Träningsnördar - här samlas vi!
Betvivlar jag!
Betvivlar jag!
Jag fastnade successivt, tränade tidigare på ett byggargym men har väldigt svårt för steroidkulturen och extremt (i mitt tycke) fula kläder och tatueringar. Att de sedan var som grottmänniskor gjorde väl inte saken bättre. Hittade då ett litet gäng som tränade för sig själva och hade roligt och var trevliga mot varandra. De ena gav det andra och när det dök upp en möjlighet att bygga ett eget gym i egen förening och lokal var valet enkelt.
Det hade lika gärna kunnat vara en atletklubb antagligen, men när belöningssystemen går apeshit efter en galen wod är det svårt att inte känna euforin crossfit ger Nu sen jag engagerade mig i styrelsen är nästan driften av klubben lika rolig som träningen men det ger tyvärr klart sämre träningsresultat då det tar så mycket tid att ordna med allt.
Kan nog vara skillnad på var man bor, hur gymmen känns. Jag älskar mina två gym, de är sinsemellan lite olika, men det är väldigt trevligt folk av allehanda slag.
Jag har bara svårt för de som släpper vikter hejvilt, framför allt i dragmaskinerna.
Ryggen är bättre, men jag har fått ungarnas förkylning. Så jag får fortsätta vila, börjar pappaledigheten imorgon det blir spännande
Hur gammal har den lilla hunnit bli nu? Härligt att få vara föräldraledig, det skulle jag med vilja vara nu, men jag tror inte mina barn håller med och inte fk heller för den delen. Mina barn är 12 och 14 år gamla.
Det går feber på jobbet, men än har jag klarat mig. Hoppas förkylningen släpper snart.
Vilka softa dagar man har som pappaledig alltså, jag förstår ju varför mammorna håller hårt på dessa! Jag tror seriöst sambon måste ha skarvat dubbelt upp när hon klagade på hur stressigt det är på morgonen och hinna med lunch etc. Trodde väl att hon kunde blåsa mig på ledigheten..
Det är ju inte en slump att det kallas "lattemamma".
Nu har vi medvind på boxen, mycket nytt folk efter allt slit, och idag fick vi ca 100 kvm gymgolv av en annan box som köpt nytt. Skitigt men annars bra skick, vi får lägga några timmar i en tvätthall så blir det bra sedan.