Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Träningsnördar - här samlas vi!

SpanskaFlugan skrev 2014-08-19 07:04:53 följande:
    Jag tar 170 i sista settet efter ett drop set squats. Det ingår i min bendag att ta ut alla benmuskler maximalt. Men tyvärr ser man ofta killar som fokuserar på överkroppen, gärna biceps och bröst, och glömmer benen.
    Ja, det stämmer nog. Tjejer gillar också att träna rumpan mer än killar. Ska man hitta de allra starkaste benen ska man dock titta bland männen:

• lille Birger
    SpanskaFlugan skrev 2014-08-20 13:42:20 följande:
    Min regel är att alltid tvätta händerna det första jag gör när jag kommer från gymmet och aldrig röra ögon, näsa eller mun med händerna innan jag tvätta händerna. Såg en kille på gymmet i får som stod och petade näsan innan han greppade tag i handtaget på maskinen jag väntade på. Mysigt...
    Folk som tränar med mens är också ofräscht.
  • lille Birger
    K grrl skrev 2014-08-20 16:34:16 följande:
    Va?
    Ja, om de inte har något trosskydd och det kommer flytningar på bänkarna där man sitter.
  • lille Birger
    K grrl skrev 2014-08-20 17:04:55 följande:
    Är det något du har märkt av menar du?
    Nej, jag tränar mest hemma.
  • lille Birger

Hur mycket sover ni per dygn? Jag har inte kunnat sova alls pga att det är varmt när man går och lägger sig och jättekallt på morgonen så man vaknar för tidigt och det gör att jag inte har någon energi i kroppen.

• lille Birger
    K grrl skrev 2014-08-21 08:18:50 följande:
    Sover 7-8 timmar per dygn, helst sammanhängande.
    När går du och lägger dig för att åstadkomma det?
  • lille Birger
    K grrl skrev 2014-08-21 12:37:28 följande:
    22-23, kliver upp klockan 6.
    cosinus skrev 2014-08-21 12:56:10 följande:
    Jag går oftast isäng mellan 22:30 och 23 på vardagarna och går upp typ 6:45

Så typ 8 timmar i sängen. Men jag vaknar precis hur många ggr som helst per natt. Får jag sova helt själv, eget rum utan vare sig man och barn så vaknar jag nog bara 2-4 ggr på en natt p g a ont i ryggen.
    Okej, men upplever ni inte att det är mycket varmare när ni går och lägger er än senare under natten?

Jag måste ha fönstret öppet vid den här tidpunkten, men vid typ 04 på morgonen är det för kallt.

• lille Birger
    HäckHäxan skrev 2014-08-25 14:09:08 följande:
    Shit jag känner  mig hurtig bara av att läsa om era liv smile2.gif  

Nä skämt åt sido jag blir alltid sådär impregnerad av folk som orkar bemöda sig med att träna och dessutom tycker att det är kul. Fascinerande Skrattande
    Vi är väldigt hurtiga, ja. Till och med min nalle har tränat. Han gjorde situps och armhävningar plus en konstig övning som jag aldrig sett förut.
    Här spänner han sig stolt efter sitt träningspass:

Han har dock lite kvar innan han nått upp till min nivå. Solig
  • lille Birger
    Wilowa skrev 2014-09-11 18:59:17 följande:
    Jag hade tänkt träna idag, men vi är helt utan vatten. smile4.gif Hoppas att det snart kommer tillbaka!
    Utan vatten i hemmet?
  • lille Birger
    MissKaos skrev 2014-09-16 14:06:36 följande:
    Gymmet med dottern. Handlade lite på hemvägen. Trots gainomax på gymmet rejält sockerfall i butikem. Kände mig vimsig och fick trycka i mog en proteinbar innan jag körde hem.
    Vad jobbar du med?
  • lille Birger
    MissKaos skrev 2014-09-16 16:29:55 följande:
    Sjuksyster. Why?
    Får du någon träning från jobbet då?
  • lille Birger
    MissKaos skrev 2014-09-25 21:58:12 följande:
    Hallååååå? Är der bara jag som tränar eller? 6 set knäböj idag. 3lättare röva t marken sen 3tunga t 90grader. Kört trisets hunnit mkt på lon timma. Börjar tillsist synas. Ja alltdå lång väg kvar men inte så många kilon.
    gått loss på nya träningskkäder!
    Jag tränade igår!  Men jag har problem med fotleden, höften och ryggen så jag kan inte träna hela kroppen.

• lille Birger

Var det någon som kollade på mr Olympia?

• lille Birger
    K grrl skrev 2014-09-25 22:39:39 följande:
    Hur gammal är du Birger?
    Jag är 21 år gammal.
  • lille Birger
    K grrl skrev 2014-09-30 17:08:36 följande:
    Jag har hip thrustat min egen kroppsvikt. Första övningen där jag tar min egen kroppsvikt, så jag känner mig sjukt stolt! Och så kan jag knäböja ordentligt utan att knäna viker sig, äntligen. Mer vikt än någonsin tidigare och ass to the grass.

Ikväll ska jag gå på ett boxpass, så jäkla kul ska det bli!
    Blir du trött i baksidan av låren när du gör hip thrust?
  • lille Birger
    K grrl skrev 2014-10-02 13:09:42 följande:
    Nej, jag känner av baksida lår väldigt lite, men jag fokuserar ju på sätet också. Man kan få med hamstrings genom en större vinkel än 90 grader på benen.
    Ok. Jag gör de där hipthrust med ett ben för att det ska bli tyngre istället för med skitstång.
  • lille Birger
    K grrl skrev 2014-10-02 20:42:24 följande:
    Det kan jag också göra, men i så fall för att trötta ut musklerna sist i ett pass eller för att aktivera sätet innan ett pass. Man kan göra med gummiband också. Men att göra BW single leg hip thrusts är ju en högrepetitionsövning, du får givetvis ut mer hypertrofi om du hip thrustar 50-100 kg 12 x 4 än om du gör dem med bara egen kroppsvikt.  
    I mitt fall är det sjukgymnastik. Mina höftflexorer är överutvecklade vilket gör att bäcketbenet är framåtroterat och hållningen blir dålig.
  • lille Birger
    Sorbus skrev 2014-10-02 08:21:58 följande:
    ah, tror inte jag sett sådana tights på mitt lokala stadium. Men det är en lite mindre affär så man hittar inte alltid alla produkter där.
    Jag fick hem sprillans nya kompressionstights igår. Jag har bara haft vanliga löpartights innan så det ska bli spännande att se om det är någon skillnad med kompression.  Så nu vill jag bara testa dem, men så började det ösregna. blä. Hoppas det slutar snart. Eller så får jag springa ändå
    Finns det ens löpartrosor?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!