Träningsnördar - här samlas vi!
Crossfit ser kul ut! Tävlingen gick på min bakgård i princip hdet igen. i gbg. Såg riktigt hårt ut!
Ja det förklarar ju upplägget. Fast det du jlrr blir snarast fartlek än ett rent intervallpass. Det ger oxå bra träning naturligtvis. Du är ju ute efter andra saker än jag som löper halvmaran.
Jag vet ju hur tekniken ska se ut. Känns som ngt har hänt efter graviditeten. Som lederna är mjukare. Brukar bara köra till 90gr men vill få mer gluteus därav ända ner. Jag kan inte köra över huvudet. Har en kass axel som inte klarar det. (Bilolycka o en gammal inflamation läkt men gav bestående stelhet)
mer teknik ja.. kört med fitnessboll motovägg kanske får göra det igen. Köra slut på benen o sen mot vägg...
Misstänker att jag är svag någonstanns. Nåt skumt är det. Gick ok tills förra veckan nu är jag som ettrkorthus i knäböjen. Lite föll knäet in innan men jag har använt spegeln o korrigerat undet böjen. La på merevikter med får väl backa *sur* kändes son dax!
Jo snö! Jag springer ute året runt. Lösbatt med rätt prylar! Icebuggs på fötterna!
OCH DAMN! Du sa ngt! SKOR! Mina gymskor äe helt slut. Kört 5 år!! Idom och under grav växte ju fötterna o töjde skorna..
Jag är lite kobent och har också problem med att knäna viker in sig, det är framförallt ett problem när jag kör för tungt. Men för mig så för jag mycket bättre teknik och träff när jag kör frontböj så det kan du testa om du inte brukar köra det. Jag får en mycket bättre hållning då.
När vi tränar teknik i airsquat så kör vi med näsan mot väggen och en medicinboll placerad så du nuddar baken på den när du är i bottenläget. Det blir väldigt tydligt om knäna åker fram då när de tar i väggen och man faller bakåt.. :)