Inlägg från: k girl |Visa alla inlägg
  • k girl

Träningsnördar - här samlas vi!

Har fått mitt första träningsupplägg från Olga! Är SUPERNÖJD och jättepeppad! Mycket fokus på rumpa, och att stärka latsen. Det är exakt vad jag själv har känt att jag behöver. Men hon vill att jag ska sluta med allt annat: min älskade boxning, omhuldade simning och bästa kettlebells... Det känns lite tufft. Gå cold turkey från träning som jag tycker är superkul.

• k girl
    mandie skrev 2014-02-17 13:13:36 följande:
    k girl: har åxå funderat på att testa pt online med Olga. Det som fått mig tveka är just det att jag förmodligen fått sluta med mina älskade cardiopass. För mig måste träningen vara lustfylld! Håll oss gärna uppdaterade om hur det går :)
    Jo, det är sant, men jag gillar ju styrketräningen också. Men boxningen t ex är så social och det kommer jag att sakna mest, jag har jättekul på de passen! Dock har hon ju rätt, jag behöver inte mer kardio, jag behöver styrka om jag vill bygga upp kroppen. Och det vill jag ju.
  • k girl
    MissKaos skrev 2014-02-17 14:09:47 följande:
    Hmm.. svårt val! Vad ska du köra?
    I träningsupplägget menar du? Bland annat knäböj, marklyft sumo, höftlyft med stång, roddrag, ryggextension, knäböj, latsdrag och armhävningar, tre gånger i veckan, och så ett pass med dynamiska plankor bland annat en gång i veckan.
  • k girl

Nu har jag tid hos sjukgymnasten på onsdag, men det där är inte några övningar som jag kompenserar i, så det är ju bra. 

• k girl
    MissKaos skrev 2014-02-17 15:28:20 följande:
    ..du kommer inte kunna köra cardio.. aj!! ! Träningsvärk!

Hehe, ja... Jag har kunnat konstatera det. Jäklar vad jag känner mig genomkörd!
  • k girl

Ingen bebis (grattis!) men väl en förkylning. Livet med barn... Ingen träning.

• k girl

Jag körde efter Olgas bok i somras. Eftersom vår simhall har stängt under sommarlovet behövde jag någonting annat att göra - plus att jag deltog i en "1 september-utmaning" tillsammans med några andra FL-tjejer jag lärde känna under graviditeten. Vi skulle dessutom åka utomlands den 1 september.

Jag körde igång midsommar, tog förebilder, och sedan efterbilder den 30 augusti. Och jag fattar inte riktigt att det blev så stor skillnad på bara 2,5 månader, men det är REJÄL skillnad. I samma veva började jag träna kettlebells och jag var så glad att ha hittat åt muskelkorsetten runt magen och ryggen.

Nu är det helt uppenbarligen rumpans och ryggens tur. Tungan ute

• k girl

Var bortrest i tjänsten och tränade i annat gym. Nog är man lite tokig när man betalar för att träna i 1,5 timme innan jobbet. Tänkte att jag ALDRIG skulle ha vågat träna med fria vikter, på egen hand bland vältränade främlingar, för tio år sedan. Eller två. Diskuterade t om förtjänsten i en vägghängd/90-gradersställning för ryggextensioner med någon snubbe.

• k girl
    cirkusmusen skrev 2014-03-12 18:37:25 följande:
    Okej HJÄLP!!

Jag somnade på dagen nu vilket gör att jag mår fruktansvärt illa. Jag har bara hunnit äta frukost och lunch i dag så alldeles för lite kalorier!

Vad är lättast att äta (trots illamående) och ger så mycket energi och kalorier som möjligt? Gärna något som man kanske redan har hemma.
    Pasta med pesto till exempel. Inte optimalt men det är mycket energi och kalorier i både pasta och olja. Jordnötssmör är väldigt kaloririkt. En proteinsmoothie med banan, kokosmjölk, jordnötssmör och kakao kanske och en smörgås med makrill på? Det är mycket fett, men i alla fall bra fetter. 
  • k girl

Jag gör mina fyra pass i veckan. Nu har jag jobbat sinnessjukt mycket och varit bortrest i jobbet - och hunnit med en släng magsjuka och ta hand om resterande familj med magsjuka. Tog hand om två veckors skit (bildligen, inte bokstavligen) igår, var "färdig" med allt klockan 21 och då hade jag kvar magcirkeln. Fy tusan vad jag INTE kände för att träna då...! Skönt att ha det gjort men jag har aldrig upplevt det så motigt att träna tidigare.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!