Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Placering 145 (av 4300 startande vet inte hur många som var kvinnor, men jag gissar på runt hälften)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Smärta i benhinnorna är en överansträngning. Stretcha, vila, bra skor och att öka intensitet (längd) på pasen LÅNGSAMT (max 10% vecka) är viktigt.

Gissar på startgrupp 5-7! Inte så illa pinkat..

Idag: 8km lugnare löpning som planerat. Lunchträning! Steg (vi kör stegtävling perfekt udner uppladdningen för gbgvarvet) ca 23.000

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Machapuchare skrev 2012-03-27 06:13:33 följande:
    Tränade också med sonen (6 år) igår: 20 minuter skogslöpning i solskenet. Han var så duktig och kämpade och sprang nästan hela tiden!
    mysigt!

Sitter och kontaterar att jag inte KAN gå int eoch köra på bandet för att få till ett pass skivstång idag. det ks abli 17 grader..
  • MissKaos

2km uppvärming
    5 km snabbdistans (ca 22min)
    3km nedvarvn
    10km löpning totalt ca 58 min.
    Lite "hemmastyrka", dips i trappan bicepscurl med gummiband, 2 axelövn och lite mage/korsrygg.  Känner mig ganska nöjd, men mina ben är sega.. Nåväl -det kommer dom väl vara den närmsta månaden, drygt. Känner ett behov av att köra lite styrka för jag ser ju hur jag tappar på armarna och man är ju lite fåfäng..

• MissKaos

A J! mina benmuskler!
    Skivstångsp + 5km på bandet.
    LÅnglöp planerat till imorgon..

• MissKaos

åååh min  ben Träningsvärk..

10 km löpta som morgonträning idag -till jobbet! Sen ska man bara hem med HELST ska det bli14-16km på hemvägen. Vi får se vad benen stoppar för! Imorgon intervalllöpning på bandet samt lite core/armar/axlar -det som hinns med. Sen är det ett intervallpass kvar att göra i helgen. Snacka om att et känns att man är i värsta uppbyggnadsfasen!

• MissKaos

Hemma!

10+13km löpta.

Trött och lite öm, men ganska nöjd

• MissKaos
    Tessou skrev 2012-03-29 18:15:45 följande:
    30 minuters pump avklarad! Har nyss ätit och funderade på att duscha, men jag ska nog ut och gå med sonen (när maten sjunkit ner) istället. Så får det bli dusch sen istället. Han sitter och halv sover i soffan - så går det när man vägrar sova middag. Imorn ska jag jobba - blev en kort arbetsvecka!

Jag riktigt känner hur hon det gör i vaderna...
    Skönt Pump är fina grejjer, och nu när det är så gott ute är det ju skönt att röra på sig ute med.

Vaderna är inte så stort problem, men framsida lår *aj* körde ju skivstång igår och det svider idag. Nåja, bara att inse att det kommer vara så det känns ett tag.. Intensivuppbyggnadsfas får göra lite ont Knäna däremot! Klarar sig bar nu -skobytet hjälpte!

Vi har en stegtävling via jobbet (tappa.se) jag ligger högt upp på "topplistan" av alla människor som är med. Men H U R lyckas en människa gå dubbelt så många steg som mig? TOm IDAG? Jag har ju löpt ganska långt, gått en bra bit för att köpa luncg, hämtat på dagis... Hur hinner man arbeta då?

Snart sängen för mig, kvällsmat först bara. Kan inte förstå hur hungrig jag är idag!
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-03-29 20:09:21 följande:
    Hemma! 3,5 km blev det, det var jätteskönt ute!

Hur många steg har du tagit idag?

Det kan ju vara en brevbärare eller liknande som har mer än dig? För några år sedan fick vi stegräknare på jobbet för att kolla på skoj, det är en som bara har trappor och massor med 8:a våningshus.. han fick en hel del. Jag cyklade då, och det räknades inte så jag fick inte så mycket - även om jag tyckte då att ett tramptag borde räknats som ett steg!
    Här räknas även cykling! Ja, det klart det skulle ju kunna vara så... dryga 45.000 steg idag. Fast det känns lite snålt efter att ha sprungit 23 km(drygt) och jag går ca 5000 på jobbet/dag + kite hemma. Så förutom löpningen ca 7000
  • MissKaos

Fre: ett misslyckat intervallpass. Träningsvärk och ingen riktig energi. Blev nästan 10km löpning iaf.
    Idag: Vila!
    Imorgon intervaller + springer nog ett varv i skogen efteråt om det är fint väder, för meditation typ

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!