Inlägg från: Frukostflingan |Visa alla inlägg
  • Frukostflingan

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly: Tråkigt att du inte kan träna på ett tag. Men det brukar ju va bra i längden att hålla sig lugn när man är förkyld. Du får passa på att göra något annat som du tycker om men inte hinner annars. Jag försöker läsa så mycket jag bara orkar när jag är sjuk...

• Frukostflingan
    Mollly skrev 2011-09-29 10:02:38 följande:
    Jag ska försöka skriva ett cv. Men det är ju inte det lättaste.
    Nej det kan vara lite klurigt! Lycka till!!!

En fråga till alla: Läser ni träningsbloggar? Ni kanske bloggar själva? Har ni några tips?
  • Frukostflingan

Den här helgen är helt fantastisk!!! Spinning igår på dagen. Fantastiskt god grillad mat på kvällen.

Idag började jag dagen med frukost och sedan en löptur på 7 km följt av löpstyrka.

Imorgon blir det kanske löpning eller styrka igen :) livet är härligt!!!

• Frukostflingan

MissKaos: Innebörden av begreppet löpstyrka kan nog variera från person till person. Det finns ju viss styrka man kan körs under passet osv. För min del och i just detta fallet innebär det styrke- och rörlighetsövningar med syfte att motverka skador samt bli en bättre löpare. :) är du med?

• Frukostflingan

MissKaos: oftast kör jag löpspecifik styrka efter löppasset. Men ibland blir det crosspass också. Då brukar jag köra styrkestationer var 5:e minut. Med armhävningar, utfallssteg, knäböj, plankan, olika spänstövningar (olika hopp) armhävningar, jägarvila mm

• Frukostflingan

Jag instämmer i hurraropen för löpning! Igår kväll var jag ute på ett löppass. Hur skönt som helst. Och så lite styrka efter det.

Ett pass till i helgen får det bli.

Vad ska ni träna i helgen?

• Frukostflingan

Jag gillar också GI bättre än LCHF. Jag funkar inte med den låga kolhydratsnivån där. Jag försöker köra GI men använder gärna LCHF-recept. GI passar inte mig helt enkelt.

• Frukostflingan

"Dieter" är ofta en debatt. Det gäller att hitta det som passar en själv. Alla är vi olika och mottagliga för olika saker. Jag klara inte LCHF fullt ut. Lite kolhydrater behöver jag för att fungera.

En av mina frukostar liknar Molllys. Två kokta ägg, majonäs, grönsaker och något av skinka/kalkon/skaldjur. Mättar kanon även om jag hade svårt för majonäs tidigt på morgon i början.

I övrigt tycker jag det är viktigt med rena råvaror och undvika hel- och halvfabrikat. Sunt förnuft räcker långt.

• Frukostflingan

Här är det full aktivitet minsann. Måndag och ny vecka. Utan tjänsteresa tack och lov. Denna vecka ska jag klämma in följande:
    1 spinningpass
    3 löppass
    1 simpass
    Styrka
    Vi får se hur bra det går :)

• Frukostflingan

Ikväll är andra kvällen jag tillbringar i soffan. Mensvärk från helvetet. Bara att härda ut. Borde va över imorgon. Då ska jag minsann träna!!!

• Frukostflingan

Och mina senaste kan sammafattas med IVF-stimulering, äggplock och äggisättning. En kropp som blev helt utslagen av detta. Men nu är jag på G igen. Jag ska fördriva tiden i väntan på att få ta gravtest (2 veckor) med att träna (även om jag) håller intensiteten nere.

Min planerade vecka ser ut så här:
    2 spinningpass
    2 simpass
    1 styrka/corepass
    1 pass löpprehabövningar

Det får nog räcka för denna vecka...

• Frukostflingan

MissKaos: nej men dels varit träningsfritt i 3 veckor. Vid stimulering för IVF blir äggstockarna onaturligt stora så då ska man ta det lugnare. Sen har jag haft problem med blödningar under tidigare grav som lett till missfall. Sen är väl mina normala 10-15 träningstimmar per vecka inte optimalt för en gravid. Så en lugnare vecka för mig blir nog ändå runt kanske minst 7 timmar.

• Frukostflingan

MissKaos: jag mår bra just nu. Är lite mitt emellan. Om det har tagit sig så börjar jag nog må dåligt om någon vecka. Hormonerna innan själva IVF'en var hemska. Tränade inte på 3 veckor. Mådde kasst. Nu är det en frihet att må bra igen.

Idag blir det ett corepass på lunchen. Skönt att svettas lite!!!

• Frukostflingan

Pergo och liknande har jag inte behövt. Bara IVF. Men det räcker. Jag har ju tre graviditeter (alla slutade i ma) så jag har lite att jämföra med. Samtidigt tar jag extra progesteron nu så de spökar kanske lite också. Därför ignorerar jag symptomen :)

Idag ska jag simma :)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!