Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2013-11-27 20:04:16 följande:

....håller med!

Den sort som går runt i badtofflor är kul med..

Nu är klk klar! Lite småplock kvar. Sen är BÅDE barnkammaren OCH klädkammaren klara
    Kan ju lova att det var ett bra pass att riva gamla inredningen bära ut allt som fanns däri, skruva upp nya grejjer och lägga in allt igen.
    ..imorgon blir det tippen/
    Haha! Nån sån har jag inte sett än. Det trots att sjukgymnasterna i huset gör att variationen på de som tränar där är stor.
  • Wilowa

Trist att ni är sjuka, men det är inte jag som tur är. Igår hade jag premiär på snö och så underbart att känna att det funkade. Visst jag fick lite ont i ena benet men det brukar jag få. Det går över så fort som jag slutar belasta, men jag antar att jag kommer känna det på måndag.

• Wilowa

Hemma efter en underbar helg i Trysil. Kroppen känns helt okej, men jag är ordentligt trött nu. För tre veckor sedan slutade jag använda kryckorna och nu i helgen kunde jag göra övningar som utvecklade min skidåkning...sjukt! Fast jag är så glad över att det funkade, det hade inte känts kul att tvingas avstå skidåkningen. Insåg dock att jag måste lägga till lite mer benträning i mitt pass, det behöver jag inte för min rehab så jag har inte så mycket ben med i mitt program.

Lite kul igår...då avstod jag gruppträning eftersom barnen skulle vara skidlärare till sina föräldrar. Jag tyckte att det var bättre att min man fick gå på gruppträningen så kunde jag slappa lite och åka med dottern. Hon drog upp mig i stora backen och körde högavlastande övningar hela vägen ner...alltså benböj och det var skitjobbigt för mig som är så otränad. Trysils backar är ju inte direkt korta heller.

• Wilowa
    FrökenFreja skrev 2013-12-01 18:37:00 följande:
    Åh denna tråd har jag inte sett tidigare! Får man vara med här? "Nyfrälst" träningsnörd som sedan ett år tillbaka tränar 5-6 dagar i veckan, framför allt styrka. Får inte nog av snygga träningskläder. Har en del kilon som ska bort efter år av felätning men jobbar sakta men säkert med härlig träning och bra kost mig neråt till den där starka och smidiga kroppen jag ska ha. Ska bli kul att läsa lite mer här i tråden!

Klart att du får vara med! Välkommen!
  • Wilowa

Om man misstänker streptokocker pga inflammationer i nagelbanden, är det dumt att träna då?

FrökenFreja: Jag såg att du inte bor här i Värmland, men trodde nästan det pga ditt nick. Vi har ju fröken Fräken ifrån Fryken (Sveningvars) samt en känd ångbåt som heter Freja.

• Wilowa
    Scratchy skrev 2013-12-03 22:57:25 följande:
    Say WHAT? Vad gör att du misstänker streptokocker? Typ A? Det är ganska serious business.

Fast jag har inte ont i halsen, ingen feber eller annan påverkan än ont i några nagelband. Dessutom är det ju rätt vanligt att man är bärare av det utan att vara sjuk...
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-12-04 08:40:54 följande:
    Verkar osannolikt att det är. Barför tror du det? Boka tid på vc. Jag hade tränat.
    Därför att vi har streptokocker på avdelningen och att jag plötsligt fick inflammation i massor av nagelband samtidigt och att det inte gått över på minst två veckor. Jag har även haft så förr före halsfluss...och tränade gjorde jag. Orkade inte åka in till gymmet i morse före jobbet, så jag tränade hemma för första gången och det funkade riktigt bra.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-12-04 18:25:52 följande:

Aha. Men då är ju VC nästa nödvändigt för odling.
    Jo jag ska ringa dem, men det är inte helt lätt när deras telefontider är när jag jobbar.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-12-04 19:10:41 följande:

..eller åk på jourtid..
    Ringer dom inte upp om du lämnar tfn nr? Så gör vår vc och det är bra. Nu när man inte får utnyttja läkare på jobbet längre...
    De har gjort så tidigare, men det var inte så när jag försökte ringa i morse. Nån jourtid får jag inte, jag ringde 1177 igår för rådgivning...och tur är väl det för det är ju inte värst akut.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2013-12-04 19:49:45 följande:
    Mmm... om det är streptokocker vill man väl veta det så snart som möjligt. Kanske är olika typer i olika delar av världen, men för mig så är det panik till sjukhuset om man får det under huden. Men men, hoppas du har koll. Kanske är andra typer här i Sverige. Jag har bara erfarenheter av Sydamerikanska.

Vid kraftigt halsont och feber så testar de för streptokocker först efter tre dygn. Visar man dessutom tecken på vanlig förkylning så testar de inte alls. Detta eftersom många är bärare av streptokocker och överanvändning av penicillin leder till resistens. 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!