Inlägg från: Eleonor86 |Visa alla inlägg
  • Eleonor86

Träningsnördar - här samlas vi!

Men ååååh så stolt jag är idag!

Jag har aldrig varit mycket för löpträning men drog igång i höstas lite motvilligt.. Lyckades, med hjälp av c25k-appen, springa 5 km 3-4 gånger innan vintern kom. När isen väl släppte och våren kom så tog jag vid igen. Jag har hållt mig på 4 km ungefär någon gång i veckan och drog till med 5,4 för någon månad sen.

Ikväll när jag tog mig ut så kändes det lätt. Jag sprang mitt vanliga varv på 4 km och fortsatte på nästa.. Och nästa.. Jag sprang 10 km utan att stanna! Jag är så sjuk nöjd så jag har lite svårt att sova nu.. Haha :) Endorfinerna flödar!

• Eleonor86

Flickor och pojkar! Hur loggar ni er träning? Med en app eller skriver ni för hand? Jag har appen Jefit just nu som har gett mig många gråa hår och då har jag inte ens fyllt 30 än!

Har ni några tips och idéer?

• Eleonor86
    ander25k skrev 2013-12-15 11:37:43 följande:
    ( Gubbe ) Loggar allt i huvudet :) , har man hållit på ett tag , så blir det en rutin :)

Haha! :) Jag är gravid till råga på allt så något tålamod till en krånglig app har jag inte.. Och minnet har förvandlats till obefintligt. Jag är glad att jag fortfarande hittar hem och får med mig rätt barn hem från dagis! Haha :)
  • Eleonor86
    MissKaos skrev 2013-12-15 11:53:10 följande:
    Jag med. Skriver i Almenacka inför lopp el om jag vill planera.

Just nu planersr jag inför efter förlossningen.

Träning får inte ut bebusar snabbt. Alka sånna myter är nu avlivade. Bf+8

Jag ska kanske sluta träna då så vi kan undersöka saken? Haha! :)
  • Eleonor86
    Wilowa skrev 2013-12-15 17:37:17 följande:
    Vad är det du vill ha ut av loggandet? Det har ju lite betydelse för vad som passar bäst. Jag har skrivit ut ett almanacksblad som jag skriver upp när jag varit till gymmet, hur många steg jag gått och om det hänt nåt annat som påverkar min träning. Övningarna håller jag i huvudet. Mitt syfte är mer att hålla koll på hur ofta jag tränar eftersom tid och ork är mitt problem just nu. Kommer jag bara väl till gymmet så kör jag samma program än så länge (rehabtränar). Fast jag tycker det är enklare med penna och papper och funderar på att köpa en "träningskalender" efter jul.

För mig handlar det mest om att skriva ner vikterna så att jag minns dom till nästkommande pass.. har ju minne som en fiskmås så jag chansar mest när jag kommer till gymmet.. Det försvinner så många repetitioner på att hitta rätt vikt. Men det bästa för mig vore nog kanske en träningskalender här också!
  • Eleonor86
    Ronja 551 skrev 2013-12-15 22:21:40 följande:
    Jag kör papper o penna! Noterar varje lyft o har ett schema på precis allt. För jag gillar det. Noterar även dagsform och när/om vikterna behövs ökas

Jag får helt enkelt köpa mig ett sött litet block och ta mig varje gång jag åker och tränar! :)
  • Eleonor86

Miss Kaos, är det något som har varit jobbigt med träningen och magen? Är bara i v.18 ännu men har precis kommit igång efter hemskt illamående!

Och stort lycka till! Hoppas bebis är hos dig snart! ! :)

• Eleonor86
    MissKaos skrev 2013-12-20 04:54:40 följande:
    Ja! Magen är ivägen vid tex marklyft. Efter v 30 blev det besvärlig med sånt.

Fick fogproblem o kunde inte springa efter v 8-10.. spinning har varit super!

Marklyft funkar inte längre för mig, fogarna bråkar :( Och snart kommer väl magen också! Haha! :)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!