Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Primrose skrev 2011-10-18 20:46:27 följande:
    Box är bra träning! Det var SÅ länge sedan jag körde det - säkert 10 år sedan, i London. Men jag är ganska "asocial"  på så sätt att jag ogärna tränar med en partner, som man ofta får göra i Box-klasser. På den punkten passade Body Combat bättre. Då kan man stirra på sig själv i spegeln när man slår.

Boxning är superbra, inte minst för ryggen. Eccentriska powerrörelser kan annars vara svåra att få till. Känns superskönt att jobba så med ryggmusklerna, tycker jag. På klubben jag jobbade i London satte de upp en riktig boxningsring i gymmet. Vi hade två PT-killar som var boxare så inte minst de tränade sina klienter där.
    Vad coolt

Min sambo hade kikat in i hallen sist dom körde box när han var på gymmet, sa att dom kördepå stenhårt! Passar ju mig Så  jag ska testa på torsdag..  JAg är stark i ryggen, det är mest att ta emot slag och den ensidiga "smällen" som blir jag är lite rädd för. Har även krockat med en bil och har ite nackbekymmer efter det + att jag har fått en skda i ena axeln av terminalarbete så jag har haft trubbel med rotatorcuffen. Tappade just musken *dement* Den som igger utanpå iaf. Testar! kan ju atid dra om det inte funkar.

Dagens pass: 3km på löpbandet, 75 min skivstång/intervall.

Äter nu proteinspetsad smoothie, äggmacka, skinkmacka.

Hungrig som en varg! Funderar på en hög mackor till. Elle naturell yoggi med banan, fulkornsflingor och kanel. Eller kanske kesella + apesin/päron + kanel *hmmm* Gubben har storhandat = massa att välja på..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Frukostflingan skrev 2011-10-19 18:56:32 följande:
    Ikväll är andra kvällen jag tillbringar i soffan. Mensvärk från helvetet. Bara att härda ut. Borde va över imorgon. Då ska jag minsann träna!!!
    Hjälper det inte att träna? Det enda som öht hjälper på PMS och mensvärk påmig.

MAsserad... Och krao-sacralbehandling. Blev inte sådär manisk denna gången, men massören kunde känna att hypofysen jobbade hårt. Mådde illa när hon påverkade den. Och Voilà Mensverk. Har haft PMS känningar ett par dagar så det är väl dax. En kort kort rundai jogginskorna blev det iaf. ca 5km. Skönt. Hoppas orka med det där Box passet imorgon, så det blev som en återhämtningsrunda idag. 5km på ca 45 min. Eller ja, lite drygt 5km.
    Fattig student skrev 2011-10-19 18:59:27 följande:
    Halloj i stugan!

Här ligger motivationen på noll. Blöh... Kräks

Men jag SKA köra ett pass.
    Äpple Gi girl!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-10-19 22:03:14 följande:
    Jag äter middag minst 2 timmar innan. Direkt efter passet (när jag kan andas normalt igen) så tar jag min proteinshake. Sedan tar det väl en timme innan jag äter något lätt som t.ex. en finnscrisp med någon kesoblandning (btw jag avgudar finnscrisp).

Så kör jag på när jag är duktig. Nu är min kost under all kritik.
    JAg äter middag ca kl 17 alltid. Blir ju så när man har barn. Tränar oftast ca 19-tiden. Direkt efteråt sväljer jag ner en gainomax. Sen vid ca 21 äter jag oftast 2 mackor en med ägg och en med skinka samt en smoothie med proteinpulver i.
    För mig är frukosten otroligt viktig för träningen på kvällen. Då ska det var gröt! Och ett ägg. Kör på gröt m blåbär i och banan på. Linfrön evt andra fröer/nötter i om jag har tid. Och ett glas juice.
  • MissKaos

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ! Jag har kört 90min box. Jag skakar i armarna.Men i ansiktet sitter ett stort flin! Hungrig blev man. KUL kul! Asjobbbigt.

• MissKaos

Jag kommer inte kunna ta mig ur sängen imorgon.
    Blir intresasnt att gå på stepup och köra sjukgymnastiken

• MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-21 15:48:04 följande:

Inköpslistan inför storshopping ikväll (suck) ser onekligen lustig ut. Några ex på vad jag skrivit:
    -grovt bröd, frukt & grönt, mjölk, ägg, grönt te, kesella, tonfisk.....

Makens bidrag:
    -Risifrutti, jordgubbssylt, strutglass, cocacola.....

Är ni lika olika i er familj?

Nej, allt det där går åt!  Men vi försker äta nyttigt i veckorna och godis lördagar/fredagar typ.

Dagens pass:
    4km på bandet (löp tog ca 25min)
    lite styrka i gymmet focus ben/core -några plankor på boll rygglyft på bollsamt mage/korsrygg i maskin. Framisda/baksida lår + benpress + vader + "gång" på hälarna + "jägarvila" med boll.. Ca 45 min
    step Up 1h. Höjde upp lådan sista stunden och då hände grejjer! Fick minnsann upp pulsen

Passade på att soal med -har lite psoriasis så det är skönt nu på hösten så blommar det inte upp..

