Träningsnördar - här samlas vi!
Nope, jag tränar oförtrutet fyra gånger i veckan. Rygg och bis ikväll. Sträckte mig dock i magen när jag gjorde chins, sabbade passet lite...
Nope, jag tränar oförtrutet fyra gånger i veckan. Rygg och bis ikväll. Sträckte mig dock i magen när jag gjorde chins, sabbade passet lite...
Jag har hip thrustat min egen kroppsvikt. Första övningen där jag tar min egen kroppsvikt, så jag känner mig sjukt stolt! Och så kan jag knäböja ordentligt utan att knäna viker sig, äntligen. Mer vikt än någonsin tidigare och ass to the grass.
Ikväll ska jag gå på ett boxpass, så jäkla kul ska det bli!
Höjde för övrigt till 65 kilo idag, men minskade repetitionerna till 8-10.
Sjukt nöjd, tryckte ut 80 kg.
Tycker det låter lite off, om jag ska vara helt ärlig, men det är nog för att jag anser att man är "elit" och inte bara "riktigt bra" om man tillhör de bästa i Sverige. Om man undantar de som är allra bäst (dvs rekordhållare) så ligger tjejerna som tävlar i klassisk styrkelyft på ~ 2 x kroppsvikten för knäböj, lite mer än så i marklyft, och 1-1,5 x kv i bänk. Känner en (fd) rekordhållare och flerfaldig SM-medaljör i bänkpress - förvisso man - och han ligger på ca 1,8 x kroppsvikt.
Titta i samma tabell för kvinnor:
Bänk 60 kg, drygt 2 x kv: elit
Mark 60 kg, 2 x kv: elit
Böj 60 kg, 1,5 x kv: elit