Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Körde ett pass igen idag på hotellet.

När jag var utomlands på Mauritius gick strömmen på gymmet och en överklass-kärring sprang rakt in i bågen där knapparna och det där sitter på ett löpband. Tog givetvis tvärstopp och hon blev skitarg. Det var bara vi där och jag hålla på dö av skratt..

If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa

Hotellet igen.

Crosstrainer 20 min och 4km

Rodd, latsdrag, bicepscurl

• Studentpappa

Tungt crossfitpass idag, äntligen efter lite halvdana gympass på hotellet

Summeringen av veckan blev 4 pass + ett gäng promenader som jag inte räknar som mer än kompensation för stillasittande jobb. Vikten fortsätter uppåt och snart är det dags att plana ut, 88 kg igår och vill nog inte väga mer än 90, ska vara om allt sätter sig på benen då är det ok!

• Studentpappa
    edwin47 skrev 2014-12-14 16:55:42 följande:

Studentpappa. Läste och begrundade ditt inlägg. Det var toppen. Bortsett från självupptagenheten och idiotin du antagligen utsätter någon stackars tränare för på en daglig basis. Låt mig gissa. Du är 35,  och din fru är möjligen på väg att gå, och du har börjat fundera på om krogen är likadan som för tio år sedan. Eller så är du bara en student. Vidrigt tillstånd.

Du mår inte så bra va?
  • Studentpappa
    MissKaos skrev 2014-12-15 15:27:34 följande:

12km senare. Pannkakor och sista tårtbiten. Nu kumde jag tänka mig att sova lite.. men det vill inte bebis..

Taskigt!
  • Studentpappa
    edwin47 skrev 2014-12-15 16:20:07 följande:

Vem här gör tio pullups. med mint fyra kilo hållna mellan anklarna?

Inte med fyra kg mint men hade det varit apelsiner då jävlar!
  • Studentpappa

7 km ikväll, spännande när det är halt och mörkt. Skrattande Kändes dock väldigt lätt trots att det var hårt för benen igår, men jag sprang rätt sakta 6:23 min/km. Men känslan i kroppen är stark! Ska köra ett tungt benpass på gymmet snart, tror ett pb ligger inom räckhåll.

• Studentpappa
    whiskey skrev 2014-12-15 20:45:36 följande:

Måste dock fråga en grej, jag har druckit extremt mycket Red Bull sen säkert ett år tillbaka, borde jag vänta några veckor tills allt koffein gått ur mig?

Det spelar ingen roll om du väntar eller ej men sluta drick Red Bull det tillför garanterat inte din kropp någonting positivt. 
  • Studentpappa
    whiskey skrev 2014-12-15 21:01:00 följande:
    Alla säger dock att Red Bull och sånt är bara skit.
    "Alla" har rätt, det är pengar kastade i sjön.
  • Studentpappa
    whiskey skrev 2014-12-15 21:05:51 följande:
    Yes, jag slutar helt idag, aldrig mer sån skit.
    Det är väl inte direkt farligt förutom onödiga mängder socker och omotiverat dyrt. Men jag skulle inte få för mig att dricka en Coca-cola om dagen heller.

Du nämnde att du behövde pengar för att köpa gymkort, en Red bull om dagen motsvarar antagligen ett dyrare kort på SATS i sthlm per månad. 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!