Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2011-08-24 21:13:16 följande:
    tänkte på detta med antalet gram protein/måltid. Jag väger 57kg ska jag då ta mellan 85,5g-114g under dagen?
    Man rek ,2-2g protein/kg kroppsivkt/dygn. JAg får äta lite mer för att bygga. Tänk på att sprida det över dygnet!  Tallriksmodellen är ganska bra -men öka protein (kött, fisk, ägg bönor mm lite)

Och glöm inte att de ska var >GOTT att äta!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-08-24 20:30:39 följande:
    Man läser ju överallt att keso är så bra hit och dit. Men hur fasen ska man lära sig att äta det? Jag tycker det är såååå Kräks Tror det förbli kesella för mig istället.

Sambon säger alltid att det är så onyttigt att trycka i sig en hel kesella typ som mellanmål lr liknande. Men tränar man och så, så kan det väl inte vara så onyttigt?
    Ät något annat då. Keso är väl bra, men det är filmjölk med. Eller lättmjölk. Eller ägg, eller makrill, eller skinka..
    KESELLA är supernyttigt. Vanligt att man äter det under deff ju! INför tävling.. Den magra alltså. Läs innehållsförteckningen och fråga honom vad det är som inte är bra.. Min vännina som deffade ner sig till T R E % underhudsfett åt det.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-25 07:47:04 följande:
    Här kommer lite OT-gnäll: är anigen trött på att maken tror att han kan sitta och glo på TV hela kvällarna. När jag kommer ner mer barnen på morgonen så finns det saker från gårdagen som måste tas om hand. Jag blir superstressad av att börja dagen med att ligga på minus (dvs börja med gårdagens skit). Vi får nog ha ett samtal här hemma för jag ska börja arbeta och nu är hans latmaskdagar över. Jag har passat upp allt för länge....*korkad*
    Grattis. Du har en normal karl, uppfostrad (servad) av en kvinna. Och nu tror han att hans fru med är en hushållerska. Du vet att ursprungsbetydelsen för ordet HUSTRU är hemtjänarinna va?
    Och jag med. Passar upp-
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-25 20:05:22 följande:
    Äter ni "vanlig" mat till lunch och middag eller kör ni nån inriktning (diet)?
    "vanlig" mat. Hemlagat alt sushi.

13 km på ca 78 min. Nöjd!
  • MissKaos

Dagens kostintag:
    2600 kcal.
    193 gram proteiner
    30% protein
    25%fett
    45% kolhydrater.

Som ni ser "snor" jag procent från kolhydraterna och äter mer protein, samt ligger i nerekanten av rek fettintag.
    Och HÖGT kaloriintag för att vara en tjej på 58-59kg. (BMI på 19,7) underhudsfett senster mätningen 12,3%

Med detta vill jag ha sagt: ÄT! Känns ju somom jag är på rätt spår, ska försöka lägga på mig 1-2kg muskelmassa under vintern. Nu kanske det blir svårt när det fortfarande är löpsäsong.

Ska köra kortspinning imorgon + lite gym -focus core. Och vila lördag, kort och lätt jogg söndag. Vila må + tis. Springa lopp på onsdag

• MissKaos
    Matsina skrev 2011-08-25 20:11:18 följande:
    Vad anser ni är de bästa sättet att förbränna fett på??
    Löpträning.
    Anser inte, utan vet..
    1 sprungen km = 1förbränd kcal/kg kroppsvikt.
    Det är lite skillnad om du ska deffa föt tävling och ligger extemt lågt i fett% på din kropp. Hård konditionsträning under längre tidsrymd samt envishet, bra kost och att alltid välja trappor, ej hiss, cykel inte buss osv..
  • MissKaos
    Aprilia1977 skrev 2011-08-25 21:14:28 följande:
    Ja, Anna-Maria Lacatus har säkert tränat i 5-7 år.... Snygg kropp, inte sant!

Kämpa på!
    Det räcker inte med träning.. Det ska till en massa kost med. Gissar att hon tränar 2-4h/dag...

JAg vill med ha hennes kropp *dregglar*
  • MissKaos
    Aprilia1977 skrev 2011-08-25 21:38:38 följande:
    Vad kul att du ser framsteg! Skrattande

Är det inte så lustigt egentligen att våra kroppar är så olika. Vissa behöver ditt och andra datt för att fungera. Nu vet jag inte riktigt hur mkt kcal etc som jag ligger på, men jag har märkt att mindre fett, mer protein och lite mindre kolhydrater (nu räknar jag inte med kolisarna i grönsakerna) det funkar så fantastikst bra för mig!

Kämpa på! Det är ju skitkul att se resultat!!!
    Jag räknar heller inte alltid. Men ibland. DAgens räkning var eg till tråden -eftersom så många tjejer verkar äta för lite protein och för lite energi..

Ja kroppar är olika, men efter att ha tränat på gym ganska intesivt *herre gud* i 20 år, och umgåtts med lite byggarfolk osv så lär man sig att vissa saker verkar fungera på alla. Man kanalltid  lita på havregrynsgröt, armhävningar och envishet som en duktig instruktör och cyklist sa en gång Jag äter lite lite kolhydrater för att springa eg -men jag gillar att var lite deffad sådär. Gillar att kunna ha linne och vis upp musklerna -kalla det fåfängt men so what.
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-26 07:14:06 följande:

Här är en kvinna närmare 40 år som har fått denna kropp på 10 veckor (!). Tänk vilka resultat man kan få då på 1 år!

Länk: ptfia.se/min-motivation/#Kommentarer
    WOHOOO! Snygg har hon blivit!
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-26 08:34:00 följande:
    Jag har tränat betydligt mer än 10 veckor, plus att jag sköter min kost - inte sjutton har jag lyckats åstadkomma ett sådan resultat Tungan ute.  Där ser man vad expertishjälp kan göra  
    ..och antagligen extrema grejjer både på kostsiddan och träningssidan..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!