Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Beckaa skrev 2011-11-17 19:13:13 följande:
    Se till att kurera dig, och sjuka dig om du är sjuk. Jag gör i och för sig lika dant och masar mig till jobbet till vilket pris som helst, men det sliter.. Hoppas att du snart känner dig bättre!
    Ja, du vet hur det är..
    JObbar bara 8-11:30 imorgon. sen tänker jag gå till gymmet och göra min xjukgymnastik och gå på StepUp. Byter avdelning så jag vill gärna göra sista dagen där. .. Och träna! Mår sannolikt mkt mkt bätter imorgon. Migrän brukar vra i ca 3dgr, värsta dagen var igår. gissar att jag mest kommer ha PMS imorgon. SUrt för omvärlden!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Beckaa skrev 2011-11-17 20:18:48 följande:
    Haha, de kanske blir glad över att bli av med dig då ;)
    Skämt o sido, 4,5 timme borde du ju överleva. Vilken typ av avdelning jobbar du/ska du jobba på?
    Jag jobbar med öppenvård, substitutionsbehandling av personer med opiatberoende (heroin/opium osv) Ska byta från kvinnmottagning till vår "stora" mottagning. Vi delar lokaler och jobbar mest ihop nu. Men mottagningningarna ska på sikt separeras. Det hr varit så sabla trångt sedan jag kom att jag har mått skit av bla det. Har inte ens haft en egen stol. Nu får jag iaf ett skrivbord! Flyttade pga att SU sparade på min "gammla"mottagning där jag hade fått drömmjobbet...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Och jag är helt seg! Trött, träningsvärk överallt osv. StepUp och sjukgymnastik idag, gick inget vidare. Dåligt med ork.
    SPA, åker imorgon. En hel natts sömn UTAN en liten söt son som halsband = skönt. Funderar på att skita i att träna (hade tänkt mig en löptur längsmed havet och kansek lite vattengympa) och bara ligga i bubbelpoolen.
    Men det kanske känns annorlunda imorgon. Resterna av migränen sjunker undan. PMS:en borde släppa. Och då blir jag nog människa igen! Ska testa om inte det hjälper med en bra film räkor och skumpa och en söt make Och, en påse malteasers..

• MissKaos
    Mollly skrev 2011-11-18 20:32:56 följande:
    Vilken naturell yoghurt kör ni med?
    Helt vanlig lättyoggi. arla eller milbona eller det dom har där vi råkar handla.
  • MissKaos

*haaaallåååååå? Var är alla?

JAg sitter här helt mjuk och mosig. Varbergs SPA = fantastiskt.. Vann en SPA resa på en löptävling och nu har vi varit dit! UNderbart Sovit gott, ätit gott, tränat, Spran i lördags 10km på 55 min! SUPERNÖJD! Han med 1h i gymmet med och idag blev det morgonlöpning före frukost, 5km och sen ett pass ihop med tjejen jag åkte med i gymmet. Ett bra pass på 2h...20 min crosstrainer 35 min gym 5km på bandet (35 min) Snacka om träningsresa! Med rät sällskap så blir det så Ett intensivt pass hela vägen! My good vad det var gott att äta lunchbuffe efter det! Vi har såklart fått massage, badat bubbelpool, bastat och druckit vin med. Lyx lyx.. MEn bäst av allt: Efter en jobbig period med kass sömn hemma pga barn som vaknar fick jag SOVA!

• MissKaos
    Tullemi skrev 2011-11-20 19:42:04 följande:
    Det är alltså en SPA-resa jag behöver då Härligt att du trivdes!
    Helt klart! Det behöver nog alla
    Min kropp känns helt mjuk (axelpartiet, käkarna) Och lite öm efter all träning. Underbart Kan rekomenderas!
    Tänk bara en löptur längs havet före frukostbuffe?

