Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

najs. skulle det stå.

Intressant situation; min man tycker att jag har blivit "för stor" och bör trappa ned på styrketräning. Vad ska man tycka/tro om det?

• Margaux

"strong is the new black" I love it!!

Jeg är ju inte direkt "stor" heller, men möjligen att han börjar känna av att jag är rätt vältränad nu... och han inte direkt har magrutor... Kan vara lite så.

Mitt mål i 2016 är strict muscle ups. Det borde jag klara va?

• Margaux
    K grrl skrev 2016-05-07 23:17:28 följande:
    Knepigt. Jag håller ändå på med bodybuilding och har vuxit mycket såväl mätbart och synbart (framför allt över rygg, ben och rumpa) men får bara komplimanger. Jag skulle också gissa att ham känner sig hotad på något sätt.
    Det var lite så "du gör som du vill, men....." Får mycket positiva kommentarer också från honom så det oroar mig inte så mycket. Men det var tråkigt för mig! Jag gillar nämligen väldigt hur jag utvecklas. Tycker det är sjukt skoj att se på tex låren och att jag har fått axlar. Lite smånarcissistiska drag tycker jag mig ha utvecklat.....
  • Margaux

54. Idag var jag på ett pass cardio och ett pass core. I morgon ska jag vila och på måndag är det crossfit igen. 

• Margaux
    K grrl skrev 2016-05-08 08:11:49 följande:
    Kul! Repmax på 150 här (2,4 x kroppsvikt), får se när du kommer ikapp.
    Whoooot?? Psyko stark hörru´. är inte det typ elit eller något? Tävlar du?
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-05-08 08:02:43 följande:
    Ja han borde ju istället tycka det är roligt för dig att träningen går bra. Ungefär som att du ber honom dra ner på tempot i firman för nu kommer det in för mycket pengar.
    Vet du vad? Där tror jag problemet är. Han har så sjukt mycket att göra att han är "avundsjuk" på att jag hinner träna 4-5 gånger i veckan.... Det är ju självklart hans val men det kanske inte känns så mitt uppe i ekorrhjulet... 
  • Margaux

Jag vill ha tips på frukost. Vad äter ni? Vad äter ni som mellanmål? Typ bygga muskler med inte underhudsfett. 

• Margaux
    K grrl skrev 2016-05-08 08:19:52 följande:
    Haha, känns igen. Jag gillar att stå och flexa. Och jag gillar att visa upp mina armar, axlar, rygg och ben också.
    Lägg upp ett kort? Du kan ju sladda ansiktet? Lite inspiration till småbarnsmamman här.....
  • Margaux

åja.
    Idag har jag varit riktigt nära att skada ryggen. Glömde droppa i en power clean(eller det skulle bli en squat clean men kom inte så långt). Lyfte lite för tungt och glömde helt enkelt bort vad jag skulle göra..... Det sa typ "knaaaaak" i ryggen. Men det känns ok fortfarande. Det var Squat clean på 45kg. 

5 Muscle Clean + Press, 50% 1RM | 20 kg 5 Muscle Clean + Press, 50% 1RM | 20 kg 5 Muscle Clean + Press, 50% 1RM | 20 kg 3 Power Clean & Push Jerks | 20 kg 3 Power Clean & Push Jerks | 25 kg 3 Power Clean & Push Jerks | 30 kg 1 Squat Clean | 35 kg 1 Squat Clean | 40 kg 1 Squat Clean | 40 kg 3 Front Squats | 40 kg 3 Front Squats | 45 kg 1 Front Squat | 50 kg

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!