-
Hur går det med nacken?MissMe83 skrev 2012-08-09 16:55:41 följande:Mitt första ordentliga träningspass om en timme på flera veckor. Ååh vad det ska bli härligt!!!
-
Härligt! Fast fortsätt att ta det lugnt, det kan ta några dagar innan du märker av nackens protester...hoppas dock att du slipper det.MissMe83 skrev 2012-08-09 21:02:24 följande:Åååh vad underbart det var att träna, jag fick ett sånt lyckorus! Endorfinerna pumpade och jag bara log, folk måste ha tyckt jag var galen.ha ha
Men vad jag mår bra. Nu är det träning varannan dag som gäller igen
IM BACK!!! -
Haha! Du låter lite som en kalv släppt på grönbete. Fast jag vet tyvärr av egen erfarenhet att träningslust kan straffa sig nån dag efteråt. Bättre att hålla igen och låta de stackars musklerna vänja sig vid träningen...även om det är skitsvårt...jag vet!MissMe83 skrev 2012-08-09 22:35:27 följande:Willowa: jag lovar att lyssna på kroppen.
Just nu säger den åt mig att träna!! Det var verkligen en underbar kick start idag
Själv har jag träningsvärk som jag till och med vaknade av i natt. Jag trodde jag skulle klara mig skapligt eftersom jag inte kände nåt igår, men sån tur hade jag alltså inte. Dessutom öppnade jag i morse, så det var inte kul att släpa sig upp ur sängen när klockan ringde 5.20. Nu funderar jag på om jag ska orka köra ett pass idag eller om jag ska vänta tills imorgon. Jag känner mig lite sugen, men samtidigt är jag sååå trött. ja vi får se hur det blir. -
Ja Fast jag sover ju oroligt i vanliga fall med, så det behövs inte mycket för att väcka mig.MissKaos skrev 2012-08-10 16:11:02 följande:
Träningsvärk att vakna av! DEN måste varit rejäl.
6km på bandet. UNder dessa: 5x300meter intervaller i 4:48tempo,
45min intensiv genomkörare i gymmet
15min CT
Mina ben är som stockar nu. KAN ju ha med dom där löpta 23 igår att göra.. -
Förkyld igen?Maria1982 skrev 2012-08-10 20:59:43 följande:Och nu åker jag på vila....
-
Undrar jag om några timmar på ett lekland kan ses som träning? Jag kanske ska lämna caféet och göra några varv i klätterställningarna nu när jag är lite bättre i kroppen. Vi får väl se hur det blir, ska i alla fall snart dit och träffa en långväga nära vän som kommer hit på besök i helgen.
-
En runda vid slalombacken blev det idag, svettigt värre i denna värme som plötsligt dök upp. Jag hade tänkt styrketräna nu ikväll när helgens besökare åkt hem, men då kom min svärmor istället. Fast med närmare eftertanke så ska jag nog inte träna styrka just nu, utan fokusera på yoga för att få upp låsningar som jag inte riktigt vet vart de kommit ifrån. Får jag inte bukt på dem snart så måste jag åka till kiropraktorn för jag sover uruselt just nu.
-
Det är straffet för att du ser ner på överviktiga! (syftar på en annan tråd )MissMe83 skrev 2012-08-13 09:34:23 följande:Misskaos: det är inte alls sammankopplat med träning. Jag har inte tränat innan det satt igång. Fast det är samma typ, svettningar å kramper.
Det verkar nästan som om min mage inte vill ha det längre. Set är ju ioförsig rätt bra men nån gång ibland vill man kunna unna sig, å det går inte.
Nej men hur mycket godis äter du per gång och vad äter du? Det kan hända att kroppen inte klarar lika mycket socker efter att du sockeravgiftat den. Jag sockeravgiftade mig för nåt år sedan och efter det kan jag äta cirkus 100gram och innan betydligt mer. -
MissMe83 skrev 2012-08-13 18:03:10 följande:Willowa: ha ha att jag inte tänkte på det, självklart beror det på det
Äter några bitar choklad och några sura godisar tyo 5-6 st men inte mer än så, alltså rätt liten mängd. Sedan flippar magen ut totalt!!
Har du testat om det blir samma om du inte äter choklad? Min mage tycker inte alls om choklad även om jag äter en mörk mjölkfri. -
Det låter som att du äter nåt som kroppen inte vill ha, så reagerade min mage innan jag kom på att jag var laktosintolerant plus att jag mådde psykiskt dåligt. Jag av en slump på att det var magen som orsakade de problemen då jag tog en omperazol mot illamående pga att jag ätit värktabletter.MissMe83 skrev 2012-08-13 20:36:27 följande:Vill minnas att magen flippade ut en gång enbart av surisar också (älskar surt godis)
Har ett annat bekymmer också (gnäll apa jag e ) de senaste två månaderna har jag börjat bli mätt så extremt fort. Alltså onormalt fort. Jag kan omöjligt få i mig den mängd mat min kropp behöver innan och efter träning. Ett exempel på mål: 2 dl soppa och ett halvt knäckebröd sedan är jag på gränsen till att spricka. Det är ju mini lite!!! Men kroppen reagerar som jag tryckt i mig ett kg kött. Varför??