Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Träningsnördar - här samlas vi!

Rynkar på näsan

Säger inget, nu drar jag iväg till gymmet!

Puss och hej, leverpastej!

Äpple
  • Aprilia1977

Var hos läkare i fredags.

Han påstod att mitt illamående, ont i magen och migrän som jag får ett par ggr i månaden beror på stress. Att jag oroar mig över så mycket som händer i mitt liv. Så nu blev medicinen Losec samt att jag skulle sluta tänka så mycket. Men hur i hela fridens namn ska jag sluta oroa mig, någon som har tips?

Äpple

• Aprilia1977
    ETSS skrev 2011-08-20 19:05:37 följande:
    Föörresten stackars dig, det är inte lätt att tänka alltför mycket {#emotions_dlg.flower}
    Googla på Mindfullness, det är många som säger att det har varit dem behjälpliga. Dessutom är det vad jag förstår det närmsta du kan komma en vetenskaplig form av avslappning om du förstår vad jag menar, tror det finns övningar du kan göra hemma själv på nätet. Har du prövat olia former av massage?
    Tack för ditt råd, och nej, jag har faktiskt inte fått massage på ca 4 år.... Jag som trodde att det räckte att gå på promenad, men märkte att det är då som mina tankar frodas som allra bäst!

Jag ska googla.... såg att det fanns en avslappningsskiva att köpa oxå!

Tack igen!
  • Aprilia1977
    Jennnyn skrev 2011-08-20 19:39:57 följande:
    Din stackare! Jag känner igen mig, har också migrän och magsmärtor då och då. Det är verkligen inte roligt. Har du testat yoga? Det är riktigt behagligt och sägs vara bra för både kropp och själ. På mitt gym har vi dessutom Hot Yoga, då man yogar i 40 graders värme. Själv har jag tänkt gå på yoga lite mer i höst och se om det hjälper mig med mina stresssymptom.
    Vi har inte det på mitt gym, har haft en tidigare kollega som sagt att Yoga varit hennes räddning från att inte springa med huvudet rakt in i väggen....

Låter riktigt häftigt med Hot Yoga... borde testa det! :)
  • Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-08-20 20:09:01 följande:
    Men usch, hade en sådan period i mitt liv. Värst var det på kvällen, då kom ångesten fram. Fick även magsmärtor som du beskrev det. För att lindra själva ångesten/oron nattetid tittade jag på lätta glada filmer som jag sedan somnade till. Annars kunde jag ligga hur längesom helst i sängen och oroa mig. Jobbigt! Lider med dig!
    Oj, ja det borde man väl testa... gå in på Youtube och titta på roliga klipp! :)

I morgon börjar jag äta enligt konstens alla regler. Har redan förberett kycklingfilé samt mellanmål och nu blir det lådor till jobbet = inte äta jobbets mat

Ni, in i dimman..... Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Äpple
  • Aprilia1977

Hörrni!

Det är söndag idag!

Nu ska jag på morgonpromenad, sedan blir det 30g havregryn (till gröten) och 25g proteinpulver som jag rör till en pudding och äter + 2 vitaminpiller. 

Dags att njuta av den sol som jag ser!{#emotions_dlg.flower}

Äpple

• Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-08-21 18:51:32 följande:
    Usch, är så uttråkad. Är själv ikväll.

Funderar på att göra en smoothie ikväll som jag drack till mellanmål. Den var väldigt god. Den bestod av hallon, mjölk,  en halv banan och lite sötningsmedel. Skulle vilja göra någon smoothie på mynta, att den ska ha någon slags mintsmak...? Får bli att googla.
    På Progym här i Sthlm, har de fantastiska proteindrinkar, en favorit när jag är där, är när de använder after eight glass... men deras glass drinkar är väl kanske inte så nyttiga, men ack så goda! Tungan ute
  • Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-08-21 09:32:55 följande:
    Här blev det sovmorgon med. Skönt. Har precis ätit någon frukost av lättare slag. Förbereder just nu pannkakor (gjorda på fullkornsmjöl) till barnen som ska ätas med färska hallon och yoghurt (blandas ihop).

