Inlägg från: Fitness for life |Visa alla inlägg
  • Fitness for life

Träningsnördar - här samlas vi!

Då drar jag för att provträna på nytt gym idag. Nån som har erfarenhet av Worldclass? Jag har varit på Actic innan men känner att det är dags för nått nytt.

• Fitness for life
    Maria1982 skrev 2013-12-28 15:05:47 följande:
    Worldclass är trevligt! Iaf i Linköping.

Det var en kanonanläggning! Trevlig personal, jättefräscht, bra utbud. Allt man kan önska. Pratade även med den PT jag ska köra med fram till sommaren. Hon verkar så bra. Är helt kär i gymmet haha. Min kropp är hyfsat trött idag kan jag lova. Alltså shit. Jag kan knappt gå, böja mig och gå i trappor talar vi inte om hahaha. Går som jag skitit på mig. Sonen kom åt mina lår i eftermiddags, inte hårt, jag skrek för det ömmade så. Vilodag imorgon. Fast vi ska till leklandet i stan så springa och klättra lär jag ju få göra.
  • Fitness for life

Har ni några bra recept på "godsaker" som är nyttiga. Jag brukar blanda kvarg,bär och lite stevia och frysa nån timma och äta som glass....

Vilka är era bästa nyttiga recept när man är sötsugen?

• Fitness for life

Körde 30 minuter cykel och 20 minuter styrka igår. Idag har jag äntligen beställt kort på World class och kör snart igång med PT. LÄNGTAR!

• Fitness for life

Jag är så rastlös och vill få bättre resultet NUUUU! Hur lång tid har det tagit för er andra träningsnördar att märka skillnad på kroppen muskelmässigt?

• Fitness for life
    Thomas S Kuhn skrev 2014-01-02 14:20:02 följande:
    Jag är dock inte ute efter en muskulös kropp, men för att få en finare toning så skulle jag vilja påstå att det tar ca 6 mån.

Du har nog rätt men jag vill att det ska ta 6 minuter. Kan vi inte fixa det på nått vis? :-P
  • Fitness for life
    Scratchy skrev 2014-01-02 15:41:19 följande:
    Det beror på hur mycket du tränat innan, eller hur länge du varit på samma träningsprogram. Och vad målet är. På en del syns muskler väldigt tydligt väldigt snabbt.

Målet är att gå ner 3 kg i fett och toma kroppen. Mer muskler på mage rumpa framför allt men starkare i hela kroppen. Jag har inte tränat mer än några veckor nu efter att ha fått mina barn (jag väntar mig inget resultat efter några veckor jag är bara ivrig). Kör 3 pass/vecka. 30 min kondition 30 min styrka. Ska köra med PT i vår för att få de resultat jag vill.
  • Fitness for life
    Fitness for life skrev 2014-01-02 16:03:53 följande:
    Målet är att gå ner 3 kg i fett och toma kroppen. Mer muskler på mage rumpa framför allt men starkare i hela kroppen. Jag har inte tränat mer än några veckor nu efter att ha fått mina barn (jag väntar mig inget resultat efter några veckor jag är bara ivrig). Kör 3 pass/vecka. 30 min kondition 30 min styrka. Ska köra med PT i vår för att få de resultat jag vill.

TONA inte TOMA
  • Fitness for life

Jag har åkt på världens motivationsdipp ! Tränat 20 min crosstrainer och styrka efteråt på gymmet. Men maten är katastrof. Är så sjukt sötsugen heeeela tiden och har ätit både ditten och datten. Framförallt om kvällen är jag förjävla sötugen.....funderade på om det är PMS men det är lite tidigt.....tips på var man kan köpa/hitta motivationen igen?

• Fitness for life
    Wilowa skrev 2014-01-06 21:03:58 följande:
    Du kanske ska testa en strikt sockeravvänjning så här efter julen? Sockret har en enorm kraft på suget.
    Ja det vore nog inte så dumt. Jag har varit i valet och kvalet hur jag jag äta. Lite av allt eller mer lchf inriktat. Inte strikt lchf men lite kollisar och mer fett.
  • Fitness for life
    cosinus skrev 2014-01-06 21:09:25 följande:
    Skulle precis skriva samma som wilowa :) jag har jobbat upp ett rejält sötsug genom en massa godsaker i jul och nu är det nolltolerans på sötsaker och väldigt lite kolhydrater några dagar för att ställa tillbaka.

Normalt är jag ingen low-carb fantast även om jag inte tror man behöver så mycket som många äter men just när det kommer till att få bort sötsug hjälper det enormt. Äter jag inga kolhydrater blir jag inte hungrig och än mindre sugen, helt magiskt. Sen har det andra nackdelar som gör att jag inte gillar det i längden men som quick fix är jag för :)
    Nått jag märkte nu över de dagarna jag åt skit var att magen packade ihop. Snacka om uppsvälld haha. Nya tag imorgon utan socker och kollisar ett tag
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!