Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos: Hoppas det går över! Magsjuka är inte kul. Krigaren är väl en övning som kan ge träningsvärk, beroende på hur vältränad man är.

Nu har jag fått nåt som motiverar mig att träna mer än att jag har semester. Nu vet vi att vi kommer stå i Sälen kommande säsong med. Nu har vi dessutom fått en fast plats och inte bara en tillfällig...så glad! Solig

Igår började jag göra en sjukgymnastövning som jag varit duktig och gjort varannan timme. Kan lova att jag är så lagom less den nu, fast skam den som ger sig. Ikväll blir det antagligen yoga nere vid sjön och imorgon förhoppningsvis utomhusgympa. Sist jag var där var gräsmattan jätteblöt och det har ju regna sedan dess med. Fast blir det inget så kör jag nog lite styrka hemma igen.

Frågar åter igen efter bröstövningar som man kan göra hemma med hantlar eller gummiband.

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-09 22:09:39 följande:
    Ett härligt träningspass blev det ikväll. Kände konstigt nog att jag var enormt stark idag, trots 75 min hård träning ville jag ha lite mer när jag gick. Konstigt att det varierar så från dag till dag. Irriterande dock att inte vara totalt utpumpad efter ett pass, jag vill nästintill krypa därifrån, då är jag nöjd!

Föresten, någon utav er som tränar i Malmö?

Skönt att kunna ta ut sig så. Gör jag det samma så får jag krypa till kiropraktorn sedan. Det är så frustrerande att tvingas hålla igen eller bli straffad efteråt. Fast nu känner jag att min träning sakta börjar ge resultat och jag börjar även lära mig vad som funkar och vad som inte funkar. Jag har börjat hitta motivationen och känner att jag skulle kunna få till regelbunden träning...ja självklart har jag åkt på en förkylning nu.

Jag håller till i Värmland så det är en bit till Malmö.

Ett yogapass blev det i alla fall för mig idag. Ett stort åskmoln låg på lur hela passet, emn vi klarade oss.      
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-09 22:55:42 följande:
    Vad härligt med yoga, det vill jag testa, ser behagligt ut. Men jag är vig som ett kylskåp, kommer göra bort mig bara.
    Jag kan ärligt säga att jag inte hade koll på de andra på passet, knappt på min åttaåriga dotter som var med. Vill du testa så tycker jag absolut att du ska göra det och nu på sommaren kanske du kan hitta nåt gratispass såsom vi har här. Solig
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-10 10:17:13 följande:
    Wilowa: dom har ju yoga pass på Friskis där jag tränar. Har velat testa länge men är rädd att jag inte får ut något av det då jag är så stel.
    Jag skulle tro att det är tvärt om, att du efter några pass är betydligt mindre stel.
  • Wilowa

Fina kroppar ni har, var stolta över dem!  Önskar att jag med såg ut så där och jag ska göra mitt bästa att nå dit. Fast helt och hållet kommer jag aldrig lyckas, påsen på magen efter graviditeterna kommer jag aldrig kunna träna bort. Jag har dock alltid varit smal, så de extrakilona som satt sig runt magen de senaste åren irriterar mig.  Jag har under flera år haft problem med min mage och då kunde jag äta mycket som inte fastnade...det gör det nu. Jag måste helt enkelt lära mig att äta mindre och träna mer. Just nu är jag så träningsladdad och det känns så surt att jag blivit förkyld. Fast jag ska nog försöka mig på en lugnare promenad mellan regnskurarna i alla fall.

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-07-10 13:12:20 följande:
    Jag va pinnsmal och kunde stoppa i mig precis vad jag ville tills jag blev gravid... Efter tredje barnet och en förlossningsdepp vägde jag 84.4 kg!
    Bilder på det eländet finns i galleriet under "starka bilder". Allt går om man vill, men trådsmal blir jag nog aldrig igen.
    Väger 63.5 kg till 163 cm men har nog en del muskler som väger in där.

Jo jag har bestämt mig att gå ner de retsamma 8 kilona som smygit sig på, men som sagt påsen på magen måste jag operera bort om jag vill bli av med den. Min yngsta är åtta år nu och jag hade idealvikten för 1½ år sedan. Visserligen ar jag inte vältränad då, men uttämjd hud går tyvärr inte att träna bort...inte helt i alla fall Fast som snart 40-åring så bryr jag mig inte så mycket om just den. Däremot vill jag kunna ha tighta kläder utan en bilring som väller över byxkanten. 

