Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Vilodag!
    Har cyklat tor till jobbet och till ett möte, vilket ger ca 2h cykling idag..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Anders 990 skrev 2012-03-05 20:05:14 följande:
    Träningsångest nu. Har pga förkylning, jobbresor, sjuka barn inte kommit igång ordentligt med mitt nya gymschema. Är sugen som tusan på skivstången men måste bli frisk först. Fortfarande risig, hostig och jävlig, rösten är paj, tonläget skiftar som värsta fjortisen, plötsligt låter jag som barry white när jag snackar, detta + vabb gjorde februari till riktigt dålig träningsmånad, enbart 5pass på gymmet. Mars börjar riktigt dåligt, hoppas det lossnar snart.
    Allt är bättre än inget. Och man kallar väl februari för vabruari av en anledning!
    Kan du göra någonting och var nöjd med det? Typ promenader etc?
    Tessou skrev 2012-03-05 19:08:27 följande:
    Vill också cykla, men  min är fall-färdig, ska spara ihop till en bättre nu till våren.
    Jag köpte min på rea för ett par år sedan. Cyklar massor! Det är jättebra Tror det är en anledning till att jag har så bra kondition.

Lite ömma knän, ska kleta in dom med voltarengel i kväll och imorgonbitti. FÖr imorgon vill jag SPRINGA!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

drygt 13 km löpta idag. HAde tänkt 14, men jag hade hallucinationer om vatten på slutet där -så det blev raka spåret hem!

• MissKaos
    Beckaa skrev 2012-03-07 20:10:59 följande:
    Haha, låter som det var ett smart drag att avbryta :)

Jag premiärsprang idag. Det har inte funkat pga hjärtklappningen jag fått pga medicinjusteringar, men nu så! Det blev visserligen bara en halvmil, men kändes som en bra idé att inte chocka benhinnor allt för mycket i början. Det gick lättare än förväntat och jag längtar till nästa pass!
    Nej, börja på 5km och öka LÅNGSAMT är smart *pekar på mina knän*

Här blev det en tur i gymmet, ogillar eg det känns alltid som om jag latar till mig där jfr skivstång etc. Det blev:
     6km löp på bandet (ca 33min)
    div plankor och bollövningar, tricepsdips, utfall fram/bak mde viktplatta dock bara 10/ben "jägarvila" med boll, vader, armhävningar med benuppdrag, axel-armhävningar och *hmm* några övningar på bollen.
    25 min på CT.
    Får duga. Kände mig lätt skakig efter detta. VAB idag, lillkillen hade 37,9 igår.. Ska vara hemma med honom imorgon med. Gubben ska på´tjänsteresa så ingen träning, inte en cykling till jobbet. Men på fredag lurar jag på 10 +10 km löpning. Hoppas jag orkar.. Lite nervös  för den löpningnen.
  • MissKaos

JAHA! Skulle lämna ungen på dagis imorgon (VAB två dagar) Och då få till mitt löp på 10+10km till och från jobbet. Så bajsade han så det var skit ner till knäna och hade i samband med det 37,7. Kan ju inte lämna honom på dagis. No way. HAn känns ok nu men, nej. Så nu missar jag det jag hade taggat för! SKIT OXÅ ( idubbel bemärkele) MAken är på tjänsteresa, kommer hem rätt sent imorgon..

• MissKaos
    Beckaa skrev 2012-03-08 20:24:21 följande:
    Härligt! Keep it up!

Inte lika härligt... :(

Jag hade vilodag idag. Den bestod av ett rätt hårt pass för biceps, triceps och mage. Så kan det gå, men är man sugen är det lika bra att passa på :)
    Vilodag my way!
    JAg har kommit fram till att han nog kan få vara i barnpassningen på gymmet medans jag springer påbandet om han inte lösbajsar mer i natt eller imorgno bitti. DOm byter ju inga blöjjor och han vill leka! Så an vi äta ngt gott till lunch sen, på stan. Och kolla in en butik som har 70% på jeans..
  • MissKaos

10km på bandet, ca 55 min (fm)

10 km ute, 53 min(em)

*nöjd*

Börjar tro att det ska bli en halvmara av allt detta springandet!

• MissKaos
    Mollly skrev 2012-03-09 20:48:16 följande:
    Idag blev det 20 min rodd. Shit vad jobbigt det är.  Sen blev det styrka för magen.

Om man vill bli av med fläsket snabbt. Vilket är bäst av löpning och rodd då?
    Rodd drar ngt mer i kcal. Om man vill bli av med fett: Diet och löpning kombinerat med typ bodypump. Fungerar. Lovar.
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-03-09 21:29:59 följande:
    Något tips på bra diet?
    Ja, men det är ganska tufft.

Bort med fett och det mesta av kolydrater. Ät de kolhydrater du vill ha på fm, typ till frukost. Bort med mellanmål! Ät DIREKT efter träning 20gr protein 40 gr snabba kolhydrater.
    Frukost tex gröt + 1 ägg. Ingen sylt! Bär i gröten. Minimjölk.
    Lunch, tex sallad med räkor+ ägg eller skinka etc. Kankse lite bönor (kikärtor) med, det räcker som kolhydratkälla.
    Väljer du sushi etc ta en stor port och plocka bort 1/2 av riset. Kankse lite bönor (kikärtor) med, det räcker som kolhydratkälla.
    Middag: LITE pasta max 1/2 port + dubbel port av proteiner (tex kyckling, fisk) rejält med grönisar.

Innan du lägger dig: En proteindrink.

Sen är det HÅRD träning som gäller. Gärna pass upp emot 90min, helst varje dag..

Du kommer vara hungrig. Men det fungerar.
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-03-09 21:45:05 följande:
    Shit hur klarar man sig utan mellis? Skrattande Visst nu äter jag i regel bara ett ett som mellanmål, men måste ha i mig något. haha annars dör jag ju av hunger.Skrattande
    Lightläsk. I mängder. Fiberkapslar. Lider?

Jag har prövat div, det där fungerar -men är plågsamt. Du kan ju göra det "light"och lägga till lite. Äter man tillräckligt klarar man sig eg utan mellis om man inte tränar extremt. När jag låg på 4h/dag behövdes det. Nu? Njae, jag äter det ändå men behövs? Skulle nog klara mig fint utan.
    Testat nya SKYR btw? Känns ju som en bra grejj efter träning!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!