Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Ponzi skrev 2012-10-18 22:45:20 följande:
    Fint, blev själv vilodag för mig, för mycket träningsvärk i ben ännu, samt en redig träningsvärk sedan igår i axlarGlad
    Har aldrig provat Yoga, har liksom aldrig riktigt lockats av den typen av träning:D
    Då tycker jag att du ska testa, det är inte alls som man tror.
  • Wilowa

Puh nu är vi snart rustade för vintern. Utrusningen är genomgången och ett par skidor och ett par pjäxor beställda, kläderna är fixade och ett läger är bokat...det är typ bara betalningen kvar, usch jag blundar för det och väntar på snön istället. Det är en svindyr hobby vi har, men så har vi nytta av den hela långa vinterhalvåret. Ca en och en halv månad kvar nu...längtar!

Undrar vad jag ska hitta på i väntan på snön? Sa jag förresten att det snöade när vi var i fjällen förra helgen? Nåja jag blev ensam hemma med barnen och de försvann  med kompisar så jag borde kunna hitta på nån träning nu. Fast idag vill inte min rygg och nacke vara med så jag får ta det försiktigt. Jag har en hel bunt med yogaprogram som jag aldrig hinner med och en nytvättad yogamatta...kanske ska utnyttja det?   

• Wilowa
    Wilowa skrev 2012-10-21 11:32:30 följande:

Puh nu är vi snart rustade för vintern. Utrusningen är genomgången och ett par skidor och ett par pjäxor beställda, kläderna är fixade och ett läger är bokat...det är typ bara betalningen kvar, usch jag blundar för det och väntar på snön istället. Det är en svindyr hobby vi har, men så har vi nytta av den hela långa vinterhalvåret. Ca en och en halv månad kvar nu...längtar!

Undrar vad jag ska hitta på i väntan på snön? Sa jag förresten att det snöade när vi var i fjällen förra helgen? Nåja jag blev ensam hemma med barnen och de försvann  med kompisar så jag borde kunna hitta på nån träning nu. Fast idag vill inte min rygg och nacke vara med så jag får ta det försiktigt. Jag har en hel bunt med yogaprogram som jag aldrig hinner med och en nytvättad yogamatta...kanske ska utnyttja det?   

Just ja, om det inte regnar så ska jag göra mig en vända till slalombacken och gå min runda. Det var länge sedan sist, barmarksträningen har flyttat in och dessutom bytt dag, så nu funkar det inte praktiskt med egen träning samtidigt.
  • Wilowa

Så nu har jag yogat! Det var skönt men inte alls lika avslappnande som när jag är iväg på kursen...undrar om fyra tv-spelande barn kan ha nåt med det att göra? Inser att jag måste ringa och boka tid hos min kiropraktor, jag kände att låsningen i höften inte var att leka med. Jag försökte bli av med den med hjälp av yogan men det gjorde bara ont.

Det ser ut att klarna upp, vore skönt att slippa gå promenaden i totalt ösregn, usch vad jag är less på regn nu!  

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-10-21 15:20:23 följande:
    Jag ska ge mig ut på en pw om en stund! Behöver ut och rensa hjärnan och samla kraft...
    Samma här, jag är helt degig i skallen. Jag väntar bara på att klockan ska bli tre så min man kommer hem och håller ställningarna här hemma, vill inte lämna fyra barn själva...pekar mot klockan, den är 15.43...det kan vara länge kvar tills klockan är tre om jag känner min man rätt.
  • Wilowa

Så promenaden avklarad, men utan slalombacken. Det började mörkna och de har inte ljuset på i den nu, men det är backigt nog ändå.

• Wilowa
    Ponzi skrev 2012-10-21 19:27:55 följande:
    Seg dag på gymmet!
    Less se killar/tjejer i dyra träningskläder osv, stå vid vikterna och träna, men gör allt fel...

De är liksom småbarn som typ i hockey, att bara man hade likadana skridskor/klubba som foppa så var man lika bra....