Jag väger idag 68 kg och är 169 lång. Det är kanske inte så mycket egentligen, men jag är smal i mig själv. När jag träffade min man för 19 år sedan så vägde jag 47 kg utan att ha nån ätstörning. Dit vill jag verkligen inte igen, men 60 är lagom...i alla fall som otränad, lyckas jag bli vältränad så kanske trivselvikten landar nåt kilo högre upp.    
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-11 08:57:08 följande:
    Åh, en vanlig cykel jag trampar till/från jobbet varje dag -utom när jag springer- det blir 10km per håll och jag tror det ger jättemkt! Ffa får jag igång förbränningen (och hjärnan)  på morgonen och på em. Jag inbillar mig att det lixom håller förbränningen uppe under dagen,

Jag funderar också på att börja cykla till jobbet efter semestern, men hur gör du för att inte vara totalt genomsvettig när du kommer fram? ...eller har du möjlighet att duscha på jobbet? Närmaste bilväg så har jag 13 km till jobbet, på cykel kan jag gena genom skogen, men tvingas ta en lite längre väg så jag vet inte hur långt det blir.

Idag är jag feberfri så jag hoppas kunna träna imorgon. Kort men intensiv förkylning detta, skönt för jag ogillar att vara halvsjuk utan att det bryter ut.  
  • Wilowa

Välkommen Ziraya! Skönt med lite sällskap av nån mer otränad.  

Jag har insett att jag kommer få tillräckligt med armträning i sommar i alla fall...snart kommer maken hem med tre pallar med stenplattor som vi ska lägga. Tack och lov så kommer det en med en grävmaskin och hjälper oss att gräva. 40 kvm är det som ska läggas.

Just nu önskar jag att jag kunde köra värsta passet som avreagering, men inte så lämpligt när jag inte är frisk än. När vi skulle åka hem från stan nyss, så körde en mc-förare omkull precis framför oss. Han skulle ut på motorvägen och la sig ner i kurvan och det släppte när han kom ut i rullgruset. Läskigt, men vi tror att han klarade sig med några brutna revben.   jag känner mig lite omskakad fortfarande.  

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-11 17:22:44 följande:
    Wilowa: men fy vad obehagligt, förstår att du blev ordentligt omskakad
    Ja det var ingen rolig upplevelse och bilden av när han välte och kanade in i räcket kommer jag ha kvar länge. Fast det kunde ha blivit ännu värre, för vi höll nästan på att krocka med honom i rondellen precis innan.

Jag ska i alla fall försöka få med mig min man ut på en promenad, han tog hand om den skadade efter olyckan. Jag valde att sitta kvar i bilen, då min man hade kontroll över situationen. Min man är lastbilschaufför och han handlade innan jag hann reagera.
  • Wilowa
    Ziraya skrev 2012-07-11 17:27:29 följande:
    Tack för välkomnandet! Men usch vad obehagligt :(

Jag tror det är bäst att jag börjar med varannan/var tredje dag. Annars är det säkerligen lätt hänt att motivationen börjar tryta. Särskilt som att jag misstänker att jag kommer få en träningsvärk i benen som inte är av denna värld efter dagens lilla pass! Mina benmuskler började skaka/vibrera som sjutton mot slutet. Å andra sidan vet jag ju att jag tog i då, antar jag.
    Ja det är bättre att lägga sig på en nivå som man tror att man klarar av, än att köra stenhårt och sedan inte orka fortsätta. Jag har försökt komma igång att träna under ett år nu och det har gått lite i perioder och det tycker jag ändå att det är okej att det gör. Förvänta dig inte att du ska hitta träningsmoralen helt och hållet direkt, det tar tid att skapa nya vanor. Vad jag menar är att du inte ska ge upp bara för att det blir motigt, ladda om och ta nya tag istället. Nu känner jag mig dock väldigt träningssugen och passar på att utnyttja semesterns ledighet. När jag jobbar är det svårare att hitta tiden och då blir det inte av på samma sätt.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!