Mannen min sover fortfarande, men vi ska snart upp och träna. Han har ca 15 kilo att gå ned och vill ha hjälp. Från att ha varit grymt vältränad till att ha gått upp så mycket i vikt på 1 år pga stress. Nu jävlar ska han få svettas! {#emotions_dlg.djavulsk}

Efter träningen blir det givetvis proteinshake, funderar på att göra en favorit i repris. Glad

Och ni som älskar smoothies som mig får jättegärna dela med er av era tips!
    Jag måste bara tipsa en av mina förebilders drinkar som hon gör... och kan tala om att den är god... men vi alla har ju olika smaker,. Jag använde dock vaniljprotein i min drink istället för isolat, jordgubb

http://www.body.se/bloggar/cecilia-benjaminson/20110411/recept-pa-frukostdrinkenmaltidsdrinken

Ta en vanlig proteinshaker och häll i följande:

2-3 dl Minimjölk (varierar om jag är på diet/off season)

1 dl Fiberhavregryn

1 Ägg (rått, bara knäck i)

1 Skopa Pure Whey Isolate (OLIMP) Jag använder Jordgubb, tycker det blir godast ihop med bananen

1/2-1 Banan (varierar om jag är på diet/off season)

1 tsk Krossade Linfrön

1 tsk Pumpakärnor

1 tsk Solroskärnor

1 tsk Pinjenötter

2-3 st Sötmandlar

2-3 st Hasselnötter

1 krm Kanel

Stoppa i en stavmixer och mixa och drick! Kan inte bli en bättre start på dagen Jag brukar även ta denna drink när jag har bråttom och inte hinner äta, så det kan m.a.o. bli upp till fyra ggr/dag ibland :0

För att göra det enkelt för oss har jag fyllt översta lådan i köket med små skålar med fröer och nötter, det ser inbjudande ut och gör att drinken går snabbt att tillreda.

Smaken på drinken styrs så klart mycket av proteinet, är det ett äckligt protein blir drinken äcklig, därför kör jag med Olimps goda Pure Whey Isolate (och för att näringsvärdet i den är bra så klart) Det går även att dricka den utan bananen men då sjunker alla gryn och frön till botten så man får jobba lite med att få i sig allt ;)
  • Aprilia1977
    Mollly skrev 2011-08-21 09:46:36 följande:
    Här fick vi en härlig sovmorgon idag. Dotter vaknade inte förens 8.30. Förutom när hon kom in vid 6.30 och skulle gosa ner sig hos ossSkrattande

Fy vilken ångest jag hade när jag hade svullat i mig alla jäkla chips igår. Blev några varianter av plankan. haha
    Idag blir det ett hårt pass för överkroppen.  Kanske ett pass bakom gräsklipparen också.
    Idag är det sista dagen på semestern, så nu är det dags att käka nyttigt igen. mkt salladerSkrattande
    jag har lärt mig att man får svulla en dag i veckan.... Så, nu har du förbrukat din för denna veckan. I morgon är det en ny :)

Gör inte som mig iaf, att straffa mig själv...
  • Aprilia1977
    Jennnyn skrev 2011-08-21 16:01:11 följande:
    Hej på er! Jag behöver lite råd. Jag har börjar få tillbaks rösten litegrann, men är fortfarande så pass hes att det lär ta några dagar till att bli helt bra.

Jag känner mig inte sjuk för övrigt och har ingen feber. Tror ni jag kan köra ett lättare styrkepass ikväll (självklart kommer jag lyssna på kroppen)? Hur skulle ni ha gjort om ni var i min sits?
    Lite sent att svara dig nu, men jag har lärt mig enligt konstens alla regler att så fort man har ont i halsen, är det BIG NO NO, att träna! Feber i kroppen = nej till träning, kroppen håller på kämpa för att du ska bli frisk....

Men där emellan kan du träna...

Det finns olika läror, jag tycker att du ska gå efter din egna magkänsla!

Krya på dig!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!