Träningsnördar - här samlas vi!
Placering 145 (av 4300 startande vet inte hur många som var kvinnor, men jag gissar på runt hälften)
Placering 145 (av 4300 startande vet inte hur många som var kvinnor, men jag gissar på runt hälften)
Smärta i benhinnorna är en överansträngning. Stretcha, vila, bra skor och att öka intensitet (längd) på pasen LÅNGSAMT (max 10% vecka) är viktigt.
Gissar på startgrupp 5-7! Inte så illa pinkat..
Idag: 8km lugnare löpning som planerat. Lunchträning! Steg (vi kör stegtävling perfekt udner uppladdningen för gbgvarvet) ca 23.000
2km uppvärming
5 km snabbdistans (ca 22min)
3km nedvarvn
10km löpning totalt ca 58 min.
Lite "hemmastyrka", dips i trappan bicepscurl med gummiband, 2 axelövn och lite mage/korsrygg. Känner mig ganska nöjd, men mina ben är sega.. Nåväl -det kommer dom väl vara den närmsta månaden, drygt. Känner ett behov av att köra lite styrka för jag ser ju hur jag tappar på armarna och man är ju lite fåfäng..
A J! mina benmuskler!
Skivstångsp + 5km på bandet.
LÅnglöp planerat till imorgon..
åååh min ben Träningsvärk..
10 km löpta som morgonträning idag -till jobbet! Sen ska man bara hem med HELST ska det bli14-16km på hemvägen. Vi får se vad benen stoppar för! Imorgon intervalllöpning på bandet samt lite core/armar/axlar -det som hinns med. Sen är det ett intervallpass kvar att göra i helgen. Snacka om att et känns att man är i värsta uppbyggnadsfasen!
Hemma!
10+13km löpta.
Trött och lite öm, men ganska nöjd
Fre: ett misslyckat intervallpass. Träningsvärk och ingen riktig energi. Blev nästan 10km löpning iaf.
Idag: Vila!
Imorgon intervaller + springer nog ett varv i skogen efteråt om det är fint väder, för meditation typ