Träningsnördar - här samlas vi!
Apropå form, 48 år gammal, skaplig deffning
Apropå form, 48 år gammal, skaplig deffning
Jag får bara komplimanger för min kropp. Jag tycker ju ändå att jag är lite musklig, framför allt på ryggen, men också ben, och har axlar och bröstmuskler. Just benen får jag mycket komplimanger för. Faktiskt tycker jag själv att jag har mycket kvinnligare former nu än när jag var mager (min man håller med).
Ligger ännu rätt lågt i intensitet på min träning... och upptäckte idag att jag har tappat mycket i styrka i frontböjen!
Oh my... jag är så sjukt sliten!
Dagens wod var:
3-3-ME back squat jag körde 75kg och det var rätt tungt. Fick 4 på sista set men kunde nog klämt ut en till med heja rop.
5*2 min Amrap
5 Thrusters
5 burpee over box(facing)
Mamma mia!! Fick jämt två varv per rund förutom första där jag gick ut för hårt.
Jag mår fortfarande illa.
Tror jag ska vila i morgon. Så slut som jag är ska man inte bli av några Thrusters....
Idag var det dags igen. Dagens wod
3-3-ME 95kg
Kom lite av mig på sista set, blev bara 3. Borde klara 5. Ska testa det nästa gång.
Amrap 15min
400m run
20 m walking lounges 32kg
5 bar muscle ups(jumping)
2 varv plus run, lounges och en bmu
Idag var det dags igen. Dagens wod
3-3-ME 95kg
Kom lite av mig på sista set, blev bara 3. Borde klara 5. Ska testa det nästa gång.
Amrap 15min
400m run
20 m walking lounges 32kg
5 bar muscle ups(jumping)
2 varv plus run, lounges och en bmu
Idag har jag riktig träningsvärk typ bak knäna, övre del av rumpa, rygg, sida etc. Gissar på utfallen med vikt. Det var tungt. Vila idag i alla fall! Var ute och slarvade igår kväll!
Pass 103
Strikt press
5-5-5-5-3 50-60-70-80%
Wod 5varv
10 pushpress
10 powerclean
15 situps
15 boxjump
Vila 1min mellan varje varv
Rx var 50kg, jag fegade och körde 40 och kunde köra unbroken de två sista varven och då är det för lätt. Men jag har ingen koll på min status längre och är väldigt ojämn. Just pressar och powerclean är jag fortfarande stark i antar jag.