• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • kattm

Ja, knit är samma som trikå.

Det finns massor av andra tutorials på hennes sida också, såg jag när jag bläddrade runt lite grann.

• Xina

Bläddrade i panduros katalog, så mycket jag vill pyssla med nu! :)

• Lindreas

Jag älskar den här tråden! Får så mycket inspiration, tur att en nära vän till mig ska ha barn vilken dag som helst så jag har någon att sy åt. Nästa graviditet ska jag sy mycket mera!

• Maja Trams

vilken bra tråd, jag äskar att sy och sticka. Ska ge mig på lite projekt nu inför kommande, nu fick jag inspiration till det också

• MammaMia88
    kattm skrev 2011-08-26 14:43:23 följande:
    Ja, knit är samma som trikå.

Det finns massor av andra tutorials på hennes sida också, såg jag när jag bläddrade runt lite grann.
    Ok, tack! Då vet jag :-P

Filten verkade också jättefin!
  • Elsa o jag

Hej på er!
    Nu har jag äntligen hittat bra korgar till skötbordet (heja nya IKEA-katalogen Glad) och ska sy foder till dem i samma tyg som skötbädden. Men jag har stött på ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med. På en sida vill jag ha en ficka med lite botten i så att man kan ha t ex rumpsalva, en liten flaska olja och termometer. Tänkte att fickan skulle ha botten så att flaskorna mer står än hänger i fickan, om ni förstår hur jag menar. Men jag vet inte riktigt hur jag ska få till det. Är det någon som har några tips? Alternativet är ju att bara sy dit en tygremsa och lämna öppet upptill, men det kanske inte är lika praktiskt? Är det någon annan funktion som skulle kunna sys in i fodret?

• Xina

Majemma: du kanske kan ta en lagom stor bit kartong och klä i tyget o sy ihop det som en avdelande bit istället för bara tyg, då blir det stabilare.

• elingr

Skriver en rad här då jag inte kan spara i mobilen!:) har bf 22 februari. har precis stickat klart en pippitröja fast i större storlek, började på en ny i storlek 56 idag, hittade äntligen ett mönster!:)

• MammaMia88
    elingr skrev 2011-08-28 23:46:38 följande:
    Skriver en rad här då jag inte kan spara i mobilen!:) har bf 22 februari. har precis stickat klart en pippitröja fast i större storlek, började på en ny i storlek 56 idag, hittade äntligen ett mönster!:)
    Låter fint! Jag vågar mig inte på att göra sånt för då kommer mina stora ungar tjata till sig såna också....haha
  • elingr

Haha det kan jag förstå!:) tänkte ge mig på å virka en stor filt av mormorsrutor oxå!:) är inte så bra på att virka men det löser sig nog:))

Svar på tråden Syjunta för gravida!