Dagens kost:
    Gröt m blåbär och mjölk + banan. Juice och ett kokt ägg

Mellis: 1 ask keso "mllanmål" och en fralla (grov blev bjudnna på jobbet ost/skinka)

Lunch: Sushi + misosoppa

Fika: en bakelse

Mellis: Ett päron + några popcorn som sonen matar mig med.

Middag ska bli potatisgratäng och en stor köttbit, grönsaker och rödvin. Sen ska vi kolla film och äta lite choklad... Gubben har ätit upp min nöt/frukt påse. Han är INTE popis just nu. Den var öppnad, men HELA? *sur* (jag har värsta Pms:en)

Och Aj, mina underarmar. Tror coremusklerna kommer svida imorgon..
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-10-21 18:55:38 följande:
    Jag säljer en kräm som ska fungera bra mot psoriasis, om du skulle vara intresserad.
    Nej, jag tror inte det.
    Mollly skrev 2011-10-21 19:07:26 följande:
    Här skulle det blivit pizza. Men sambon kände inte för att åka och hämta pizzan. Piss humör är jag på nu för tiden, vet ej varför. Men då sket jag i att käka pizza. Så nu kokar jag ägg och ska blanda i lite blåbär i en kesella. Det får bli min kvällsmat.
    Nyttigare... Pizza är inte ens särskilt gott.
  • MissKaos

ca 13km på 90 min i löpspåret idag. + en promenix m familjen..
    NU mot soffan!

• MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-10-21 20:00:02 följande:
    lyllo dig......

Varning för ett väldigt långt och deppigt, svamligt inlägg....

Jag har en crap'ig vecka just nu, träningen är på topp men inte jag, självmedicinerar med att äta så mycket skit som möjligt......vilket varken gör underverk för humör eller mage.......mår som jag förtjänar just nu.

Jag vet att jag inte ska ha skit hemma, men med barn i familjen så är det oundvikligt att inte ha glass, chokladsås och sånt hemma.....och det är ju faktiskt inte så långt att gå till affären heller, passar på medans dom är på dagis/skola.

Ska nog sluta handla ensam, när jag handlar med dottern så kan jag inte handla skit, för då ser hon och vill också ha.....

Just nu känns det som om jag inte är värd ett ruttet lingon ens, och det löser jag med att äta så mycket att jag mår lika kasst även fysiskt.

Alla mina varningsklockor ringer, för jag har exakt samma beteende som min mamma, och jag vill inte bli som henne, hon är överviktig, och tjatar heeela tiden om hur fet och olycklig hon är, det där borde jag inte äta, men det är ju så gott osv. Och jag blir så rädd för mig själv när jag med förbundna ögon trampar i samma fotspår som henne??

Hur ska jag ta mig ur detta och unna mig att må bra och fylla min kropp med bra saker? Är jag rädd för att lyckas? Är det enklare att följa mammas redan upptrampade stig och på så sätt inte behöva ta eget ansvar för mina egna handlingar  utan skylla på arvet??

Det är ju lättare att skylla på andra/annat än att själv behöva ta ansvar för att jag mår/äter/gör som jag gör.....

Usch fy godisråtta, ryck upp dig
    Jag tror kanske att terapi vore bra. Skäms inte, det är mänskligt att göra sådär men du behöver nog lära dig varför, som du själv skriver. Och du är värdefull-bara så du vet..
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-10-22 21:16:40 följande:
    Tack

Ja det gör jag, han säger att man kan träna men kanske inte lika hårt som innan. men ville höra folks erfarenheter
    Jag isntruerade spinning till 2 v innan beräknbad nedkomst. Gick fint. Körde då endast nybörjarklasser i slutet. Innan dess körde jag även spinn/Styrka (instruerade) Fick anpassa magövningarna till planka för det kan amn ju göra som gravid (tills musklerna delar sig)  Man ska dock inte göra situps, men statiska övningar går fint. JAg tränade i gymmet, HathaYoga (tuff träning..) och vattengympa (vattenspinning) gick då på de mest intensiva klasserna för dom där gravidgrejjerna kändes så mesiga.. Sen gick jag på gravidyoga i slutet. Det var väl trevligt, men ingen direkt träning.. Jag cyklade till/från jobbet tills det blev kallt och risk för halka. Vågade inte cykla sen för om man rammlar med magen.. *huu* Jag mådde relativt bra under min graviditet och började eg inte "lida" av den förrsen jag slutade träna! DÅ blev det JOBBIGT för då sammlade jag vatten och det där karpaltunnelsyndromet jag hade blev 100ggr värre. JAg gick upp massor av vätska osv. Gick sen över ca 16 dagar. Slutade köra spinning pga att det blev jul med uppehåll av "min"klass och jag blev förkyld.

Lyssna på din kropp bara! JAg är säker på att man ska röra på sig om man orkar!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!