Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 15 2015:

Bänk
    3x90 kg 
    1x100 kg
    3x10x70 kg
    Växlade med vadpress
    5x6x40 kg
    Hantelpress snedbänk
    3x6x25kg
    bicepscurl
    4x4x20 kg
    Övade lite HSPU men var rätt slut i axlarna gick sådär..
    5x5 toe to bar fick avslutade dagen.

Skönt med discopass ibland som omväxling

If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa
    MissKaos skrev 2015-02-05 23:09:47 följande:

Bläha!

Dåligt.med.sömn o dagens backpass =pisspass..ingen.ork.

Trist!

Här är det också piss, förkyld och somnade halv sju igår. Ska vara hemma med en nästan frisk dotter idag. Blir nog roligt när jag helst vill sova :-P
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-02-08 19:30:42 följande:

Gjort premiären på längdskidor för i år.

Jag köpte nya skidor förra året, åkte en gång men då var det en skitvinter och det fanns inga spår. I år har vi hur bra spår som helst och jag har inte åkt ändå...

Det går framåt i sjukdomsträsket iaf, promenerade till Ica och handlade idag 4km. Det kändes inte jobbigt och det kom inget bakslag när jag kom hem. Under veckan kanske det kan bli ett träningspass modell lugnt. 
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-02-08 21:21:14 följande:

Jag älskar PHUL. PR i militärpress, lutande bänkpress med hantlar, bänk... Allt på en vecka!

Grymt! Hur är upplägget? Jag kan givetvis googla mig fram men ändå
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-02-09 08:09:35 följande:
    Två träningsdagar överkropp, två träningsdagar underkropp. Underkroppspassen har jag dock bytt ut mot egna, för mycket fokus på isolerande benövningar i PHUL  tycker jag. Fokus på baslyften och i princip samma övningar som jag har gjort tidigare, skillnaden är att det är en träningsdag som är vigd åt styrka och en träningsdag som är vigd åt hypertrofi. Så jag bänkar t ex i repintervallet 1-5 och det har jag inte gjort tidigare.

Det är nästan magiskt - jag har gjort sådana styrkeökningar som märks väldigt väl på hypertrofidagarna.

Ett av mina mål är att ta 30 kg i militärpress och jag ligger inte långt därifrån nu.
    Ok, spännande

Jag kör alltid låga reps och tungt när jag kör vanligt gym. Vi gör ofta så många lätta reps på crossfiten så det känns naturligt att variera. Det har också gett bra resultat i maxstyrka, jag åtnjuter väl iofs nästan nybörjarökningar fortfarande då jag inte tränat seriöst på något år innan jag började igen jan -14.

Mitt nästa delmål är 100 kg powerclean, fixade 85 kg sist och missade precis på 90. Men dessa veckors sjukdom lär väl sinka mig en aning. 
  • Studentpappa
    Jan Holmström skrev 2015-02-09 16:18:13 följande:

Bänkade 140x8 på gymmet idag. 10 set. Sedan blev det lite hantel curls - 17,5 kg vardera. Kändes gött.

Jan

Son dr Alban skulle säga, stabilt!
  • Studentpappa

Tror seriöst jag åkt på tvar, har varit och arbetat i norrbotten nu i två dagar och idag var det mycket klättrande och krypande. Helt sanslöst blev jag andfådd efter att klättrat 3m på en stege. Det var seriöst ansträngande att prata direkt efter jag kom upp, en helt overklig känsla för mig.

min lungkapacitet är ren katastrof. Demon

• Studentpappa

Crossfit ikväll, det gick väl sådär men jag överlevde. Klart över förväntan med tanke på hur jag mått på sistone!

Övade på frivändning, har riktigt ont i struphuvudet då jag dunkade stången rakt på äpplet

• Studentpappa
    edwin47 skrev 2015-02-19 22:56:11 följande:

Och det skryter du med? Idiot. Menar det på ett bra sätt förstås.

Knappast skryt, jag har dock inga problem att driva med mig själv och mina klantigheter
  • Studentpappa

Frivändning idag igen bra att nöta teknik.

Clean 5x3 60 kg

Clean&jerk 5x3 60 kg

Toe to bar 5x5

Rätt lugnt pass, hade en rejäl torrhosta imorse så det är nog inte läge att köra hårt än.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!