Träningsnördar - här samlas vi!
On the minute x 10min
8 airsquats
6 pushups
4 burpees
3 varv på tid (26:30)
50 utfall
40 push press 20kg
30 burpees
20 wall balls 9kg
10 pushups handrelease
Hårt ikväll
On the minute x 10min
8 airsquats
6 pushups
4 burpees
3 varv på tid (26:30)
50 utfall
40 push press 20kg
30 burpees
20 wall balls 9kg
10 pushups handrelease
Hårt ikväll
Har haft en mindre nackspärr och känt mig lite förkyld fre - lör, men testade att köra några backintervaller idag i slalombacken utanför stan. Inte på topp men jag överlevde, 3 rundor totalt ca 2km
Måndags-Wod
handstandpushup x 6 (gick skitkasst)
ballslam 9 kg x 6
Thrusters 50kg x 6
toes to bar x 6
pullups x 6
5 varv.
10 min stakmaskin 1,9km.
Nu en tallrik Keso med sötmandel och en proteinshake på 5dl mjölk och 1 dl 100% whey.
6 km ikväll med 5 st 200m backintervaller efter ca 2km, hade så sjuk syra efter sista intervallen så jag vinglade fram.
Tid strax under 33 min, återhämtningen efter sista intervallen sabbade tiden. Kom igen hyfsat och sista km gick på 4:40.
10,5km löpta. Bra känsla.
(Varför tar du tid åå ett tot intervallpass? Helat ska all intervaller gå i samma fart m lika vila mellan. ) nerjogg bör ju gå i låg fart för återhämt.
Crossfit ikväll:
Så många varv som möjligt på 6 min av
marklyft 40 kg
burpees
push jerk 40 kg
stege 2, 4, 6, 8 osv..
Fokus på teknik inte enbart antal, gjorde fyra varv precis. Inte alls jobbigt, inte heller meningen.
Sen Clean&jerk på tid
30x60kg, gick skitkasst och jag var två minuter sämre än sist jag testade! För klena axlar och dålig teknik tror jag är boven.
Op
Gymmet idag. Mitt vä knä faller in på tunga knäböj. Tänkrr testa paussquats (lättate fler reps för teknik)
borde evt vila lite.
knäböj
mark
bänk
Frivändningar
chins
Russian twist o en magetjofräs till.
5×5
tog 75min (totaltiden här könns ju mindre viktigt än ok återhämt mellan set eller?)
Sen gör hon böj i löparskor och det är väl fail nr 1 egentligen, de är alldeles för mjuka.