Sen hände en kul grejj: En apfull snubbe rammlade i kallvattenpoolen med badrocken på. Demon Såklart skitstörig men han fick gå till rummet. JAg led bara av honom under denna lilla underhållande show. Han ahde svårt att ta sig ur poolen och den var verkligen modell isvak *s*
    Sen stötte hans fulla polare på mig och sa ngt om at than var en sådan som man "ville ha sex med" jag erbjöd honom en pungspark...
  • MissKaos
    Kalasbraigt skrev 2011-11-21 01:35:09 följande:
    Misskaos: låter ju helt fantastiskt! Inte alls avis ;)

... Nu kommer det hörrni...
    Jag sprang 10 km idag! Hela vägen! För första gången!
    WOHOOO! Grattis!
  • MissKaos

Två kortpass idag: Indoor Walking 40 min mitt på dagen. 6km löpning /45min på kvällen

• MissKaos
    Nelia82 skrev 2011-11-21 21:18:01 följande:
    Har tänkt börja hänga här ett tag, men har väntat med det då jag inte riktigt är igång med träningen än (fick min andra son för 6 veckor sedan). Det enda jag börjat med är promenader (för ca 4 veckor sedan), promenerar då ca 7-8 km 3 dgr/vecka plus några kortare sträckor då sonen sover bäst i vagnen. Provade på lite coreträning med corebollarna + plankan häromdan och kände mig obehagligt svag i kroppen. Inte så konstigt med tanke på att jag inte tränat core sen i januari pga jobbig graviditet. Nu är jag i det stadiet då allt känns hopplöst. Som att jag aldrig kommer bli stark i kroppen igen, eller gå ner de där 5-6 kilona som hänger kvar. MEN, jag vet ju att det går. Ska bara komma igång och hitta tillbaks till den rätta stigen igen. Bara det att jag har så dåligt tålamod.

Har även tänkt komma igång med löpträningen igen, med start i januari. Väntar tills efterkontrollen är gjord bara, så jag inte börjar för tidigt med att springa. Tar det riktigt piano i början, hade tänkt komma upp till 5 km på 30 min lagom till Vårruset i maj. Måste skynda långsamt då jag har en kropp som lätt fastnar och ger mig problem med rygg och nacke som sedan ger mig spänningshuvudvärk (vilket jag redan har börjat få pga amningen). Så ihop med min underbara naprapat och ett bra coreprogram för min bålstabilitet ska detta nog bli bra så småningom.

Vad tror ni, har jag ett realistiskt mål? Och upplägg? Löpträning samt coreträning?
    Jag hade inte börjat med löpträning direkt, känsliga fogar och löpning låter aj... Har du inget gym nära som har träning för nyblivna mammor? Jag gick på det och det var ett superB sätt att komma igång igen! Tycker målet kanske kan vara att komma runt vårruset.. Men jag gillar att "vinna" och lyckas över förväntan Detär fö grymt bra det du redan gör men vänta med coreträning t efter efterkontrollen! Nu kan du öva på att suga in naveln mot ryggraden + knipövningar + fortsätt promenera! Sen är målet core + löpning superbra -men jag är ju löpnörd..
  • MissKaos
    anjis78 skrev 2011-11-21 22:20:25 följande:
    Är inne och läser i tråden varje dag och tänkte hoppa in och säga hej Glad Började att springa/jogga i slutet på augusti och nådde milen för första gången i tisdags, lycklig. Sprang på 54 min och är jättenöjd. I lördags sprang jag milen för andra gången och lyckades komma under 53 min. Men jag tycker det är svårt behålla motivasjonen og komma sig ut och springa nu när det är mörkt och kallt ute, är rädd för att jag kommer att falla tillbaka till gamla soffpotatisvanor  SkrattandeLite tips på hur man behåller motivasjonen? Tycker ni alla är så duktiga på att träna, älskar läsa om era bragderGlad
    Det där är riktigt snabbt! Tänk på att inte springa snabbt alltid... Det sliter rätt bra på kroppen. Varva  korta rundor med intervallträning och långlöp.

Motivation. Ja, man är nog olika där: Jag tränar oavsett, har jag bestämt mig s å har jag! Kankse kan du boka in andra träningsaktiviteter när det är kallt och mörkt och springa på helgen mitt på dagen? Omväxling tycker jag är motiverande, att pröva nya saker.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!