Fast lika kul varje gång att se dem stå och pumpa armar/bröst och sedan kommer man dit, är typ i samma storlek som dem, och ibland dubblar deras vikter:P
    Nu undviker jag gym för jag tycker det är så grymt tråkigt, men du skulle nog tänka så om mig som måste rehabträna. Jag ska ha mindre vikt och fler repetioner.

Ja jag vet att jag sa att jag skulle börja träna på gymmet här, men jag fick så fel känsla när jag gick in där. I vilket fall så har jag inte råd med nåt träningskort där nu, så går jag dit så löser jag engångsbiljett i så fall. Jag blev med "tvingad" på slalomläger här i början på säsongen. Jag hade tänkt skicka iväg maken med dottern, men klubben tyckte att jag som skidlärare borde följa med, så vi åker hela familjen istället. Kul, men en utgift som vi inte räknat med riktigt. Tungan ute Istället tänker jag ta itu med boken jag köpte och försöka köra efter det programmet, för nu kommer jag vara hemma fyra veckor i rad.  
  • Wilowa
    Ponzi skrev 2012-10-21 19:50:20 följande:
    Jo men man ser skillnad på de som rehab tränar och de som bara står och sliter med vikter som idioterTungan ute

segt, vars i sverige bor du då? själv saknar jag backarna i norr då jag är nu flyttat söderut pga studier och så.
    Började med slalom igen 09, efter flera års uppehåll, då jag istället åkte snowboard.
    Jag bor i södra Värmland, men vi har husvagnen uppe i Sälen. Jag åkte jättemycket slalom som barn men slutade i slutet av tonåren pga att mina föräldrar slutade åka och ingen av mina dåvarande kompisar åkte. Sedan fick jag med familjen till backen för några år sedan och de blev helsålda. Bägge mina barn hade tränat slalom om inte sonen redan hunnit fastna i hockeyn, men han tycker det är kul och åker bra. Vår hemmabacke är bra och vi bor ca 5 km från den. Dottern tränar slalom och jag är ledare i skidskolan som klubben har.

Haha det kan hända att man ser skillnaden...ungefär som jag ser skillnader i backen. Många konstiga undervisningsmetoder har man sett.  
  • Wilowa
    Ponzi skrev 2012-10-21 20:05:35 följande:
    Ingen aning:P, men när man ser typ killar främst i åldern 17-19 år( min gissning) så tycker man nästan dem borde med all dagens teknik/informatiostillgångar, läst på och kanske sett typ på youtube övningar som dem kan prova på och göra dem korrekt, iof är jag ju då lite mera träningsnörd än de andra så :P

Men nyfiken på en annan sak, som nu kanske kvinnor kan förklara bättre för mig, men vad är det för syfte egenligen att ha typ träningsbyxor, som på vissa verkar vara så tajta att dem bokstavligen drar in mellan skinkorna eller typ drar isär skinkorna? sitter ju skitsnyggt på en del, men en del är det ju "way too much" påTungan ute

Det beror väl på vilket syfte killarna har med sin träning...de kanske är där och spanar på alla tjejer i tajta träningskläder. ...och visa dem hur de låter i andra mer intima situationer, vissa killar lämnar inte mycket åt fantasin. {#emotions_dlg.djavulsk}

Vad det gäller för små träningskläder, så tror jag att de gått upp i vikt och vill inte köpa nytt eftersom de ska gå ner i vikt av träningen. Själv vill jag ha kläder som sitter där de ska, avskyr fladdriga träningsbyxor och speciellt på gymmet. Där är fladdret helt enkelt i vägen, i alla fall enligt mig. Samma sak om man ska göra övningar på rygg med benen upp i luften, då åker de bara ner och är irriterande. 

• Wilowa
    Ponzi skrev 2012-10-21 20:19:54 följande:
    Skidor fick man lära sig den hårda vägen, stod på skidor som väldigt lite, typ var den där klassiska "kanonkulan" som alla småbarn är, dvs de som saknar allt förstånd och insikt i att det gör ont att ramla, så man störtade ner för alla backar som man hittade:D

Barnen säger jag inget om, däremot de vuxna som tror sig försöka lära sina små att åka...och liften ska vi inte prata om. Tur att de flesta liftar i Sälen ändå är bemannade.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!