-
-
Svar på tråden vad tycker ni om namnet Hailey? Är det för ovanligt och konstigt?
-
Inget jag skulle välja. Tycker varken att det är fint eller "praktiskt" (på ett barn i Sverige) och det hör väl ihop med att det är så ovanligt.
-
Jo det är ett fint namn tycker jag.Låter ju lite engelskt men de är du kanske.
-
Ett jättefint namn som jag förknippar med en jättefin tjej.
-
Håller med Lingongurkan, jag tycker tyvärr inte riktigt att det funkar i Sverige även om det är fint.
-
Om efternamnet också låter engelskt så tycker jag det är fint, inte annars (inte typ Hailey Bergström...)
-
Jag tycker inte om det.
-
Om man har kopplingar till ett engelsktalande land är det jättefint, har man inte det tycker jag det blir fjantigt. Har bekanta med en dotter som heter Zoë. Jättegulligt tycker jag och ok då pappan är engelsspråkig.
-
Tycker det är fint, men som sagt det beror ju lite på efternamnet också!
-
Ett av mina favoritnamn - OM jag hade bott i t ex USA eller Storbritannien eller om jag/min man hade någon koppling till dessa länder.
Vi heter för övrigt just Bergström som nämndes här ovan, och nej - Hailey Bergström är ingen hit -
Pumpkin skrev 2011-07-09 20:30:26 följande:Ett av mina favoritnamn - OM jag hade bott i t ex USA eller Storbritannien eller om jag/min man hade någon koppling till dessa länder.
Vi heter för övrigt just Bergström som nämndes här ovan, och nej - Hailey Bergström är ingen hit
Haha! Vad roligt. Jag håller med, Hailey hade varit superfint om man har koppling till ett engelskspråkigt land, men annars blir det bara fel. Ungefär som att jag älskar amerikanska pojknamn som Jason, Tyler, John, Jack och till en flicka Mackenzie - Men nu när jag är mer svensk än surströmming? Nixpix.