Inlägg från: Ronja 551 |Visa alla inlägg
  • Ronja 551

Träningsnördar - här samlas vi!

Spinning är ju världens bästa sätt att få rejält med endorfiner! Körde pass ikväll o är lycklig än

sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
  • Ronja 551
    ander25k skrev 2013-11-27 08:12:06 följande:
    Flasher: Spenderar 15 minuter på gymmet med att träna och 90minuter med att speglar sig.

Normader: Måste gå till vatten kranen mellan varje jävla set för att dricka hur jävla lång borta dom än är.

Pick-ups: Är där endast för att få en träningskompis för cardio i sovrummet.

Cheerleaders: Flickvännen som följer med sin pojkvänn för att endast kunna beröma honom hur stark, stor och manlig han är.

Big Mac: Ni vet, fettot som har kläder i 3 storlekar mindre, så man kan inte undgå att se halva rövspringa. Man tror han kommer få en hjärtattack efter 5 mins uppvärmning. Vanligaste efter nyår,

Bic Mac & C:O : Se ovan, fast dom är minst 3 stycken.

Bench lifters: Kompisarna som träna bänkpress där passaren lyfter mest.

King: Mycket snack mindre action.

Vem är ni på gymmet :)  www.kolozzeum.com/forum/showthread.php

Titus: Mycket snack men också action.

Ronniebe: Killen som tycker han är tuff som tränar i kängor,mössa,solglasögon och skriker "light wheigts, baby" och "nothing but a penut", plus använder dålig form.

Animals: Hardcore byggare som kör sitt race, är ofta aggresiva och mm.

Wannabefittnes: Har dom senaste Better Bodies kläderna, alltid perfekt hår som dom kollar till lite då och då. Är övertygande att dom är bäst.

Regular: Vanligt hårt tränande folk, trevliga, sociala och är på gymet för att träna. Helt klart den mest uppskattade katogroin.

Vet ni några fler, eller vilken personlighet är ni?

Vaa jag är ju inte med jag är typen som skiter i om folk glor, om jag är svettig, om jag ramlar, om jag ser ut som ett totalt stolpskott eller krälar på golvet. Jag ska träna på mitt sätt för min skull!
  • Ronja 551

Att vara sjuk och vila... Ingen hit! Kroppen är sjuk o trött men samtidigt som en överladdad häst som vill röra på sig. Pest!

Eller vad tycker ni? Vad gör ni för att stå ut med vila när ni är sjuka??

• Ronja 551

Igång efter 1 veckas vila pga förkylning. Inledde med ett pass kettlebells för mördare!

Söker förresten alla möjliga tips på kost när man vill bygga riktigt mycket muskler! Tipsa mig! Viktnedgång kan jag vid det här läget, men sätta muskler kräver ny kunskap!

• Ronja 551
    Scratchy skrev 2013-12-03 22:59:12 följande:
    Alla möjliga tips? Även dåliga?

Det beror på. Har du lätt att äta upp dig i vikt i allmänhet, eller är du en sån där matvägrare som måste trycka i sig varje kalori separat?

Bra tips tack!! jag är en sån som kan tänka på en kaka o gå upp 3 kilo. Har varit extremt överviktig hela mitt liv... Dock gått ner allt senaste året! Nu äter jag NOLL snabba kolhydrater. Behöver jag äta det igen för att bygga??
  • Ronja 551
    MissKaos skrev 2013-12-04 10:03:31 följande:
    Vad menar du med snabba kolhydrater? Bananer? Eller sötsaker? Ris?

Om du kör mkt cardio kan den vara på sin plats med lite snabba kolhydrater direkt efter passet (inom 10 min sen är det fönstret stängt) Då kan man tänka antingen 1g kolhydrat/kg kroppsvikt eller 40gr beoende på hur hårt man kör. För mig kan detta ilustreras av att jämför ett kortpass om en timmes spinning och ngn styrkeövning och att komma hem efter 15-20km löpning. Tex. Sen bör du lägga på lite proteiner, runt 20gr. Det är ungeför vad kroppen kan ta upp vid ett tillfälle. Jag ä lat och brukar dricka en gainomax efter passet.

40gr kolhydrater motsvaras av ca 2 bananer.

Efter ett styrkepass ser förbränningen inte ut som efter ett konditionspass. Du har eg inget behov av ett återhämtningsmål. MEN jag tar ett ändå -det minskar risken för att man är dynghungrig när man kommer hem och äter upp halva köksskåpet före middagen, alt dubbel portion av maten.

Glöm inte att det är viktigt att äta ca 2h efter avslutat pass om du ska bygga upp dig.  Deffa och bygga samtidigt är svårt, men det går. Jag har gjort det och då mätt mig och sett att ner till 15% underhudsfett är det möjligt för mig att bygga muskler. Men det kräver jobb och strikt kost.

Tack för tips!

Med snabba kolhydrater menar jag vit pasta/vitt bröd. Sötsaker går helt bort. Utom frukt.

Har minskat konditionsträningen rejält och ökat styrketräningen. Jag är inte ute efter någon elitnivå så inte nödvändigt att deffa o bygga samtidigt. Men!!!!!! Vill absolut inte gå upp för mycket i fett!! Har varit överviktig länge...
  • Ronja 551

Ännu en dag utan träning pga noll sömn inatt. Två sjuka små barn o ensam hemma...

Lagade däremot matlådor så det ska räcka ett tag. Jävligt goda typ fitnessbiffar blev det! Recept finns på bloggen för den intresserade

• Ronja 551

Kettlebells!!!!!!! Jag älskar det!!

Vad tycker ni andra? Jag har hört en del som tycker att det är bara dumt o stor skaderisk. Andra lovordar det... Ni?

• Ronja 551
    Scratchy skrev 2013-12-09 23:52:52 följande:
    Aldrig testat. Är det bra som hemmaträning när man inte orkar gå till gymmet?

Jag skulle inte köra det hemma. Dels för att jag är dålig på all hemmaträning utom löpning, men också för att jag behöver bli påmind om att tekniken är viktig hela tiden...
  • Ronja 551
    Eleonor86 skrev 2013-12-15 11:31:49 följande:
    Flickor och pojkar! Hur loggar ni er träning? Med en app eller skriver ni för hand? Jag har appen Jefit just nu som har gett mig många gråa hår och då har jag inte ens fyllt 30 än!

Har ni några tips och idéer?

Jag kör papper o penna! Noterar varje lyft o har ett schema på precis allt. För jag gillar det. Noterar även dagsform och när/om vikterna behövs ökas
  • Ronja 551

Eftersom jag har dålig koll som satan... Vad tar ni tjejer i benpress?? Är 140 kilo över eller under medel? Tränar knappt med några tjejer så här ingen att fråga. O killarna tar givetvis mer

• Ronja 551
    ander25k skrev 2013-12-26 11:33:33 följande:
    Jag skulle köra olika rodd övningar , och baksida axlar

Latsdrag eller chins! Tycker jag hjälper mig! Men hela bålen är viktig för att räta upp överkroppen. Även rumpan!
  • Ronja 551
    Mollly skrev 2013-12-26 20:21:22 följande:
    Ja rumpan vill man ju träna upp iaf. Dock pallar inte mina knän marklyft, benböj osv. Ett par stycken sen gör det gräsligt ont i dom.

Ja har en rump-serie i bloggen! En del av övningarna är bra även om knäna inte vill! Kommer fler övningar så fort ja fått någon som vill ta kort på min rumpa sassitch.blogg.se
  • Ronja 551

Nu när våren kommit till norrland har jag börjat cykla till o från skolan! 3 mil o världens bästa vardagsträning!!!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!