Inlägg från: Eleonor86 |Visa alla inlägg
  • Eleonor86

Träningsnördar - här samlas vi!

Ronja 551 skrev 2013-12-21 20:02:31 följande:
    Eftersom jag har dålig koll som satan... Vad tar ni tjejer i benpress?? Är 140 kilo över eller under medel? Tränar knappt med några tjejer så här ingen att fråga. O killarna tar givetvis mer

Jag skulle säga över medel! :) Jag är gravid och har lite problem med fogarna så tar ttillfället 50 kg! Haha :)
  • Eleonor86
    Tessou skrev 2013-12-22 16:06:23 följande:
    Ha ha, hoppsan.. Jag vet könet på vår bebis, men nu blev man ju lite fundersam över om det stämmer.. När har ni BF, Eleonor?

24:e maj så det är ett tag kvar! :) Jag hoppas att jag kommer kunna träna hela vägen fram!
  • Eleonor86

Årets första pass avklarat och jag ökade vikt i samtliga övningar, det kunde inte ha börjat bättre! Nu tar jag mina spagettiarmar och går ut på promenad med hunden!

Gott nytt år!

• Eleonor86

Sitter på motionscykeln på gymmet och fiscyklar just nu, min foglossning gjorde sig påmina och satte käppar i hjulet för mig idag. Jag hoppas innerligt att det beror på att jag varit sjuk i 2 veckor och att om jag tränar regelbundet nu så lugnar dom sig igen.

Det har varit ovanligt lugnt på gymmet trots att det är januari.. hur är det hos er?

• Eleonor86

Var till sjukgymnasten oca fick 2 bra magövningar som funkar bra att göra när man är gravid, har skrivit utförligt i bloggen med bilder för den som är intresserad.

mamafashionella.se/2-magovningar-for-oss-preggon-och-alla-andra-svartranade-magar/

Sen undrar jag vad ni kör för bicepsövningar? Jag kör 2 st, hantelcurl och sen med rak stång i cabelcrossen.. Skriver man så? Haha! Jag känner mig iaf inte nöjd med den sista övningen.. Så, hur gör ni?

• Eleonor86
    MissKaos skrev 2014-02-09 13:05:00 följande:
    Olika..

Hammercurl scottcurl med rep i dragmaskin med rakt handtag i dragmaskin med kroppsvikt i trx vanliga curl m hantel alt skivstång tex. Maskin koncentrerations curl

Inte alla i samma pass

Nu får jag googla lite tror jag.. haha! Men tack för tipsen!
  • Eleonor86
    MissKaos skrev 2014-03-19 14:05:08 följande:
    Sen vi kom hem från fl -8kg.

Bebis 3mån på fredag.

sedan start av olgas träning friskis mammacore o promenader dagligen minus ca 3,5kg på ca 6v

bara resten kvar.. har inga muskler längre!

Ammar min lilla som sover. Nu plankor. Prio före städ o styktvätt..

*poff*

Jag hoppas verkligen att jag har din energi när min bebis kommer! Tränar 4-5 ggr i veckan nu, v.31, och hoppas jag kan fortsätta tills det är dags... Hur lång tid efter förlossningen kunde du börja träna igen? *stressad*
  • Eleonor86
    MissKaos skrev 2014-03-20 09:40:01 följande:
    Beror på vad du vill göra.. hur fl är etc etc.

Mitt bästa rips: köp olga rönnbergs bok träning för nyblivna mammor och läs redan nu!

Efter ettan instruerade jag spinning efter 8v der var för tidigt. Nu med tvåan korta promenader pga skitväder från ngn v efter fl. Mammababy pass på friskis när hon var fem v. Sists passet före fl 3/12 bf7/12 fl 21/12 höll igång länge mao. Men kroppen är åå noll efteråt så räkna med att börja på låg nivå.

På väg till friskis! Mammacore

Tack för tipset! :)
  • Eleonor86
    MissKaos skrev 2014-03-21 08:31:53 följande:
    Hade en bra fl. Var inte ens på bb. Åkte hem direkt.

Det är nummer 2 för mig så jag hoppas att allt går smidigt här också! Vill komma hem så fort som möjligt! :)
  • Eleonor86

Gravid i v.34 och körde så att svetten verkligen rann idag på gymmet idag. Ett riktigt benpass blev det! Frågan är ju hur jag i fortsättningen ska komma i och ur maskinerna utan hjälp? Magen är onekligen i vägen! Haha! :)

• Eleonor86

26 dagar kvar till förlossningen och jag har precis blivit frisk från en envis förkylning. 5 km PW och 5 km cykel med blytung unge baktill och stor bebis i magen fick mjuka upp mig lite.. På onsdag blir det äntligen gymmet igen! Om nu inte bebis bestämmer sig för att komma tidigare..?

Drömde för några dagar sen att jag födde barn i omklädningsrummet på gymmet... haha! :)

• Eleonor86

Jag är benägen att säga att mina PW definitivt är träning med tanke på min puls och på hur min kropp reagerar. Vi har alla olika förutsättningar och det vore trevligt om alla fick träna på sitt sätt utan att det ska riktas pekpinnar hit och dit om vad som är rätt och fel.

Nyss hemkommen från gymmet, behövde inte sänka vikten på någon övning trots att jag varit förkyld i 2 veckor, känns skönt!

Nu är det bara 3 veckor kvar till beräknad förlossning, det ska bli spännande att se hur länge jag orkar träna! :)

• Eleonor86
    MissKaos skrev 2014-05-12 08:12:18 följande:
    Min man igår:
    Herregud vad smal du har blivit!

Hmm..minsre tjock men tänx.
    Ut och köra intervaller i backe. Gående. Med tung vagn..
    Även om du inte håller med så måste det ha varit skönt att få höra? :) 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!