Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tonx skrev 2011-12-05 21:44:05 följande:
    Åh, lever denna tråd ännu? Kul.
    Jag var med i början, men sen har jag haft en flera månader lång paus från familjeliv...

Själv sitter jag här och andas ut efter 1 timmes promenad + 2 timmar pole dance idag. Jag är rätt slut i kroppen!
    Imorgon blir det mer dans och eventuellt lite styrka beroende på när jag kommer hem och om det finns någon energi att ta av.

Lever hektiskt för tillfället. jobbar 100 %, utbildar mig till instruktör och har ungarna varannan vecka + träning.

WOW!
    Men man lever bara en gång så. Passa på!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Beckaa skrev 2011-12-05 22:13:22 följande:
    Lidl's korv tycker inte jag är dålig mat. Som sagt, 97 % kötthalt är kalas, även fast det så klart är en del fett i också. Det är ingenting jag äter varje vecka, men jämfört med vanlig falukorv eller billig grillkorv är det ju kanonmat.
    Vanlig falukorv är enl mig dessutom äckligt.. Har hittar "vablig" varmkorv med 87% kötthalt. Såklart lite för fet, men utslaget på en hel dag är det ju inte mkt om man har ätit fettsnålt i övrigt. Eller på en vecka.. Vi äter korv m bröd ibland, eller med pasta. Mig oroar de mer att det blir för lite protein *konstig*..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-12-06 13:04:24 följande:
    har en ny utmaning på G, att göra plankan varje dag till nyårsafton någon som hänger på?

Jag kör 3*60 sekunder, olika varianter för att inte tröttna, här finns några bra tips:

bodycomf.blogg.se/2011/december/fler-plankor....

bodycomf.blogg.se/2011/december/plankor.html

blogg.alltforforaldrar.se/lofsan/2011/11/18/o.../
    Gärna, men inte varje dag!

Jag kan rapportera ett PANGpass idag Sprang 6km på 30min blankt på bandet -första km uppv. i lägre tempo. Körde sedan ett intensivt skivstång/intervall pass. 75min. Fullständig explosion Vilken lycka!!
    godisgrisen skrev 2011-12-06 12:47:29 följande:
    Nu är jag på G med träningen igen

Körde ett cikelpass igår, promenad nu på förmiddagen så blir det styrka ikväll, men nog känns  det att kroppen är sliten efter förkylningen, konditionen är usel och har tappat mycket styrka.....förhoppningsvis så kommer det tillbaka snabbt nu.

Firade att jag är frisk med en marabou premium den nya vintervarianten och my god vad god den var!

Men iom det så har jag redan ätit mitt lördagsgodis (har ju dessutom godisförbud till jul......) Nåja bara ett litet avsteg från vägen, tillbaka till rutinerna igen   Får se det som en kolhydratladdning inför kvällens träning
    Vet inte om jag vågar berätta: Dagens pass kördes på en uppladdning av: En gigantisk frukost (nyttig enl mig) en stooor fika med bakelse + saffransbulle. Hamburgare och kladdkaka med vispgrädde + sonens rester till lunch Oskyldig Sista VAB dagen. Fantastisk, ren energi av allt detta socker men jädrans vad min mage protesterar nu..
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-12-07 00:31:13 följande:
    Härligt med ett sånt lyckat pass!

Puuh - jag blir litet illamående av att bara läsa om det intaget. Har du en stålmage?!

Jag kom iväg till gymmet och körde ett "hela kroppen"- styrkepass. Snabbt och effektivt. Komiskt nog hade jag glömt mina skor, så här den sista dagen på SATS, men det gick ju bra i alla fall.
    Nej... Men jag önskar en stålmage i julklapp Blev lätt illamåeende, men det la sig sen.. Hade hemlagad lasange i kylen som jag käkade efter träningen. Gissa om det var gott med riktig mat

Idag är jag fortfarande ganska mätt, sushilunch blev perfekt.

Snabbt och effektivt är bra!

