Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2012-08-09 22:37:23 följande:
    2020: välkommen till vårt gäng
    Vad brukar du träna??

Ni andra skriver en del om core pass. Vill någon vänlig själ förklara för mig vad det är? Såg att det ger saftig träningsvärk så det vill man ju prova

Träning för CORE muskelaturen. Dvs mage/rygg -finns utan redskap eller med en sån där stor luftfylld boll. Jag gillar att köra plankövningar, "stålmannen" etc!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Dagens pass: 8km löpning. Höll på att ja, hmm... *rodnar* Bajsa på mig.. För nära inpå frullen, och en massa vin mm igår *LOL* men men.

Imorgn HÅRDKÖRNING på riktigt! Långpass på fm (15-18km) sen ska jag instruera en klass spinning45 min på em. INtervaller ska dom få, ett riktigt j-a hårt pass! Kommer sova gott sen gissar jag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-11 19:20:42 följande:
    Misskaos: Ush vad hemskt, inte kul å träna när man e kass i kistan.
    Ha ha du låter som en riktig slavdrivare. Skulle vara skoj att ha dig som ledare någon gång, se hur hårt du pressar en

Folk som gillar atrt träna på kräks-gränsen brukar gilla mig..
  • MissKaos

Veckans samanfattning:
    Mån 8km löpning (tempo träning i ösregn) + 45 min core
    Tis:30 min CT + BodyBalance
    Ons -Vila
    Tors: 10+13km löpning
    Fre 6km (uppv + 5intervaller a 300m i 4:48tempo) 45min styrka i gymmet + 15min CT
    Lör 8km löpning, lugnt tempo -dock trail så en hel del backar!
    Sö:  långpass 15-18km + 45 min spinning(intervall, instruerar)

Så total löpsträcka bör bli 8+23+6+8+? 16= 45km+15-18 ca 6mil

• MissKaos
    Zirup skrev 2012-08-11 20:05:12 följande:
    Hej! Måste man vara vältränad för att hänga här? Jag är det inte, men hoppas på att bli! Vill dels gå ner några kilo för att komma i bröllopsform inför sommaren 2012 men jag skall också göra nått som påminner om en veckas militärtjänstgöring senare den sommaren och jag känner att jag ligger lite i lä... skall jag fixa utmaningen behöver jag förmodligen ett helt år på mig för att få bra fysik. Är inne på dag 4 med att powerwalka 1,5 timme om dagen och värsta träningsvärken har börjat släppa.

Nej. man blir förhoppningsvis peppad mot ett lite mer sunt liv.

Jag har mölat i mig allt godis och sött vi hade i huset nu!
    Det enda problemet är at tjag endast blir mätt på proteiner. Märkligt
    Känner at tjag håller på att komma ner med halsont. Lär ju bryta ut eller gå över imorgon...
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-11 20:58:47 följande:
    Zirup: nej det behöver du absolut inte vara. Tror att vi alla ligger på olika nivåer här och det gör det hela ännu roligare. Peppning och tips är ingredienserna i denna tråd. Välkommen

Misskaos: har också det problemet. Proteiner är det enda som riktigt mättar mig ordentligt som jag håller mig mätt på länge. Frågan är hur mycket proteiner som är för mycket?? Kan det få fel effekt? Dvs bli en tjockis effekt. En middag för mig består av nästan enbart proteiner, kyckling eller magert kött, keso och massor av grönsaker.

Nej. Du blir inte tjock av det. Protein och kolhydrater är "samma" 1g=4,2 kcal fett och alkohol är mer.
    Det som isf är, är väl att protein bryts ner i levern till kolhydrater och det isf sliter på systemet.
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-08-12 11:18:45 följande:
    Vad rekomenderar ni vid hälsensinflammation?
    Tror jag vet vilka övningar det kommer ifrån. Undvika dom? Köra lite, fast inte ge 200%?

Ska åka in och köpa lite voltaren gel när jag ändå ska handla mat.

Har kört hårt med magen i veckan och det resulterade faktiskt i -3cm. Så nu är jag grymt sporrad!!!!
    V I L A
    Voltaren/diklofenak tabl+gel
    Simmning. ABSOLUT Inte spring på mjukt underlag. Asfalt är bättre när du ska rehaba.
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-11 22:32:33 följande:
    Misskaos: öööh? Det där var lite grekiska för mig. Blir proteiner till kolhydrater?? Hur funkar det? Då borde man ju bli tjock? Fattar inte..*känner mig korkad*

Alltså, man blir inte tjock av NÅGOT så länge man gör av med det man äter. Kroppen bryter ner både fett och proteiner till kolydrater aka glukos. Hjärnan vill ha det som bränsle och så även muskler mm. Efter ca 60min hårdjobb måste kroppen börja bryta ner fett/proteiner för att få energi. Det går åt lite mer energi för att bryta ner proteiner till kolhydrater, äön för att använda kolhydrater. Levern kommer få köra processen 2 ggr sas.
    Strunta i logistiken och ät  det du mår bra av istället!
    Jag har läst nutrition på högskolenivå och skriver grekiska ibland utan att tänka mig för..
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-12 15:43:20 följande:
    Misskaos: tack hi hi märker att du har en fördjupad kunskap. Jag har en fundering till som jag hoppas du kanske har någon teori på.
    Sedan jag börjat tänka på min träning och vikt så har jag ätit godis Max 4 ggr. Då bara några bitar, typ 5-6. Men VARJE gång jag ätit det får jag extrem diarré. Det fick jag aldrig tidigare. Det har kommit detta halvåret. Vad har hänt med min kropp? Ofta kommer diarrén med hemska kramper.

Löparmage. Det får jag om jag äter före löpning. = grym diarré med svettningar etc. Typ så?
    Lite godis behöver själen..  Kroppen kanske har vant sig vid bra kost och protesterar? VArför gör inte min det? En åkomma jag kan tänka mig Jag faller tyvärr för godiset numera och det syns på min mage. Utanpå alltså.
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-13 09:34:23 följande:
    Misskaos: det är inte alls sammankopplat med träning. Jag har inte tränat innan det satt igång. Fast det är samma typ, svettningar å kramper.
    Det verkar nästan som om min mage inte vill ha det längre. Set är ju ioförsig rätt bra men nån gång ibland vill man kunna unna sig, å det går inte.

Låter inte något mysigt Inga bra förslag på vad detta kan vara. Jag gillar godis (för mkt..) så jag förstår problemet sas!

10km på lunchen idag. knappt53 min. Efter gårdagens träning med focus på volym, var det lite tempo tänkt idag. Och det blev det. För mig är det  där ganska snabbt sprunget! Här, vid jobbet (järntorget) är det platt och bra springer förbi stena färjan  ut mot röde sten och en bit till. Trevligt som omväxling mot hemmaspringet Borde nog köra lite mer backträning nu.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!