Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2013-09-14 21:52:45 följande:
    Tänker mig spinning imorgon.
    Läggdax sov kasst inatt.
    Skyll på brandmännen!
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-09-15 07:45:27 följande:
    Wilowa: aha ja, du blir det svårt. På ett kontor kan man ju byta ut kontorsstolen annars Det va min tanke.

Hoppas verkligen du blir bra!
    Tack! Det hoppas och tror jag med! Med rätt hjälp kommer jag nog kunna träna upp det som fattas i kroppen och sedan kunna träna mig stark.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-15 20:35:34 följande:
    Spinning kört!
    2spinningpass och 2styrkepass i veckan. Samt cykel till/från jobbet. 20km dagl cyklibg totalt
    Går in i v 29 nu. Fick ftågan om det är dax att föda nu. *självdör*
    Bättre än käcka kommentarer om att det nog måste vara två i magen, följt av nån historia om nån de känner som minsann fick tvillingar trots att ul bara visat på en.

Jag har bestämt mig för att köpa gymkort på gymmet där sjukgymnasten är...bara sjukgymnasten ger mig tillåtelse. Tänker satsa på cykling i första hand om nu inte skjulgymnasten har några andra förslag. Tanken är väl att gå över till spinning längre fram, tror det skulle vara bra träning för mig.
  • Wilowa
    SpanskaFlugan skrev 2013-09-15 21:32:24 följande:

Jag fick börja med den övningen i början på sommaren. Men jag satt på en stol och lyfte bara på hälen....så då vet du hur illa däran jag vara haha! Det tog några veckor så fick jag "avancera" till boll och och lyfta hela foten och sen hela benet. Sen har jag jobbat på hela sommaren och byggt upp några specifika muskler på höger sida. Jag har fortfarande ont i ryggen men mycket mindre och nu jobbar jag med att bara få in ren styrka i ryggen så nu är det maskiner med vikter på gymmet. Jag tror att om man har ländryggsproblem så måste man underhålla ryggen hela livet och träna den konstant. Tyvärr :(
    Det låter lovande! Fast jag har konstigt nog inte värst ont, får bara så grymt trötta muskler som bara vill att jag ska sluta använda dem. Jag blir helt enkelt ostadig av det.

Testade hällyftarövningen nu och den känns bättre än den på bollen som jag fick av sjukgymnasten. jag känner att det tar rätt muskel. Tack för tipset.
  • Wilowa
    SpanskaFlugan skrev 2013-09-15 22:04:40 följande:

Vad bra att det kännsbra! Jag fick massa olika övningar på det temat. Låg ner på rygg och lyfte hälen meda bäckenet skulle vara stilla. En annan mycke bra (tyckte jag) som heter "rocking quad". Svår att beskriva men googla så hittar du den. Den liksom lärde mig hitta kontrollen i alla små musklerna i ländryggen och fick dem att jobba tillsammans. Hitta den på youtube (ignorera den töntiga inledningen...)
    " rel="nofollow" target="_blank">

Tack! Jag ska till en sjukgymnast i slutet av veckan och antar att jag med får en drös övningar då. Fast det skadar ju inte att tjuvstarta lite om de känns bra och är så "enkla". Ska kolla länken.

Jag har inte tid att vara sjuk till helgen. Jag borde vara med mina barn på två olika ställen och jag vet inte om jag fixar nåt av det.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-09-18 12:37:55 följande:
    Men det är en bit kvar
    Tummen upp Maria! Bra jobbat! Fast en liten bit kvar till vad?
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-09-18 13:06:28 följande:
    Mer muskler och mindre daller Men det är bara att bita ihop o köra. Har dåligt med polare som tränar så jag får göra allt själv!
    Funderar på var du kan ha nåt daller som går att träna bort. Tycker du ska vara nöjd med dig som det är nu, fast vill du bli starkare så kör...var bara inte så kritisk mot dig själv!

Jag tycker det är bäst att träna själv för då han man bara sig själv att ta ansvar över. Har man barn så är det svårt nog ändå att få till det tycker jag. Hur jag ska få till det sedan när jag börjar jobba vet jag inte, jag bara vet att jag måste fortsätta då. Fast problem är till för att lösas. Lyckas jag ta mig ur detta så ska det nog inte vara några problem.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-09-18 16:19:02 följande:
    Det finns ju i mina ögon grejer att jobba med, mage, rumpa, lår osv. Så att de blir fastare. Skinnet på magen är kanske svårt efter tre täta kottar, men man kan ju försöka
    Jo men du ska vara nöjd med dig själv ändå. Solig

Har bestämt mig för att testa att äta glutenfritt en period och se om jag får en bättre känsla i kroppen. Jag har länge funderat på att göra det och ett samtal med en bekant idag fick mig att bestämma mig. Får väl se hur enkelt jag tycker att det är. Vet att jag gjorde många missar i början när jag åt laktosfritt.
  • Wilowa

Jag fick en remiss till en sjukgymnast, men när jag ringde henne så tyckte hon att jag skulle till en annan sjukgymnast. Därför ringde jag den andra och fick tid tills idag. Det visade sig att jag hade rätt och att jag faktiskt skulle till den första. Som tur var så hade den första sjukgymnasten glömt att jag inte skulle till henne utan skickat mig en tid ändå. Snurrigt värre blev det.

Så skönt att det äntligen var nån som höll med mig. Jag har hela tiden hävdat att mina problem sitter i höften på vänster sida och att det sedan därifrån spridit sig, men nej det har tydligen varit fel på min nacke. Den här sjukgymnasten höll med mig om precis allt jag sa...synd bara att hon var specieliserad på nacke och bröstrygg. Nu får jag vänta ytterligare nästan två veckor innan jag får komma till den första. Suck! Då har till och med min sjukskrivning gått ut.  Sjukt att det ska ta fyra veckor att ens komma till rätt sjukgymnast. Fast jag berättade vilka övningar jag gjorde och hon tyckte att jag skulle fortsätta med dem. Känner dessutom att de hjälper.

Idag lyckades jag till och med ta mig till ishallen och lyckades se 2x15 minuter hockeymatch.     

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-09-18 12:23:51 följande:
    Före och efter, nu under uppbyggnad...
    När är första kortet taget? Kanske hittar du anledningen till din friskare vinter i detta kort.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!