Jag måst eköpa nya löpskor. Med dubb eller något, det är ju skitväder! Kommer inte kunna springa idag.. *sur*
  • MissKaos

...blev sugen på att rulla ut min matta.. Har inte Yogat på en evighet och är stel.. Kanske är det det mans ka göra ikväll?

• MissKaos

6,5km löpning, ca glömde ladda gps:klockan så den la av..
    Passet igår kändes i benen idag... Annars hade det blivit längre i kylan och mörkret. Pannlampa, och endast på grusvägar..
    Bra tips på skor som fungerar när det är halt ute? Vill inte brodda mina vanliga. Bra grepp, och inte hala på ren asfalt samt goretex så man inte blir blöt/kall..

• MissKaos
    Nelia82 skrev 2011-12-07 20:32:16 följande:
    Varför inte brodda de vanliga? Nyfiken då jag funderat på att köpa broddar nämligen...
    Dom är för tunna om det blir kallt. VIll i vilket fall som ha goretex, det stå dessutom emot väta. Funderat på att brodda, men det lär inte alls ge samma greppsäkerhet...

HEmma med sonen igen *dör* han är superpigg.. Bajade löst 2ggr igår på dagis..
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-12-08 11:40:27 följande:
    hemma efter träningen. Det gick riktigt jäkla bra idagSkrattande Förutom att mitt ena knä gav upp efter bara 1.5 km löpning. Men styrke passet gick såå bra. Så nu ska jag äta lunch. Känns att kroppen behöver det nu.
    Härligt! Det är ren lycka när man har kört ett sådant pass som bara klickar!! Surt med knäeet dock.

PLanerad vilodag idag och ett tuffare pass på gymmet imorgon. Tänker då löpa på bandet, köra ett intesivt styrkepass m focus på funktionellträning och sen på bandet igen.. MEN ajg är sugen på ett pass idag med *visslar*
  • MissKaos
    Nelia82 skrev 2011-12-07 16:28:18 följande:
    Själv försöker jag förtvivlat att träna core m.m. hemma med en grinig bebis som bara vill vara i mammas famn och amma, absolut INTE sova någon annanstans... suck...
    Besvärligt!
    JAg tränade på SATS när jag fick min son, där körde dom ett pass där man hade bebisen med sig som fungerade bra. Finns kasnke ngt liknande där du bor?
  • MissKaos
    Nelia82 skrev 2011-12-08 19:03:29 följande:
    Har funderat på det men vet inte än om jag ska köpa gymkort just nu, tänkte vänta ett tag med det då jag kan träna det mesta hemma. Men när sambon kom hem så gick det lättare. ;)

Har precis varit ute och joggat lite lätt med några promenadpauser ibland, tredje gången jag joggar sedan sonen föddes och kom runt den lilla rundan på 31,22 (3,84 km). Inte helt tokigt ändå för att vara så otränad som jag är nu. :)
    Det viktigaste är väl att du gör deti nuläget? Inte hur läng tid det tar.. Jag tycker det är starkt jobbat

Jag gillade barnpassningen... LÄmnade gladeligen in min son när han var 3månader gammal och jag fick.. Tränade ju med honom med mig, så på det viset fick jag duscha i lugn och ro

Snart kommer sannolikt sambon bli tvungen att jobba bra mkt mer än nu. Då kommer en massa av min träningstid försvinna. Nu funderar jag på lösningar på det problemet. Överväger att börja löpa till/Från jobbet någon dag/vecka. Isf får jag ju delade löppass de dagarna och det är ju bra. NAckdelen är att dom blir lika långa och ffa morgonens pass blir eg lite för långt. Hade velat dela på 7km+ 13km inte 9+11 som är det "bästa" jag kan få till isf. BRA att få långlöp 2ggr/vecka ifs... Det är tillräckligt långt för att räcka som träning till en helmara och jag ska ju bara springa en halv (planerat nu iaf jag är SÅ sugen på en hel mara). Så sen är det fartträning och styrka som måste passas in.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!