Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Fråga för er tyndlyftande tjejer(antar att det är ett icke-problem för killar). Får ni mycket blåmärken av marklyft? Hur gör man för att undvika? Jag jobbar mycket med tekniken och min Pt säger att det är bra, men jag får sjukt mycket märken under knäna av stången... Funderar på om såna där neopren knästöd kan hjälpa?

Idag körde vi:
    1 km rodd
    Cirkel med: handstand push-up*2
    Hängande höga knälyft*4
    Marklyft 25kg *6

Hann 10 vändor på drygt 15 min. Läser ju här att jag bör lyfta tyngre, men antar att det är en anledning till att vi inte kommit oss dit än....

• Margaux

Alltså... Jag menar smalbenen... De startar halvvägs upp och slutar ca 10cm under knäskålen. Jag gör bara marklyft med Pt och han jagar på mig hela tiden så jag vet att det är "riktigt"....
    Jag tränar med långa, tunna tights men det hjälper inte det minsta. Kanske ska skaffa höga, tuffa strumpor...? köpte iaf hotpants häromdagen eftersom alla mina förebilder inom Crossfit har det! Hehe.

• Margaux

Provar att lägga upp en bild... Men kvällens nybakta protein brownies... Jättegoda!

• Margaux
    cosinus skrev 2015-09-02 22:48:42 följande:
    recept? *dregglar lite*
    Detta var ett pilotprojekt men så här ca:
    160gr urvattnade svarta bönor(en Go Eco kartong)
    50 gr ärtprotein
    50 gr mandelmjöl
    50 gr kakaopulver
    2 ägg
    1/2 dl stevia eller valfri sötning
    2 msk honung
    1 dl vatten
    1 dl mjölk/ mandelmjölk eller vad man nu vill ha
    1 tsk bakpulver

Mixa!

Rör i 1 dl kokosflingor, 1 dl raw Coco nibs
    5 msk smält kokosolja

Bred ut i form med bakplåtspapper, grädda 15-20 min på 180. Lägg några bitar med valfri choklad på och låt smälta( jag hade Lindt 70% med chili), pensla ut och skär rutor.
    Med vätskan får du känna dig fram, smeten ska vara "fast" men kletig. Mitt recept är inte så sött, man kan lätt dubbla sötningsmängden. Men jag gillar bitter choklad!
  • Margaux

Man kan säkert använda vilket proteinpulver som helst....

Och så glömde jag skriva att det var 1 krm vaniljpulver i. Inte vaniljsocker men mald vaniljstång.

• Margaux

Idag var jag på NMC på Elexia och det är typ Crossfit inspirerad träning i "buren". 10 stationer, 2*45 sek på varje. Slet med monkey bars efter onsdagens 22 huvudstående push-ups. Ont i muskler jag inte visste jag hade i axlarna.
    Annars är det ett kul upplägg. Ska fortsätta gå på detta...

• Margaux

Herregud! Idag är jag som en urvriden trasa.... Kommer just från Crosstraining och jag hade vilodag igår efter styrka(marklyft) och Core(i sal) på lördag. Har antingen ätit för lite eller sovit för lite gör idag gick det extremt tungt. Zzzz snart känner jag. Vi har spenderat helgen med att byta på två rum med allt vad det innebär av målning, packa upp och ned etc. Och nu är det slut!

Min kiropraktor är bäst i hela världen tror jag, men jag behöver han inte så ofta längre sen jag blivit "stor och stark"!!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-09-08 18:37:46 följande:
    Du undrade ju om handskydd tidigare, jag köpte ju ett par billiga i läder. Men dessa skar in i handleden då remmen var av hård kardborre så det blev bara sämre. Skippade det och tejpade egna gymnastic grips, har antagligen gjort 150 pullups senaste passen utan trasiga valkar. Som filmen nedan fast jag hade smalare tejp och gjorde för två fingrar. Skrattande

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Verkar lite för komplicerat för mig... Funkar fint så långt med flytande kalk!
    Men ska jag bli mer hard-core ska jag prova det där....

Igår blev det sex km på kvällen ute i mörkret och idag har jag varit på cross training. Väldigt kul idag! Cannon ball som uppvärmning och massa ovanliga övningar som boxning. Stenhårt och superkul!
  • Margaux

Veckans fjärde pass idag på morgonen. NMC på Elexia. Cirkelträning 45 min. Bra pass!
    Trevlig helg!

• Margaux

Hej!

Skrev inte om lördag men då var jag på två pass på Sats. Cardio Energy och Core. Väldigt bra båda två!

Idag var jag på morgonpass med pt. Vi gjorde Kettle-Bell clusters, shoulder press(?) i ringar bla. Måste nog jobba med tekniken med kettlebells för jag har blåmärken på armarna...

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!