Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2012-07-19 18:36:24 följande:
    Det är väl först nu som du börjat belasta det skadade området och då är det inte alls konstigt att yrseln kommer nu. Jag har skapat mig en egen liten teori ang min yrsel (av mängder av besök hos läkare, sjukgymnaster och kiropraktorer) och jag tror att hjärnan reagerar så när musklerna inte riktigt orkar jobba som hjärnan förväntar sig att de ska. De ger inte det motståndet som hjärnan förväntar sig och då blir effekten den samma som om man går på en båt. Jag tycker helt klart att du ska ta yrseln på allvar och jag tycker att du ska söka upp en duktig sjukgymnast som kan ge dig rätt övningar för din skada. Den övningen som jag gjorde förra veckan fick jag för flera år sedan av en sjukgymnast, men då var jag inte i status att kunna göra den varannan timme. Jag skulle kunna försöka mig på att förklara den, men risken att du fattar fel samt att den övningen inte är bra för dig är ju rätt så stor.                  
    ok. ska ringa till dom imon och boka en tid. Hoppas jag får en ganska snart. Det är grymt jobbigt när man går runt och är yr hela tiden.
  • Mollly

Nu är jag äntligen tillbaka med träningen. Efter att jag fick en spricka strax ovanför svanskotan i slutet av Maj, kom jag inte tillbaka till gymmet som jag hade tänkt mig. Men nu jäklar. Har varit på två skivstångspass denna veckan. Det känns så jäkla gött att träna igen. Så nu är det tillbaka till träning minst 3 ggr/veckan.

• Mollly

I förrgår testade jag att köra ett tabata pass här hemma. åh jäklar vad jobbigt det var. Super smidigt att träna hemma om man inte kan komma iväg till gymmetSkrattande

Funderade lite på en sak. Äter ni mkt ägg? Jag äter alltid minst tre ägg till frukost. Vissa säger att det är bra att äta ägg, vissa säger att det absolut inte är bra. Någon som har en susning om detta?

• Mollly
    MissKaos skrev 2012-11-02 09:43:35 följande:

Ja, förrut sa man att man kund få högt kolestorol av ägg. NYA studier visar att så är inte fallet.
    JAg äte rmed mkt ägg. Ett till frukost, ett på kvällen och ofta ett däremellan... Ägg har en proteinsammansättning som är lätt för kroppen att ta upp
    Jag har hittat en blandning av kesella och yoghurt (naturell) på Lidl som jag äter till frukost. Den har en god konsistens. lowfat och high protein. Blandar den med massa bär och drar på frön och nötter (så får jag bra fetter) och så just ägg då till..
    vad heter den? ska kolla nästa gång jag har vägarna förbi LidlSkrattande
  • Mollly

Hej på er. Nu är det bra längesen jag var här inne. Träningen har inte varit på topp direkt.
    Nu har jag gått och blivit gravidSkrattande Kan man fortsätta att träna som vanligt eller är det något man bör tänka på?
    Vill inte berätta för instruktören på gymmet än. Men om några veckor tänkte jag kolla med henne och be henne lägga upp ett nytt träningsschema till mig.

• Mollly
    Ponzi skrev 2013-01-15 13:02:40 följande:
    Ös på flera på gymmet har kört på länge under gravididetetn, frun min körde ända tills 2 dagar innan förlossningen skedde :)
    Det enda man måste göra är att förändra träningsschemat lite,, undvika att träna mage osv, eller lättare sagtr, det blur ju med tiden omöjligt :D
    Du kan i princip träna allt, förutom bålen, sedan beror det på om man har bra maskiner eller så.
    Nu snackar jag förvisso mest om ren styrketräning.
    Jag kör enbart styrka. Eller jag joggar först innan jag kör styrka. Men jag började träna för att bygga muskler och vill fortsätta med detSkrattande
  • Mollly
    MissMe83 skrev 2013-01-18 12:13:50 följande:
    Hej mina vänner. Nu har jag fått klartecken för vattengympa så nu jäklar. Fick veta idag att vi väntar en liten kille 14/6
    Grattis. Har missat att du ens är gravid. Var som sagt ett tag sen jag kikade in här.

Wiggo, Vincent är två pojknamn jag gillar
  • Mollly

Idag kom jag äntligen till gymmet. Men kunde knappt köra någon uppvärmning. Fick avbryta efter 10 min gång, och då gick jag inte snabbt. Fick ont nere i magen. Har ni känt något liknande när ni tränat under graviditet?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!