funkade inte på mig heller, konstant magkatarr pga fettet!
    Det är Friskis och Svettis kombipass med skivstång (liknar BodyPump) och sedan spinning efter 90min intensiv träning! Tufft och roligt! SKa köra det imorgon med Hoppas på en löprunda idag slutar dock kl 19 så det blir sent sent.
     KOllde i spegeln imorse innan jag klädde på mig och tyvärr börjar senaste tidens fross att synas. SÅ nu är det skärpning men pos är att man har lite att bygga muskler av!
    Denna veckan ska jag på massage på  onsdag. Skönt men det blir vilodag ons+tors!

Molly: GÖTT Mos! Bara å åk
  • MissKaos

FAvete: DU med!

Jag vilar idag... Hade planer på en löprunda men jag kände på vägen hem att kroppen var så trött, och själen med. Så, det fick bli vila.. KÄnner mig lite slö Ätit jättebra idag enl mig. Smoothies till frukost(+ ägg och en skinkmacka, har protein i så det blir mera energi) och en smoothie till nu på kvällen. MIddagen blev en tunnbrödsrulle (grovt Liba) med rökt lax, ägg och grönsaker. Mellis på jobbet: Frukter och keso + kanel.  Lunch: KKycklinbiffar made by me!

Imorgon har jag redan planerat menyn, för att det inte ska bli skräp. Bryter mao trenden nu! Ska äta sushi till lunch och koka broccoli soppa t middag. Ska köpa hem grovt, färskt bröd till soppan på vägen hem Funderar på att stoppa i prinskorvar -om dom har magra/m kötthalt på minst85%. Eller någon soam har en bra idé på vad man kan ha i för att få mer protein? Broccoli är isig väldigt proteinrikt för att var aen grönsak men ajg ska ju träna.. Det och mjölk i soppan kanske räcker ifs? Ett  glas mjölk att dricka till o skinka på mackan? *hmm* Tips mottages taxamt!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!